۱۱.۵ میلیون آمریکایی دسترسی به غذا ندارند/بی‌برنامگی دولت آمریکا درتامین غذای فقرا

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد: ۱۴ درصد از کل جمعیت آمریکا برای تامین مواد غذایی به کمک‌های دولتی نیازمند‌ند اما این کمک‌های غذایی در فواصل بسیار دوری است که دسترسی آنها به مواد غذایی را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش سادس به نقل از مجمع جهانی اقتصاد به طور کلی اقشار متوسط و رو به بالای جامعه آمریکا ترجیح می‌دهند تا در نزدیکی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها زندگی کنند و در صورتی که در نزدیکی این خانوارها فروشگاه وجود نداشته باشد آنها می‌توانند مواد غذایی مورد نیاز خود را سفارش داده و در درب منزل خود تحویل گیرند.

اما این مسئله برای ۱۴ درصد از جمعیت فقیر آمریکا امکانپذیر نیست چرا که برنامه دولتی مکمل های غذایی در آمریکا امکان تحویل درب منزل افراد فقیر ندارد.

به طور کلی ۱۴ درصد از جمعیت آمریکا برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز خود به دریافت کمک های غذایی دولتی نیازمندند.

از سوی دیگر بخش قابل توجهی از فقرای آمریکایی یا بی خانمان هستند و یا افراد پیری هستند که بدون دسترسی به وسایل نقلیه در فاصله بسیار زیادی از فروشگاه های ارائه دهنده کمک های دولتی قرار دارند.

از سوی دیگر حدود ۱۱.۵ میلیون آمریکایی در فواصل بیش از یک مایل معادل ۱.۶ کیلومتر از فروشگاه های ارائه دهنده کمک های دولتی زندگی می کنند که این محدوده‌ها “برهوت غذایی” نامیده می شوند.

وزارت کشاورزی آمریکا تخمین زده است که حدود ۵ درصد از کل جمعیت آمریکا معادل ۲.۳ میلیون خانوار این کشور نه تنها در محدوده برهوت غذایی زندگی می کنند بلکه به وسایل نقلیه برای رسیدن به فروشگاه های تعیین شده نیز دسترسی ندارند.

از سوی دیگر بر اساس گزارشات رسمی موجود، نرخ چاقی در این محدوده های با دسترسی کم به کمک های غذایی دولتی نیز بالاتر از دیگر مناطق است که نشان می دهد استانداردهای سلامتی در این نواحی و مناطق نیز کمتر از دیگر نقاط آمریکا است.

بر اساس نمودارهای ارائه شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد، مردم فقیر مناطق جنوبی این کشور از جمله ایالت های نیو مکزیکو، آریزونا و ایالت های هم مرز با مکزیک نسبت به دیگر مناطق آمریکا با مشکل بیشتری در تأمین مواد غذایی مورد نیاز خود مواجه هستند.

بنا به گفته اد بولن، تحلیلگر ارشد موسسه اولویت بودجه و سیاست آمریکا، خرید غذا برای مردم فقیر و قشر کم توان این کشور بسیار سخت است چرا که افراد کم درآمد آمریکایی برای تأمین نیاز خود در چند جا کار می کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *