با حضور ۹۴ درصدي سهامداران صورت‌هاي مالي بانک اقتصادنوين به تصويب مجمع رسيد

مجمع عمومي عادي سالانه بانک اقتصادنوين با حضور بيش از ۹۴ درصد از سهامداران اين بانک برگزار و صورتهاي مالي بانک براي سال مالي منتهي به پايان اسفندماه ۱۳۹۴ مورد تصويب قرار گرفت.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، حسن معتمدي، مديرعامل اين بانک در گزارش خود به سهامداران اظهار داشت که در سال ۱۳۹۴ شرايط اقتصادي کشور از ثبات نسبي برخوردار بوده و شاهد کاهش نرخ تورم، انضباط مالي دولت و ثبات در بازارهاي موازي بوده‌ايم. وي مهمترين سياست‌هاي پولي تاثيرگذار بر صنعت بانکداري را متناسب سازي نرخ سود سپرده و تسهيلات با نرخ تورم و کاهش نرخ سپرده قانوني ابراز کرد و افزود: در سال گذشته بانک اقتصادنوين با هدف رعايت مقررات ابلاغي، اقدام به کاهش نرخ سود سپرده و تسهيلات نمود. هرچند اتخاذ اين رويکرد موجب کاهش نرخ بهاي تمام شده منابع بانک گرديد اما وجود رقابت ناسالم در بازار ريسکهايي را بر بانک مترتب نمود که با مديريت بهينه منابع و مصارف، ريسک‌هاي مربوطه کنترل گرديد.
مديرعامل بانک اقتصادنوين اظهار داشت: علي رغم اين مشکلات، بانک اقتصادنوين توانسته است در سال ۱۳۹۴، ضمن کاهش نرخ سود سپرده‌هاي خود، رشد ۲۱.۴ درصدي در مانده سپرده‌ها و رشد ۱۰ درصدي در مانده تسهيلات را حاصل نمايد.
معتمدي ضمن تاکيد بر ضرورت توجه سيستم بانکي به افزايش سهم درآمدهاي کارمزدي اظهار داشت: طي سال گذشته با وجود شرايط اقتصادي پيچيده کشور، بانک اقتصادنوين شاهد رشد ۳۰ درصدي در مانده ضمانت نامه‌هاي ريالي بوده و سهم بازار خود را از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزايش داده است. همچنين در اين راستا بانک اقتصادنوين توانسته است رشد ۱۳۲ درصدي دارايي‌هاي تحت مديريت بانکداري اختصاصي (AUM) را رقم زده و بدين ترتيب رشد ۸۵ درصدي در کارمزد بانکداري اختصاصي نسبت به سال قبل حاصل نمايد.
مديرعامل بانک اقتصادنوين، در خصوص اقدامات توسعه‌اي انجام شده در عمليات بين‌الملل بانک اظهار داشت: ارايه خدمات ارزي به ساير بانک‌هاي دولتي و غير دولتي در قالب گشايش اعتبار اسنادي و ساير خدمات ارزي، تخصيص ارز نزد کارگزاران بي سي پي و هريتيج در راستاي توافقنامه ژنو، افتتاح حساب نزد کارگزاران جديد از جمله اقداماتي بوده است که در اين خصوص انجام شده است.
معتمدي اضافه کرد: تمامي ابعاد کمي تبيين شده بدون شک در سايه اقدامات کيفي قابليت تحقق پيدا کرده‌اند. وي با برشمردن اهم اقدامات کيفي بانک در سال ۱۳۹۴ برخي از مهمترين موارد را تبيين نمود. وي توسعه و افزايش کارايي هر چه بيشتر در سه زيرساخت استراتژيک بانک شامل سرمايه انساني، فناوري اطلاعات و زيرساخت‌هاي فرايندي را از ضرورت‌هاي مورد توجه بانک در سال گذشته برشمرد و اضافه کرد: بانک اقتصادنوين با درک ضرورت توسعه کيفي سرمايه انساني تلاش کرده است با گزينش شايسته سالاري و استفاده از ابزارهاي مربوطه نظير کانون ارزيابي از نيروهاي جوان و کيفي استفاده نمايد. وي اظهار داشت: بانک اقتصادنوين در سال گذشته زيرساخت‌هاي اطلاعاتي و امنيتي خود را با بهره برداري از مرکز داده پشتيبان پرديس تقويت کرده و با راه اندازي اين مرکز مدرن در راستاي احراز استانداردهاي بين المللي گامي مهم برداشته شده است.
مديرعامل بانک اقتصادنوين در ادامه گزارش خود به سهامداران، به استمرار کسب موفقيت‌هاي بانک در سال گذشته اشاره کرده و افزود: دريافت لوح و تنديس نشان پرستيژ در حوزه فناوري اطلاعات در جشنواره ستاره‌هاي فناوري اطلاعات، دريافت نشان زرين نوآوري در خدمات بانکداري الکترونيکي از سوي اتحاديه اروپا، کسب عنوان پژوهشگر برتر بانکي به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش و فناوري توسط پژوهشکده‌ پولي و بانکي، دريافـت جـايزه بيـن‌المللي کيـفيت بـرتر در خـدمات بانـکداري شـرکتي از شرکت ICS Group ، دريافت جايزه برگزيده جشنواره دکتر نوربخش در جهت ارايه خدمت زير ساخت بانکداري باز توسط شرکت خدمات رايان اقتصادنوين، دريافت لوح و تنديس جشنواره ملي بهره وري توسط شرکت ليزينگ اقتصادنوين، انتخاب شركت تامين سرمايه نوين به عنوان فعال‌ترين تامين سرمايه ايران توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در نهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه، انتخاب صندوق سرمايه‌گذاري نوين پيشرو تحت مديريت شركت تامين سرمايه نوين، به عنوان فعال‌ترين صندوق سرمايه‌گذاري مختلط کشور توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در نهمين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه از جمله اين افتخارات بوده است.
معتمدي در خصوص عملکرد اجتماعي بانک اقتصادنوين در سال گذشته گفت: مشارکت در احداث ۵ باب مدرسه در مناطق محروم کشور، بهره برداري از نخستين شعبه سبز نظام بانکي، انعقاد تفاهم نامه با سازمان حفاظت محيط زيست و راه اندازي سايت درختکاري پرديس نوين، حمايت از تامين تجهيزات بيمارستاني و موسسات خيريه از جمله اقدامات در اين بخش مي باشند.
وي به برخي از مهمترين برنامه‌هاي سال ۱۳۹۵ بانک اشاره کرد و افزود: افزايش سرمايه بانک و شرکت‌هاي تابعه، پياده سازي بانکداري جامع در شعب بانک در سراسر کشور، افزايش شعب ارايه دهنده خدمات ارزي،توسعه ارتباطات سيستم هاي بانک با سيستم‌هاي خارجي مشتريان حقوقي و ارتباط با شبکه‌هاي پرداخت بين‌المللي جهت ارايه ويزا و مستر کارت برخي از اقداماتي است که در سال آتي مورد پيگيري جدي بانک قرار خواهند گرفت.
در ادامه، پس از قرائت گزارش حسابرس قانوني و بازرس مستقل بانک، صورت‌هاي مالي سال ۱۳۹۴ بانک اقتصادنوين به تصويب مجمع رسيد و روزنامه‌هاي دنياي اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه هاي رسمي انتخاب شدند. مجمع تصميم‌گيري در خصوص نحوه تقسيم سود را جهت اجراي دستورات بانک مرکزي به اخذ مجوزهاي افزايش سرمايه و تشکيل همزمان مجامع عادي بطور فوق العاده و فوق العاده موکول کرد.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *