حقوق‌های نجومی، دم خروس یا خود خروس؟!

مشکلات اقتصادی که در عین حال با آن‌ها مواجه هستیم، نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و سهل‌انگاری در مدیریت کشور و برخی از شرایط و معضلات اجتماعی نظیر چپاول‌گری، چاپلوسی و دورغ‌گویی بازمی‌گردد.
به گزارش سادس به نقل از نکته آنلاین دکتر رسول رحمانی استاد دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان پیرامون فیش‌های حقوقی نامتعارف به مجری برنامه گفت: متأسفانه برخی از مسئولین مفسد دستگاه‌ها مرتکب چنین اشتباهی شده‌اند که گناهی نابخشودنی است. این عده از افراد نه تنها ارزش‌های اسلامی نظام را نشانه گرفته‌اند، بلکه امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کرده‌اند. کشور در حال حاضر در رکود اقتصادی به‌سر می‌برد اما عده‌ای افراد مفسد که در دستگاه‌های دولتی ما نفوذ پیدا کرده‌اند و از خزانه‌ی بیت المال اموال مردم را غارت می‌کنند. هنگامی که رهبر انقلاب سال ۹۵ را به عنوان مقاومت اقتصادی؛ اقدام و عمل نامگذاری کردند، واقعاً این الگو، شعار واقعی همه‌ی مسلمانان است و تنها شعاری زبانی نمی‌باشد.
وی ادامه داد: اگر تمامی دستگاه‌های دولتی و نظارتی، قوای سه‌گانه و نهادهای نظارتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری عمل کنند قطعاً این فساد‌ها ریشه‌کن خواهد شد، دیگر شاهد فساد اقتصادی نخواهیم بود. الگوی مقاومت اقتصادی در حقیقت همان اقتصاد واقعی مردم‌پسند و اسلامی است لذا اگر توسط قوای سه‌گانه ما نظارت و پیگیری صورت گیرد مشکلی از لحاظ اقتصادی نخواهیم داشت و در شرایط اقتصادی و سیاسی پیشرفت ایجاد می‌شود.
رحمانی در ادامه عنوان کرد: مشکلات اقتصادی که در عین حال با آن‌ها مواجه هستیم، نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و سهل‌انگاری در مدیریت کشور و برخی از شرایط و معضلات اجتماعی نظیر چپاول‌گری، چاپلوسی و دورغ‌گویی برمی‌گردد که فساد مالی و پدیده حقوق‌های نجومی را ایجاد کرده‌اند. البته باید گفت که فیش‌های حقوقی دم خروس است و خود آن نیست! به عبارت دیگر پشت پرده حقوق‌های نجومی دلال بازی‌ها، برداشت اموال ملی مردم، باندبازی‌ و رانت‌خواری‌ها داریم که در ورای پرده روزبروز گسترده‌تر می‌شوند و در نهایت یک پدیده بسیار خطرناک ایجاد کردند که مبارزه با آن کار ساده‌ای نیست و نیاز به عزم ملی، همکاری و نظارت قوای سه‌گانه دارد تا از این پدیده شوم و خطرناک جلوگیری شود.
این استاد دانشگاه درخصوص اینکه آیا مسئولین نظارتی از فیش‌های حقوقی بی‌اطلاع بوده‌اند و اکنون که در شبکه‌های مجازی افشاء می‌شوند، اظهار کرد: غیر قابل انکار است تا باور کنیم که مسئولین از این پدیده شوم بی‌اطلاع باشند بلکه به خاطر همکاری که برخی از افراد مفسد در این قضیه مشارکت داشته‌اند، قصد افشاء و بررسی چنین موضوعی را ندارند. بنابراین پدیده حقوق‌های نامتعارف نیازمند برنامه‌ریزی منسجم، نظارت دقیق و راهکارهای صحیح است. اگر راهکارهای مناسب در این زمینه اتخاذ شوند، مطمئناً این پدیده شوم مبارزه و ریشه کن می‌شود.
وی در ادامه پیرامون این موضوع که برخی اذعان دارند سهم خود را از نظام برداشته‌اند اشاره کرد و افزود: نظیر این قضیه در زمان ریاست معاون اول رئیس جمهور سابق هم مشاهده شد، همچنین رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که به علت سوء استفاده از پست خود دستگیر شدند. شخصی را که نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم چه افکاری دارد بلافاصله در مسند یک امر مهم قرار می‌دهیم، سهل‌انگاری و کوتاهی است و عواملی از این قبیل باعث می‌شوند تا برخی افرد در مسند ریاست برخی از نهاد‌های انقلابی نفوذ ‌کنند و کار به جایی برسد که مرتکب اعمال خطاکارانه‌ای همچون برداشت از حقوق ملت شوند. بنده معتقدم که باید توسط سران سه قوه در اسرع وقت شناسایی شوند چراکه یک قوه توانایی مقابله با چنین مسائلی را ندارد، اگر هم داشته باشد دیر اتفاق می‌افتد لذا برای اینکه چنین افرادی به اشدمجازات برسند و مردم آرامش خاطر پیدا کنند نیازمند عزم قوای سه گانه می‌باشد.
مسئول کانون زبان شهرستان تاکستان پیرامون اینکه افرادی همچون بابک زنجانی از طریق دورزدن تحریم‌‌ها روی‌کار آمده‌اند یا اینکه تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست، توضیح داد: افرادی که مرتکب فساد مالی شده‌اند متأسفانه هیچ‌وقت‌ نهادهای نظارتی در مسائل پرونده‌ای آن‌ها به صورت عملی اقدام نکردند و خواستند به صورت صوری از طریق تلویزیون مردم را قانع کنند که دادگاهی برگزار شده؛ اما هنوز هم مردم نمی‌دانند که بابک زنجانی اعدام شده یا کجاست؟ یا آقای کرباسچی! واقعاً عیب است فردی مسئول کشور و نهاد انقلابی ‌‌شود و دست به چنین اعمالی ناپسندی بزنند .
رسول رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به نتیجه برجام توجه کنید، ۱۷۵ کشور خارجی بعداز برجام به کشور آمدند، متأسفانه همه فروشنده شدند و هیچ یک خریدار کالای داخلی ما نیستند. بنابراین مسئله روشن است که برجام هم نتوانست راهگشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم باشد، چراکه امتیاز بسیاری از دست دادیم و هیچ امتیازی حاصل نشد.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *