باند جعل 30 ميليارد توماني در مشهد متلاشي شد

با همکاري مسئولان سيستم بانکي استان با کارآگاهان پليس، اعضاي باندي كه قصد داشتند چك تضميني جعلي 30 ميليارد توماني را از بانك وصول كنند، شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “بهمن اميري مقدم ” فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي در تشريح اين خبر، اظهارداشت: فردي با مراجعه به يکي از شعب هاي بانکي در شهرستان مشهد يك برگ چك تضميني به مبلغ 30 ميليارد تومان را ارائه داده و درخواست وصول چك مذكور را مي كند.

وي افزود: كارمندان بانك با بررسي رقم عددي اين چك اعلام مي كنند به اين ميزان مبلغ موجودي ندارند و بايد آن را فراهم كنند.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي ادامه داد: با اعلام اين موضوع به بانك ملي شعبه مركزي استان خراسان رضوي و انجام استعلام در مورد چك تضميني مشخص مي شود، شماره كدهاي چك داراي ايراد است که بلافاصله مراتب به فوريت هاي پليسي 110 اعلام مي شود.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي خاطر نشان كرد: با اعلام اين گزارش به پليس، ماموران كلانتري سناباد مشهد در محل حاضر و سه مرد جوان كه در اين رابطه به بانك مراجعه كرده بودند را دستگير و به كلانتري انتقال دادند؛ متهمان در تحقيقات پليسي اعتراف کردند که چك متعلق به خانمي جوان به نام «خ» است و از جعلي بودن آن اطلاعي نداشته اند.

سردار اميري مقدم تصريح کرد: پس از اعترافات متهمان، زن جوان نيز دستگير شد، اين فرد در تحقيقات اوليه ادعا كرد چك را از همسر سابقش كه يك كلاهبردار حرفه اي است و از همديگر جدا شده اند، گرفته و براي وصول آن مشكل داشته است.

وي گفت: در ادامه بررسي هاي پليسي، ماموران انتظامي تصاوير كپي ديگر چك هاي تضميني جعلي به ارزش 450 ميليارد تومان (چهار صد و پنجاه ميليارد تومان) و همچنين مدارك شناسايي همسر سابق اين زن كه از سال 1390 به اتهام كلاهبرداري تحت تعقيب است را كشف كردند.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي با تشكر از همكاري آگاهانه و احساس مسئوليت مسئولان بانك صادرات و بانك ملي مركزي خراسان رضوي در اين پرونده خاطر نشان کرد: تحقيقات علمي پليس با اقدام هاي گسترده اطلاعاتي براي رد زني و دستگيري متهم ديگر پرونده كه همسر سابق اين زن جوان است، ادامه دارد.

وي گفت: فردي كه چك را براي وصول به بانك برده، يك كاسب بازاري است كه در پي آشنايي با يكي از اعضاي باند و اين ادعا كه چك تضميني ، رقم سنگيني دارد و بايد صاحب حساب بانكي با گردش مالي زياد براي وصول آن اقدام كند پيشنهاد پرداخت يك و نيم ميليارد تومان در ازاي اين عمليات بانكي را داده و او در واقع فريب خورده است.

سردار اميري مقدم در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: بايد هوشياري بيشتري داشته و در برابر پيشنهادهاي وسوسه انگيز ديگران تامل و تحقيقات لازم را قبل از هرگونه اقدامي داشته باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *