سارق حرفه ای موبایل و تبلت در پایتخت دستگیر شد/ مالباختگان متهم را شناسایی کنند

به گزارش سادس به نقل از  پایگاه خبری پلیس،هفدهم خرداد ماه امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت از یک مرکز آموزشی (دبیرستان پسرانه) واقع در منطقه پاسداران – نرسیده به چهارراه فرمانیه ، به کلانتری ۱۲۳ نیاوران اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که شخصی تحت عنوان اولیای یکی از دانش آموزان وارد دبیرستان شده و اقدام به سرقت یک دستگاه گوشی تلفن همراه و یک دستگاه لپ تاپ متعلق به دو تن از مربیان دبیرستان کرده است.

پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت اماکن و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سرقت در پوشش پرداخت شهریه دانش آموزی:

مدیریت دبیرستان با حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان عنوان کرد ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه هفدهم خرداد ماه متوجه شدیم که یک دستگاه گوشی تلفن همراه و یک دستگاه لپ تاپ متعلق به آقایان ….. سرقت شده است ! با بازبینی فیلم های دوربین های مداربسته مستقر در دبیرستان مشخص شد که فردی حدودا ۳۸-۳۷ ساله بدون ریش کامل ( ریش پروفسوری ) و با عینک موشی ، با موهای کم پشت ، قد متوسط با لباس قهوه ای اقدام به این سرقت کرده است ؛ در بررسی بیشتر موضوع نیز مشخص شد که این شخص با ادعای پرداخت وجه شهریه فرزندش وارد دبیرستان شده و پس از ۴۵ دقیقه توقف در مدرسه با سرقت لپ تاپ و تلفن همراه از آنجا خارج شده است .

شناسایی سرقت های مشابه:

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان ضمن بررسی تصاویر بدست آمده از محل سرقت و با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکایت کنندگان و مالباختگانی شدند که گوشی‌های تلفن همراه و یا تبلت آنها به همین شیوه و شگرد، از محل کارشان سرقت شده بود.

بررسی و جمع بندی اظهارات مالباختگان حکایت از آن داشت که در تمامی سرقت ها فردی عمدتا تحت عنوان پیک موتوری به دفاتر نمایندگی بیمه، مراکز درمانی ( دندانپزشکی، مطب پزشک )، مراکز آموزشی و شرکت های خصوصی مراجعه و در یک لحظه با استفاده از غفلت مالباختگان اقدام به انجام سرقت های خود کرده است.

یکی از این مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ۲۸ بهمن ماه سال گذشته شخصی حدودا ۳۵-۳۰ ساله تحت عنوان پیک موتوری به شرکت آمد و مدعی تحویل دادن یک بسته به مدیر شرکت شد؛ این شخص دقایقی در داخل شرکت حضور داشت و پس از خروج وی از شرکت، متوجه سرقت گوشی تلفن همراه و تبلت از داخل شرکت شدیم “؛ مالباخته‌ای دیگر نیز به کارآگاهان گفت: شخصی به بهانه بیمه کردن خودرو وارد دفتر نمایندگی بیمه محل کارم در کاشانک شد؛ در حال صحبت با تلفنِ دفتر بودم که در یک لحظه متوجه مفقودی گوشی تلفن همراه خود شدم که آنرا روی میز گذاشته بودم ؛ همزمان ، آقایی که برای برای بیمه کردن ماشین وارد دفتر شده بود نیز ناپدید شده بود.

شناسایی و دستگیری مجرم سابقه دارِ بلامکان:
با شناسایی دهها مالباخته و بررسی تصاویر بدست آمده از برخی از محل های سرقت ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با انجام چهره نگاری و بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کش روی و سرقت از اماکن به نام علیرضا . ک ( متولد ۱۳۵۶ ) شدند که سال ۱۳۹۳ نیز دقیقا به همین اتهام ( سرقت به شیوه کش روی از اماکن ) دستگیر و روانه زندان شده بود .

با شناسایی محل سکونت “علیرضا . ک” و تحقیقات از اعضای خانواده متهم ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خانواده ی وی ، در سال ۱۳۹۳ و پس از اطلاع از اقدامات مجرمانه اش او را از خانه اخراج کرده و در حال حاضر نیز او بلامکان بوده و خانواده اش هیچگونه اطلاعات و یا ارتباطی با وی ندارند .

همزمان با ثبت اطلاعات “علیرضا . ک” در سیستم جامع پلیس آگاهی به عنوان مجرم تحت تعقیب پایگاه یکم پلیس آگاهی ، کارآگاهان این پایگاه اطلاع پیدا کردند که متهمِ تحت تعقیب آنها چندی پیش و در حین سرقت به شیوه “موبایل قاپی” با یک دستگاه موتورسیکلت ، توسط کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده است .

شناسایی متهم توسط دهها مالباخته:
با انتقال “علیرضا . ک” به پایگاه یکم پلیس آگاهی ، دهها مالباخته صراحتا وی را به عنوان سارق اموال خود بویژه گوشی های تلفن همراه شناسایی و متهم نیز صراحتا به دهها فقره سرقت به شیوه “کش روی” و همچنین “موبایل قاپی” به شیوه تک نفره ، با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت اعتراف کرد .

در ادامه رسیدگی به پرونده و شناسایی دهها مالباخته جدید ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد زیادی از مالباختگانی شدند که متهم به شیوه و شگرد مشابه ( کش روی ) اقدام به سرقت گوشی های تلفن همراه و … آنها کرده بود ؛ با بررسی شکایات مالباختگان مشخص شد که پرونده های متعددی در خصوص شکایت از متهم در مراجع مختلف قضائی از جمله شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران ، شعبه چهارم دادیاری ناحیه ۳۴ تهران ، شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۶ تهران ، شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۱۱ تهران ، شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۱ تهران ، شعبه سوم دادیاری ناحیه ۲۱ تهران ، شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران ، شعبه چهارم دادیاری ناحیه ۳ تهران ، شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران و … در حال رسیدگی است.

اعتراف به دهها فقره سرقت:
متهم “علیرضا . ک” که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت صراحتا به دهها فقره کش روی و همچنین موبایل قاپی در تمامی مناطق شهر تهران بویژه در فرمانیه ، آیت الله کاشانی ، قیطریه ، محلاتی ، خیابان دولت ، سهروردی ، تهرانسر ، شریعتی ، قلهک ، کریم خان ، پاسداران ، میدان هروی ، تجریش ، شهرک فرهنگیان ، مجیدیه ، شمیران نو ، خیابان هنگام ، نیاوران ، کامرانیه ، ستارخان ، الهیه ، چیذر ، مینی سیتی ، لشگرک ، شهرک نفت ، سیدخندان ، شهرک کوثر و …. اعتراف کرد.

متهم در خصوص بلامکان بودن خود پس از آزادی از زندان نیز به کارآگاهان گفت: پس از آنکه برای چندمین بار در سال ۱۳۹۳ دستگیر شدم ، تصویرم در روزنامه ها منتشر شد و اعضای خانواده نیز پس از دیدن تصویر من در روزنامه ها و اطلاع بستگان ، دوستان و همسایگان از سارق بودن بنده ، به طور کامل مرا ترک کردند ؛ پس از آزادی از زندان جای مشخصی را نداشتم ؛ گوشی های تلفن همراه و دیگر اموال مسروقه را در خیابان جمهوری به تعدادی از خریداران اموال مسروقه که آنها را از قبل می شناختم فروخته تا هزینه روزمره خود را تأمین کنم.
سرهنگ کارآگاه ” کرم یوسف وند” ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: “با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مختلف بویژه کش روی از اماکن ، اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت از شرکت های خصوصی و همچنین موبایل قاپی و شناسایی وی از سوی دهها مالباخته ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضائی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مشیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان شهید قلندری شمالی مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *