۸ دلیل که چرا شما تا الان میلیاردر نشده‌اید

اگر از همین آدم هایی که عاشق میلیاردر شدن هستند بپرسید چرا تا حالا پولدار نشده ای یکسری از دلایل ریز و درشت را برایتان ردیف می کنند که بیشتر به نظر می‌رسد عذر و بهانه باشد تا دلیل!

 سادس: وقتی از بیشتر آدم‌های کره زمین سوال کنید که برای زندگیشان در آینده چه برنامه هایی دارند اکثرا به شما می گویند دلمان می‌خواهد یک آدم ثروتمند یا یک میلیاردر بشویم! خب این خیلی طبیعی است که همه ما عاشق ثروت باشیم و از داشتن وسایل زندگی و رفاهی لوکس و گران قیمت لذت ببریم. اما چرا بعضی ها به آرزویشان می‌رسند و عده دیگر هرگز نمی‌رسند؟

 

اگر از همین آدم هایی که عاشق میلیاردر شدن هستند بپرسید چرا تا حالا پولدار نشده ای یکسری از دلایل ریز و درشت را برایتان ردیف می کنند که بیشتر به نظر می‌رسد عذر و بهانه باشد تا دلیل!

 

هرچند این بهانه‌ها برای بیشترِ ما دلایل معتبری به نظر می‌رسند، ولی درواقع همان عامل بازدارنده‌ای هستند که نمی‌گذارند به این مهم دست پیدا کنیم. بهانه‌ها را از خود دور کنید، آن‌وقت فردی را می‌بینید با یک استراتژی و هدف درست برای موفقیت.

 

در این جا ۸ دلیل که چرا بیشتر مردم هرگز یک میلیارد اول را به‌دست نمی‌آورند، بیان می‌شود.

 

۱.چون از شکست می‌ترسید

کسانی‌که از شکست می‌ترسند هرگز بر آن غلبه نمی‌کنند. شکست باید جزیی از فرآیند ثروت‌اندوزی باشد. از دلِ همین شکست‌ها است که بیشترِ افراد موفق امروز قد علم کرده‌اند. پس، به جای مقاومت در برابر شکست، آن‌را بپذیرید. و شکست ‌را یک مانع ناجور نبینید، بلکه آن‌را فرصت یادگیری راه رسیدن به موفقیت بدانید.

 

۲.چون فکر می‌کنید نمی‌توانید موفق شوید

این تفکری منفی است که فقط شما را از رویای میلیاردر شدن دور می‌کند. باور‌کنید می‌توانید موفق شوید. هرچه بیشتر به موفقیت‌ فکر کنید، خود را به هدف‌تان نزدیک‌تر خواهید دید. البته، روباپردازیِ صرف برای شما یک میلیارد نخواهد شد، اما این گام نخست است. و اگر انگیزه‌ی کافی برای رویاپردازی ندارید، بهتر است کتاب بخوانید. می‌توانید با کتابِ “فکر کنید و ثروتمند شوید” اثر ناپلئون هیل شروع کنید.

 

۳.چون با آدم‌های ناجور ارتباط دارید

ضرب‌المثل “کمال هم‌نشین در من اثر کرد” واقعا این‌جا صدق می‌کند. افرادِ دور‌وبرتان چه‌قدر مصمم هستند؟ آیا آنها هم برای رسیدن به هدف‌هایی که دارید مثل شما تلاش می‌کنند یا مانعی بر سر راه‌تان هستند؟

اگر پاسخ‌تان این پرسش‌ها منفی است، پس رویای میلیاردر شدن‌تان به حقیقت تبدیل نخواهد شد. با مردمی در ارتباط باشید که با شما هم‌فکر هستند چون آنها به نوعی سیستم حمایتی شما هستند. آدم‌های درست یه شما کمک می‌کنند سفر موفقیت را راحت‌تر و سریع تر طی کنید.

 

۴.چون فکر می‌کنید گذشته‌ی‌تان شما را محدود می‌کند

این طرز فکر فقط باعث محدودیت در راه رسیدن به آن‌چه می‌توانید به‌دست آورید می‌شود. گذشته‌ی شما هرگز نمی‌تواند مانع موفقیت‌تان شود. افراد زیادی از دلِ فقیرترین خانواده‌ها، ابر-میلیاردرهای امروز شده‌اند. اگر فکر می‌کنید این قضیه صحت ندارد، داستان “از ادبار به اقبالِ اپرا وینفری” را بخوانید. الهام‌بخشِ شما خواهد بود.

 

۵.چون اهداف روشنی ندارید

وقتی اهداف‌تان روشن نباشند، نمی‌توانید اقدامات روشنی انجام دهید. و وقتی اقدامات‌تان مبهم باشد میلیاردر شدن غیرممکن می‌شود. سعی‌کنید بفهمید چه می‌خواهید، برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید، و دست به‌کار شوید.

 

۶.چون از اینترنت استفاده نمی‌کنید

به عبارت دیگر، از فناوری بهره نمی‌برید، پس از اطلاعات به‌روز بی‌خبر هستید. برای میلیاردر شدن در این دنیای پرسرعت، شما هم باید پرسرعت باشید. به لطف وجود اینترنت، هزاران میلیاردر ظهور کرده‌اند. و تمام کاری که کرده‌‌اند استفاده از بعضی ابزارهای برخطِ موجود بوده‌است.

 

درحالی که عده‌ای کتاب می‌نویسند و در آمازون یا کلیک‌بانک می‌فروشند، عده‌ای دیگر از طریق رسانه‌های اجتماعی بخت و اقبال خود را امتحان می‌کنند. بسیارانی دیگر از طریق ایجاد فروشگاه‌های بازرگانی الکترونیکی با ماگنتو و بیگ‌کامِرس از مزیت خریدهای برخط سود می‌برند یا ترکیبی از سیستم‌عامل‌های فروشگاه شاپی‌فای در فیس‌بوک را به کار می‌گیرند.

شما هم می‌توانید این کار را انجام بدهید! منابعی که ما معرفی کرده‌ایم را جست‌وجو کنید، مناسب‌ترین مورد را پیدا کنید، و دست به‌کار شوید.

 

۷.چون قمار کردن را به پیشرفت شخصی ترجیح می‌دهید

قمار طرح سریعی جهت پولدار شدن است که برای همه پایان خوشایندی ندارد. موجب ورشکستگی خیلی‌ها شده است و عده‌ای دیگر را به کام مرگ فرستاده است. آیا این راهی است که می‌خواهید دنبال کنید؟ ولی از سرمایه‌گذاری روی پیشرفت شخصی تان راهی بهتر وجود ندارد. با کسب مهارت‌ها و افزایش دانش‌تان این کار را انجام دهید. قبول دارم روش سریعی نیست، و گاهی‌وقت‌ها ممکن است خسته‌کننده باشد. ولی وقتی به موفقیت برسید، پیشرفت شخصی‌تان همان چیزی است که ارزش آن همه تلاش را خواهد داشت.

 

۸.چون هیچ راهنمایی ندارید

این‌که کسی نباشد شما را در راه رسیدن به موفقیت راهنمایی کند، سفر پولدار شدن را برای‌تان طولانی، خسته کننده، و گاهی مایوس‌کننده خواهد کرد. داشتن یک راهنما که به آن‌چه شما می‌خواهید برسید، قبلا رسیده است سفرتان را کوتاه‌تر می‌کند و شما را زودتر به مقام میلیاردر شدن می‌رساند. راهنما، شک و گمان‌تان را برطرف می‌کند و شما را به راه درست هدایت می‌کند. این همان چیزی است که باید از آن بهترین بهره را برد.

 

و در پایان بهتر است به یک نکته مهم اشاره کنیم: چون شما پول را چیز بدی می‌دانید

درست است پول خوشبختی نمی‌آورد. اما حدس بزنید چه می‌تواند بکند؟ می‌تواند برای تان آزادی بخرد. داشتن چنان طرزفکری انگیزه‌ی شما را برای کسب درآمد بیشتر، کم می‌کند. تا زمانی‌که پول را به چشم یک دشمن ببینید، هیچ‌یک از نکته‌هایی که در این نوشتار ذکر کردیم به دردتان نخواهد خورد.

 

واقعا چه‌قدر دوست دارید میلیاردر شوید؟ درحالی‌که برای هدف‌تان تلاش می‌کنید، این دلایل را در ذهن داشته باشید. روی طرزفکر درست تمرکز کنید، آن‌وقت از دستاوردهای‌تان و موفقیتی که کسب می‌کنید حیرت خواهید کرد. از خواستن دست برندارید چون با گذر زمان، به هدف‌تان خواهید رسید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده

منبع:لایف‌هک

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *