از احمقانه خواندن برجام تا عقده در دستگیری ملوانان

 نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهارات جدید خود از سیاست خارجی اوباما انتقادات کرد و برجام را احمقانه ترین توافق در تاریخ دانست.
به گزارش سادس به نقل از نکته آنلاین؛ دونالد ترامپ همچنان با سخنان جنجالی و ابلهانه خود سوژه رسانه های بین المللی است.
نامزد جمهوری خواهان در آخرین اظهار نظار خود نسبت به برجام و دستگیری ملوانان متجاوز آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران واکنش نشان داده است.
ترامپ که در جمع هوادارانش سخنرانی می کرد با انتقاد از سیاست خارجی دولت اوباما گفته است که اوباما با سیاست هایش آمریکا را به خفت و خواری کشانده و او هیچ گاه دستگیری نظامیان آمریکایی از سوی ایران را فراموش نمی کند.
نامزد جمهوری خواهان سعی دارد تا با این اظهارات حس ناسیونالیستی آمریکائیان را تحریک کند و از این طریق به سبد رای خود بیافزاید.
ترامپ بدون اینکه به تجاوز نظامیان آمریکایی به آب های ایران اشاره کند، گفته است: همه ما تصاویر ملوان هایمان را که ایرانی ها به زور اسلحه آنها را مجبور کرده بودند به زانو بنشینند به یاد داریم. این دقیقا قبل از امضای توافق هسته ای با ایرانی ها  بود که ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران پس داد و مطلقا هیچی دست ما رو نگرفت. مطلقا هیچ چیز.
وی همچنین در ادامه فعالیت های تبلیغاتی خود ضمن انتقاد شدید به کلینتون  و تیم کین، بار دیگر به توافق هسته ای با ایران تاخت و آن را احمقانه ترین توافق تاریخ خواند.
کلینتون، سناتور «تیم کین» را به عنوان نامزد پست معاونت اولی خود انتخاب و اعلام کرده است که با واکنش شدید ترامپ مواجه شده است.
سناتور کین، در موضوع توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 هم از مواضع دولت باراک اوباما حمایت کرده و از مخالفان تلاش های جمهوریخواهان و همچنین حامیان سرسخت لابی های رژیم صهیونیستی برای کنار زدن برجام بوده است.
سناتور ایالت ویرجینا البته در قبال ایران معتقد به تداوم تحریم ها به دلیل مسائل دیگری از قبیل مواضع منطقه ای ایران، تروریسم، حقوق بشر و دیگر موضوعات بوده است.
ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به برجام، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: کین، از احمقانه ترین توافق در تاریخ توافقات حمایت کرد.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *