پولهای زنجانی در بانکهای ما نیست

«جمشید نورمحمد زاده» رئیس بانک ملی تاجیکستان با بیان اینکه پولهای بابک زنجانی در کشور ما نیست، گفت: ا گرایران سند های مشخصی درمورد وجود سرمایه های بابک زنجانی در بانک های این کشور ارائه دهد، این موضوع را بررسی خواهند کرد.
به گزارش سادس به نقل ازرویکرد «نورمحمد زاده» امروز(دوشنبه)درنشستی خبری در شهر دوشنبه افزود: طی دو سال گذشته موضوع سرمایه های بابک زنجانی درتاجیکستان همواره در رسانه ها مطرح بوده است اما ا گر واقعا این میزان پول ادعا شده در تاجیکستان وجود داشت اقتصاد کشور با چنین مشکلی مواجه نمی شد.
رئیس بانک ملی تاجیکستان تصریح کرد: «اگر واقعا وجود این مبلغ هنگفت واقعیت داشت و در تاجیکستان در گردش بود، هیچ وقت اقتصاد تاجیکستان با این مشکل روبرو نمی شد و ارزش سامانی (واحد پول تاجیکستان) پائین نمی رفت.»
نورمحمد زاده افزود: طرف ایران تاکنون سند موثق و مورد اطمینانی در مورد وجود سرمایه های بابک زنجانی در تاجیکستان ارائه نکرده است و ا گر اسناد و دلیل های مشخصی ارائه کند ، آنها را بررسی خواهند کرد.
در گزارش رسانه های تاجیکستان آمده است که مسئولان شرکت ملی نفت ایران روز شنبه ۲۳ ژوئیه (دوم مرداد) گفته اند، برای دریافت طلب های خود از بابک زنجانی با بانک هایی در چین و تاجیکستان در تماس هستند.
دراین گزارش هانوشته شده است براساس ادعای ایران این تاجرثروتمند از۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار درتاجیکستان سرمایه گذاری کرده است و همچنین با افراد پر نفوذ حکومت تاجیکستان رابطه دارد. مقامات ایرانی همچنین گفته بودند که زنجانی در این زنجیره سرقت پول نفت جمهوری اسلامی از نهاد های بانکی تاجیکستان هم استفاده برده است.
گفته شده است که ۲.۵ میلیارد دلار از پولهای زنجانی در بانکهای دوشنبه است. اما مقامات تاجیکستان این مطلب را رد کرده و حتی گفته اند بابک زنجانی در تاجیکستان چیزی ندارد. حتی در خبرهای رسانه های تاجیکستان آمده بود که او همه دارایی های خود در تاجیکستان را به یک سرمایه گذار ترکیه فروخته است .
یک سلسله شرکت های ساختمانی، حمل و نقل، سرمایه گذاری و جهانگردی در تاجیکستان از جمله شرکت هلدینگی «Kont group Tajikistan» ، «شرکت های »ntgroup investment» ،«Asian Expres Terminal» ، «Asian Expres Airline » و « Kont tourism Tajikistan » به بابک زنجانی نسبت داده می شوند و در مراسم افتتاح برخی از آنها او همراه امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان شرکت کرده است.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *