کشف کالاي قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در مازندران

فرمانده انتظامي استان از کشف بيش از 10 ميليارد ريال انواع کالاي قاچاق در طرح عملياتي مبارزه با قاچاق کالا طي 48 ساعت در سطح استان خبر داد.

به گزارش  سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، گسترش پديده قاچاق و تاثير مخرب آن در امر توليد و تجارت قانوني، براي سرمايه گذاري و اشتغال ، خطر جدي و بزرگي است که بايد با جديت تمام با آن مبارزه کرد.
در همين ارتباط مقام معظم رهبري بر همه دستگاه هايي که به نحوي مي توانند در امر مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز دخيل باشند، واجب کرد تا سهم خود را در اين امر ايفا کنند، در اين راستا نيروي انتظامي نيز بر حسب وظيفه ذاتي و در راستاي فرامين مقام معظم رهبري و تحقق اقتصاد مقاومتي، طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داد.
سردار “سيد محمود ميرفيضي” فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به تشديد طرح کنترل محورهاي مواصلاتي استان براي ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم و برخورد جدي با باندها و شبکه هاي عمده قاچاق کالا، از اجراي اين طرح مهم در سطح استان خبر داد.
فرمانده انتظامي استان مازندران از اجراي اين طرح در شش محور ورودي و خروجي استان براي کنترل خودروهاي حامل کالاهاي قاچاق، خبر داد و افزود: اين طرح به صورت مقطعي و موقت با به کارگيري پليس هاي تخصصي استان و يگان هاي انتظامي و با همکاري دبيرخانه کميسيون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداري و دستگاه قضائي و ديگر سازمان ها ذيربط به مدت 48 ساعت به مرحله اجراء در آمد.
سردار ميرفيضي با اشاره به کشف انواع کالاي قاچاق به ارزش بيش از 10 ميليارد ريال، از کشف 145سکه تاريخي دوره قبل از اسلام، بيش از پنج هزار قلم انواع دارو و لوازم بهداشتي غيرمجاز، مواد خوراکي و غذايي غيرمجاز، بيش از 11 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق و بيش از 47 دستگاه کولر اسپيلت قاچاق خبر داد.
وي همچنين از کشف بيش از 19 تن چوب آلات جنگلي قاچاق و 32 حلقه لاستيک خارجي خودروهاي سبک در اين طرح خبر داد و افزود: 27 دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچيان نيز در اين راستا توقيف شد.
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به شناسايي و دستگيري 83 متهم به قاچاق کالا وارز، افزود: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.   سردار ميرفيضي با تاکيد بر استمرار اين طرح، به شهروندان و هم استاني هاي عزيز توصيه کرد: در راستاي حمايت از توليد داخلي و اقتصاد مقاومتي از خريد اجناس و کالاهاي قاچاق که اغلب غيرمجاز و بي کيفيت هستند،جدا خودداري کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و افرادي که در امر تهيه و توزيع کالاهاي قاچاق و غيرمجاز فعاليت دارند، سريعاً مراتب را به پليس 110 اعلام نمايند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *