پرايد باز هم پرتصادف‌ترين خودرو

آمار تصادفات مرگبار در استان‌هاي سمنان، قزوين، خراسان شمالي، كردستان، اصفهان، ايلام، خراسان رضوي، هرمزگان و همدان افزايش داشته است.

به گزارش سادس، روزنامه آرمان نوشت: هر چند آمارهاي اوليه نشان مي‌دهد امسال تلفات تصادفات نوروزي نسبت به سال‌هاي گذشته كاهش يافته است، اما نوروز امسال نيز نه تنها بي حادثه نبوده است كه حوادث مختلف تعداد قابل توجهي از شهروندان را دچار مشكل كرده است. اظهارنظرهاي مسئولان پليس حاكي از آن است كه امسال نيز به مانند سال‌هاي گذشته تعدادي از شهروندان جان خود را بر اثر حوادث جاده‌اي از دست داده اند. علاوه بر اين، در نوروز امسال شاهد وقوع سيل در چند استان كشور بوديم كه اين حوادث علاوه بر خسارت‌هاي مالي به قرباني شدن تعدادي از شهروندان منجر شد.

هر ساله در ايام نوروز به دليل افزايش سفرهاي جاده‌اي به نسبت تعداد تلفات و تصادفات جاده‌اي كشور نيز افزايش مي‌يابد. در چند سال اخير با تمهيدات انديشيده شده از ۲۵ اسفند و با استفاده از ظرفيت‌هاي درون و برون سازماني هر ساله از شدت حوادث نوروزي كاسته مي‌شود. تعداد جانباختگان حوادث رانندگي در طرح نوروزي ۹۴ گرچه نسبت به سال ۹۳، كاهشي ۷/ ۱۰ درصدي داشت، اما در اين بين آمار تصادفات مرگبار در استان‌هاي سمنان، قزوين، خراسان شمالي، كردستان، اصفهان، ايلام، خراسان رضوي، هرمزگان و همدان افزايش داشته است و به ترتيب استان‌هاي فارس، خراسان رضوي، اصفهان، تهران و خوزستان با ۹۳، ۷۴، ۶۶، ۶۱ و ۶۰مورد فوتي بيشترين مرگ در پي حواث رانندگي را به خود اختصاص دادند.

كاهش ۴ درصدي تلفات تصادفي در نوروز

بر اساس آخرين اخبار منتشر شده تعداد تلفات جاده‌اي نوروز امسال ۳۱۵ نفر اعلام شده است كه اين آمار در مقايسه با تلفات جاده در سال‌هاي اخير كاهش داشته است. روز پنجشنبه گذشته رئيس پليس راهور ناجا درباره ميزان تلفات و تصادفات در نوروز امسال گفت: با تلاش نيروهاي پليس در سراسر كشور در زمينه تلفات ناشي از تصادفات چهار درصد كاهش داشتيم. تقي مهري افزود: با وجود اطلاع‌رساني، متاسفانه تاكنون ۴۴ درصد تصادفات نوروزي امسال شامل واژگوني خودرو گزارش شده كه منجر به صدمات جبران‌ناپذيري براي سرنشينان به دليل عدم استفاده از كمربند ايمني به ويژه سرنشينان عقب شده است. به گزارش ايسنا، ‌او ۳۲ درصد از تصادفات را ناشي از عدم توجه به جلو، ۱۰ درصد از تلفات را موتورسواران و۱۲ درصد از آن را برخورد وسايل نقليه با عابرين پياده دانست و تاكيد كرد: مسافراني كه قصد بازگشت از سفرهاي نوروزي دارند، ضمن برنامه‌ريزي از عجله و شتاب پرهيز كنند. جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور با اشاره به بارش برف و باران در محورهاي مواصلاتي كشور رعايت فاصله طولي، كاهش سرعت و تردد با سرعت مطمئنه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: طرح نوروزي تا ۱۵ فروردين ادامه دارد. اسكندر مومني با اشاره به كاهش كشته‌هاي تصادفات نوروزي درسرصحنه تاكنون گفت: توصيه مي‌كنيم رانندگان سرعت و سبقت نگيرند و با خستگي و خواب آلودگي در روزهاي پاياني تعطيلات نوروز تردد نكنند. جانشين فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينكه ۴۴ درصد از تصادفات نوروزي از نوع واژگوني بوده است، افزود: با وجود اينكه بارش برف و باران در بخشي از اين حوادث نقش داشته است، اما خستگي و خواب آلودگي عامل اصلي بروز اين حوادث دلخراش بوده است.

پرايد پرتصادف ترين خودرو كشور

حوادث رانندگي، عدم ايمني راه ها، عدم رعايت فرهنگ و اصول رانندگي از سوي برخي افراد، انجام حركات نمايشي، عرضه خودروهاي غيراستاندارد و… باعث شده تا هر ساله در كشور شاهد بروز تصادفات، مرگ و مير و معلوليت‌هاي فراواني باشيم. مومني خوردو پرايد را پرتصادف ترين خودرو كشور در تعطيلات نوروز امسال دانست و گفت: اميدواريم ايمني خودروها به صورت عملي و واقعي افزايش يابد نه روي برگه‌ها و كاغذها. نظارت‌ها افزايش يافته رقابت ايجاد شود و نظارت كنند با توليد‌كننده نيز يكي نباشد. در اين صورت است كه مي‌توانيم شاهد افزايش ايمني خودروهاي توليدي باشيم. جانشين رئيس پليس كشور با تأكيد بر اينكه راننده نبايد تخلف كند، گفت: درعين حال اگر راننده تخلفي داشت بايد ايمني خودرو آنقدر مطلوب باشد كه منجر به حادثه فوت نشود. او افزود: قطعا دانش فني ارتقای ايمني خودروها در كشور وجود دارد، اما مشكل به نظر ما ساختاري و نظارتي در اين حوزه است. به گزارش مهر، مومني به تصادفات واژگوني اشاره كرد و گفت: خستگي و خواب آلودگي كه عامل اصلي آنها نيزعجله و شتاب است در كنار سرعت و سبقت غيرمجاز مهم‌ترين عوامل تصادفات نوروزي بوده است كه اگر عجله و شتاب كاهش مي‌يافت قطعا حدود ۸۰ درصد تصادفات در نوروز امسال رخ نمي‌داد.

مسافران در بازگشت

با وجود بروز سيل، آبگرفتگي وضعيت فعلي جاده‌هاي كشور، به‌طور غالب پر حجم و ترافيك در بعضي از محورها، سنگين و نيمه سنگين است. مومني گفت: با توجه به اينكه مردم مي‌خواهند سريع تر به مبادي اوليه بازگردند متاسفانه شتاب و عجله دارند و همين امر موجب مي‌شود تا استراحت لازم را نداشته باشند و با خستگي و خواب آلودگي وارد جاده شده و تصادفات را افزايش دهند، بنابراين توصيه مي‌كنيم رانندگان پس از استراحت كافي وارد جاده شوند و براي رسيدن به مقاصد خود عجله و شتاب نداشته باشند.

۶ كشته‌ومجروح درسيل وآبگرفتگي ۱۴ استان

در تعطيلات نوروزي امسال استان‌هاي البرز، مازندران، قم و فارس پرترددترين استان‌هاي كشور در ايام نوروز بوده اند. در اين روزها شاهد بازگشت و بروز ترافيك هستيم، آن هم اين دليل كه در برخي از استان‌هاي كشور به دليل بارندگي، وقوع سيل و آبگرفتگي و بروز خسارت‌هاي گوناگوني تردد هم‌مهينان را با مشكل مواجه مي‌كند. بنابراين سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال احمر از سيل و آبگرفتگي در ۱۴ استان و امدادرساني به چهار هزار و ۱۳۹ نفر از ۸ تا ۱۲ فروردين ماه خبر داد. مرتضوي در تشريح جزئيات عمليات امداد و نجات هلال احمر در سيل و آبگرفتگي ۱۴ استان گفت: از ۸ تا ۱۲ فروردين ماه ۱۴ استان شامل آذربايجان غربي، البرز، خراسان جنوبي، قزوين، ايلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، كردستان، كرمانشاه، كهگيلويه و بوير احمد، لرستان و مازندران گرفتار سيل و آبگرفتگي شدند كه به چهار هزار و ۱۳۹ نفر امدادرساني شد. او افزود: امدادرساني‌ها در ۵۱ شهر و روستا صورت گرفت كه ۸۴ نفر به اماكن امن و ۳ تن به مراكز درماني منتقل شدند. سخنگوي سازمان امداد و نجات در ادامه عنوان كرد: متاسفانه در جريان اين سيلاب و آبگرفتگي‌ها ۳ تن از هموطنانمان كشته شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ‌مرتضوي خاطرنشان كرد: همچنين ۲۳ خودرو از مسير سيلاب رهاسازي شدند و از ۷۹ واحد مسكوني تخليه آب صورت گرفت.

دسته‌بندی نشده

یک دیدگاه در “پرايد باز هم پرتصادف‌ترين خودرو”

  1. باز هم پراید
    آخه چقدر مردم باید تو این ماشین های داخلی (الکی مثلا ماشینه) کشته بشن تا بلاخره مسئولین فکری برای وضعیت خودروها بکنن
    اگر مردم خودشون هم بخوان کاری بکنن مثل تحریم خرید خودروی داخلی، میان تو تلویزیون میگن مردم دارن خیانت میکنن
    باید چشم باز کرد تا ببینیم خائن واقعی کیه
    مردم یا کسانی که از تولید این خودروها منتفع می شوند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *