فضای مجازی باید برای فرزندان نیاز سنجی شود

گروه استان ها – گیلان – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: فضای مجازی باید برای فرزندان نیاز سنجی شود.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمدرضا جعفری خیرخواه”با بیان اینکه پلیس با وجود برخی از معضلات اجتماعی وارد مسائل اجتماعی و فرهنگی شده است، افزود: معاونت اجتماعی پلیس برای رصد آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی به دنبال حفظ امنیت اجتماعی جامعه است،گفت: خانواده ها برای حفظ امنیت اجتماعی خود و خانواده باید به موضوعات و ناهنجاری های آن اهمیت دهند.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه بسیاری از افرادی که مرتکب جرم می شوند هرگز فکر نمی کردند مرتکب این جرم شوند، تصریح کرد: عصر حاضر عصر ظهور جرایم سایبری است که خانواده ها باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی با تاکید براینکه فضای مجازی باید برای فرزندان نیاز سنجی شود، افزود: هیچ وقت نباید فرزندانمان را در این فضای بی انتها تنها بگذاریم.

جعفری خیرخواه با تاکید براینکه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به فعالیت و حفظ امنیت فضای مجازی بسیار تاکید دارند، خاطرنشان کرد: افراد سودجو با ارتباط برقرار کردن در این فضا به دنبال سوء استفاده می روند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از فضای مجازی باید به مقدار نیاز و در حیطه امنیت بهره برد، ادامه داد: استفاده نا مناسب از تکنولوژی های روز، اهداف دشمنان که بنیان خانواده ها نشانه رفته اند را محقق می کند.

جعفری خیرخواه با تصریح براینکه هیچ نهادی با استفاده از تکنولوژی مخالف نیست، اضافه کرد: نباید به هر دلیل و قیمت عضو سایت ها و اکانت های مجازی شد که از این طریق اطلاعات فرد در دست بعضی از مدیران سوء استفاده گر قرار خواهد گرفت.

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه با اشاره به اینکه شبکه های بومی مجازی فضای امن تری برای کاربران ایرانی بوجود خواهد آورد، افزود: بعضی افراد دیدگاه مناسبی به شبکه های داخلی ندارد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با هشدار بر اینکه عضویت در فضاهای مجازی بیگانه موجب سرقت اطلاعات و تخریب حدود شخصی افراد می شود،تاکید کرد: استفاده از شبکه های داخلی خیال افراد در استفاده از فضایی مجازی آسوده خواهد بود.
گفتنی است،نشست بررسی و آگاهسازی آسیب های اجتماعی کارکنان استانداری گیلان با حضور معاون اجتماعی در استانداری برگزار شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *