سارق حرفه اي موبايل و تبلت در پايتخت دستگير شد/ مالباختگان متهم را شناسايي کنند

به گزارش سادس به نقل از  پايگاه خبري پليس،هفدهم خرداد ماه امسال از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 وقوع يک فقره سرقت از يک مرکز آموزشي (دبيرستان پسرانه) واقع در منطقه پاسداران – نرسيده به چهارراه فرمانيه ، به کلانتري 123 نياوران اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتري در محل و انجام تحقيقات اوليه مشخص شد که شخصي تحت عنوان اولياي يکي از دانش آموزان وارد دبيرستان شده و اقدام به سرقت يک دستگاه گوشي تلفن همراه و يک دستگاه لپ تاپ متعلق به دو تن از مربيان دبيرستان کرده است.

پرونده در پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ:

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت اماکن و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسراي ناحيه 34 تهران ، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

سرقت در پوشش پرداخت شهريه دانش آموزي:

مديريت دبيرستان با حضور در پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ به کارآگاهان عنوان کرد ساعت 13:20 دقيقه هفدهم خرداد ماه متوجه شديم که يک دستگاه گوشي تلفن همراه و يک دستگاه لپ تاپ متعلق به آقايان ….. سرقت شده است ! با بازبيني فيلم هاي دوربين هاي مداربسته مستقر در دبيرستان مشخص شد که فردي حدودا 38-37 ساله بدون ريش کامل ( ريش پروفسوري ) و با عينک موشي ، با موهاي کم پشت ، قد متوسط با لباس قهوه اي اقدام به اين سرقت کرده است ؛ در بررسي بيشتر موضوع نيز مشخص شد که اين شخص با ادعاي پرداخت وجه شهريه فرزندش وارد دبيرستان شده و پس از 45 دقيقه توقف در مدرسه با سرقت لپ تاپ و تلفن همراه از آنجا خارج شده است .

شناسايي سرقت هاي مشابه:

با آغاز تحقيقات ، کارآگاهان ضمن بررسي تصاوير بدست آمده از محل سرقت و با بررسي پرونده هاي مشابه موفق به شناسايي تعداد ديگري از شکايت کنندگان و مالباختگاني شدند که گوشي‌هاي تلفن همراه و يا تبلت آنها به همين شيوه و شگرد، از محل کارشان سرقت شده بود.

بررسي و جمع بندي اظهارات مالباختگان حکايت از آن داشت که در تمامي سرقت ها فردي عمدتا تحت عنوان پيک موتوري به دفاتر نمايندگي بيمه، مراکز درماني ( دندانپزشکي، مطب پزشک )، مراکز آموزشي و شرکت هاي خصوصي مراجعه و در يک لحظه با استفاده از غفلت مالباختگان اقدام به انجام سرقت هاي خود کرده است.

يکي از اين مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: 28 بهمن ماه سال گذشته شخصي حدودا 35-30 ساله تحت عنوان پيک موتوري به شرکت آمد و مدعي تحويل دادن يک بسته به مدير شرکت شد؛ اين شخص دقايقي در داخل شرکت حضور داشت و پس از خروج وي از شرکت، متوجه سرقت گوشي تلفن همراه و تبلت از داخل شرکت شديم “؛ مالباخته‌اي ديگر نيز به کارآگاهان گفت: شخصي به بهانه بيمه کردن خودرو وارد دفتر نمايندگي بيمه محل کارم در کاشانک شد؛ در حال صحبت با تلفنِ دفتر بودم که در يک لحظه متوجه مفقودي گوشي تلفن همراه خود شدم که آنرا روي ميز گذاشته بودم ؛ همزمان ، آقايي که براي براي بيمه کردن ماشين وارد دفتر شده بود نيز ناپديد شده بود.

شناسايي و دستگيري مجرم سابقه دارِ بلامکان:
با شناسايي دهها مالباخته و بررسي تصاوير بدست آمده از برخي از محل هاي سرقت ، کارآگاهان پايگاه يکم پليس آگاهي با انجام چهره نگاري و بهره گيري از سوابق مجرمان سابقه دار پليس آگاهي موفق به شناسايي يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه کش روي و سرقت از اماکن به نام عليرضا . ک ( متولد 1356 ) شدند که سال 1393 نيز دقيقا به همين اتهام ( سرقت به شيوه کش روي از اماکن ) دستگير و روانه زندان شده بود .

با شناسايي محل سکونت “عليرضا . ک” و تحقيقات از اعضاي خانواده متهم ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که خانواده ي وي ، در سال 1393 و پس از اطلاع از اقدامات مجرمانه اش او را از خانه اخراج کرده و در حال حاضر نيز او بلامکان بوده و خانواده اش هيچگونه اطلاعات و يا ارتباطي با وي ندارند .

همزمان با ثبت اطلاعات “عليرضا . ک” در سيستم جامع پليس آگاهي به عنوان مجرم تحت تعقيب پايگاه يکم پليس آگاهي ، کارآگاهان اين پايگاه اطلاع پيدا کردند که متهمِ تحت تعقيب آنها چندي پيش و در حين سرقت به شيوه “موبايل قاپي” با يک دستگاه موتورسيکلت ، توسط کارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شده است .

شناسايي متهم توسط دهها مالباخته:
با انتقال “عليرضا . ک” به پايگاه يکم پليس آگاهي ، دهها مالباخته صراحتا وي را به عنوان سارق اموال خود بويژه گوشي هاي تلفن همراه شناسايي و متهم نيز صراحتا به دهها فقره سرقت به شيوه “کش روي” و همچنين “موبايل قاپي” به شيوه تک نفره ، با استفاده از يک دستگاه موتورسيکلت اعتراف کرد .

در ادامه رسيدگي به پرونده و شناسايي دهها مالباخته جديد ، کارآگاهان موفق به شناسايي تعداد زيادي از مالباختگاني شدند که متهم به شيوه و شگرد مشابه ( کش روي ) اقدام به سرقت گوشي هاي تلفن همراه و … آنها کرده بود ؛ با بررسي شکايات مالباختگان مشخص شد که پرونده هاي متعددي در خصوص شکايت از متهم در مراجع مختلف قضائي از جمله شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران ، شعبه چهارم دادياري ناحيه 34 تهران ، شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 16 تهران ، شعبه اول اجراي احکام کيفري دادسراي ناحيه 11 تهران ، شعبه سوم بازپرسي دادسراي ناحيه 11 تهران ، شعبه سوم دادياري ناحيه 21 تهران ، شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران ، شعبه چهارم دادياري ناحيه 3 تهران ، شعبه ششم بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران و … در حال رسيدگي است.

اعتراف به دهها فقره سرقت:
متهم “عليرضا . ک” که چاره اي جز اعتراف و بيان حقيقت نداشت صراحتا به دهها فقره کش روي و همچنين موبايل قاپي در تمامي مناطق شهر تهران بويژه در فرمانيه ، آيت الله کاشاني ، قيطريه ، محلاتي ، خيابان دولت ، سهروردي ، تهرانسر ، شريعتي ، قلهک ، کريم خان ، پاسداران ، ميدان هروي ، تجريش ، شهرک فرهنگيان ، مجيديه ، شميران نو ، خيابان هنگام ، نياوران ، کامرانيه ، ستارخان ، الهيه ، چيذر ، ميني سيتي ، لشگرک ، شهرک نفت ، سيدخندان ، شهرک کوثر و …. اعتراف کرد.

متهم در خصوص بلامکان بودن خود پس از آزادي از زندان نيز به کارآگاهان گفت: پس از آنکه براي چندمين بار در سال 1393 دستگير شدم ، تصويرم در روزنامه ها منتشر شد و اعضاي خانواده نيز پس از ديدن تصوير من در روزنامه ها و اطلاع بستگان ، دوستان و همسايگان از سارق بودن بنده ، به طور کامل مرا ترک کردند ؛ پس از آزادي از زندان جاي مشخصي را نداشتم ؛ گوشي هاي تلفن همراه و ديگر اموال مسروقه را در خيابان جمهوري به تعدادي از خريداران اموال مسروقه که آنها را از قبل مي شناختم فروخته تا هزينه روزمره خود را تأمين کنم.
سرهنگ کارآگاه ” کرم يوسف وند” ، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت: “با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرايم مختلف بويژه کش روي از اماکن ، اعتراف صريح متهم به دهها فقره سرقت از شرکت هاي خصوصي و همچنين موبايل قاپي و شناسايي وي از سوي دهها مالباخته ، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مقام قضائي صادر شده است ؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ در اتوبان شهيد صدر ( مشير شرق به غرب ) – ابتداي خيابان شهيد قلندري شمالي مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *