ماموریت‌های نیروی انتظامی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش سادس به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”علی‌اکبر جاویدان” با اشاره به جایگاه اعتقادات و باورهای دینی در هدایت و رستگاری انسان‌ها، بر لزوم پایبندی به اعتقادات، باورهای دینی و اصول و ارزش‌های اسلامی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی نیروی انتظامی حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: خون های زیادی در همین راستا تقدیم نظام شده است و وظیفه همه ما این است که پاسدار خون شهداء باشیم.

رئیس پلیس گلستان توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مصداق عینی ماموریت های نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف شرعی است و وظیفه همه ما این است در کنار وظایف ذاتی خود به این فریضه بسیار مهم نیز توجه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به قرآن و تاثیر آن بر زندگی انسان ها اشاره کرد و افزود: ‌قرآن، برکت زندگی ما و چراغ راه و هدایتگر انسان‌ها می‌باشد.

این مقام ارشد انتظامی استان نجات انسان از سرگردانی‌ها و کجروی‌ها را در سایه توجه به قرآن و معارف دینی دانست و بر ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده ها تاکید کرد.

سرهنگ جاویدان توجه به امر آموزش و ارتقاء توان تخصصی پلیس را در پیشبرد اهداف و ماموریت های نیروی انتظامی یک ضرورت دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در امر آموزش و تخصص‌گرایی بهره‌گیری کنیم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی آموزش و توفیقات به دست آمده از تشکیل این قرارگاه، تصریح کرد: ‌با تمرکز به امر آموزش و استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان، میزان رضایتمندی مردم از پلیس نیز افزایش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی گلستان ارتقاء سطح دانش و مهارت حرفه‌ای و تخصصی را در مجموعه ناجا به عنوان یک اصل انکارناپذیر قلمداد کرد و افزود: پلیس ایران اسلامی، پلیس اعتقادی و مذهبی و مجهز به تکنولوژی روز است.

سرهنگ جاویدان ادامه داد: آموزش، زیرساخت و بستر پیشبرد اهداف در ناجا است و افزایش توانمندی، کارآمدی و ارتقاء توان عملیاتی پلیس در سایه توجه به آموزش است.
فرمانده انتظامی گلستان در پایان مراسم صبحگاه، با تاکید بر رعایت نظم و انضباط و توجه به آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های انضباطی، خاطرنشان کرد: انضباط، اساس ماموریت های نیروی انتظامی است؛ پس همه فرماندهان و مدیران بایستی به این امر مهم توجه نموده و آن را به زیرمجموعه خود نیز آموزش دهند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *