پراید باز هم پرتصادف‌ترین خودرو

آمار تصادفات مرگبار در استان‌های سمنان، قزوین، خراسان شمالی، کردستان، اصفهان، ایلام، خراسان رضوی، هرمزگان و همدان افزایش داشته است.

به گزارش سادس، روزنامه آرمان نوشت: هر چند آمارهای اولیه نشان می‌دهد امسال تلفات تصادفات نوروزی نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، اما نوروز امسال نیز نه تنها بی حادثه نبوده است که حوادث مختلف تعداد قابل توجهی از شهروندان را دچار مشکل کرده است. اظهارنظرهای مسئولان پلیس حاکی از آن است که امسال نیز به مانند سال‌های گذشته تعدادی از شهروندان جان خود را بر اثر حوادث جاده‌ای از دست داده اند. علاوه بر این، در نوروز امسال شاهد وقوع سیل در چند استان کشور بودیم که این حوادث علاوه بر خسارت‌های مالی به قربانی شدن تعدادی از شهروندان منجر شد.

هر ساله در ایام نوروز به دلیل افزایش سفرهای جاده‌ای به نسبت تعداد تلفات و تصادفات جاده‌ای کشور نیز افزایش می‌یابد. در چند سال اخیر با تمهیدات اندیشیده شده از ۲۵ اسفند و با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی هر ساله از شدت حوادث نوروزی کاسته می‌شود. تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در طرح نوروزی ۹۴ گرچه نسبت به سال ۹۳، کاهشی ۷/ ۱۰ درصدی داشت، اما در این بین آمار تصادفات مرگبار در استان‌های سمنان، قزوین، خراسان شمالی، کردستان، اصفهان، ایلام، خراسان رضوی، هرمزگان و همدان افزایش داشته است و به ترتیب استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، تهران و خوزستان با ۹۳، ۷۴، ۶۶، ۶۱ و ۶۰مورد فوتی بیشترین مرگ در پی حواث رانندگی را به خود اختصاص دادند.

کاهش ۴ درصدی تلفات تصادفی در نوروز

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده تعداد تلفات جاده‌ای نوروز امسال ۳۱۵ نفر اعلام شده است که این آمار در مقایسه با تلفات جاده در سال‌های اخیر کاهش داشته است. روز پنجشنبه گذشته رئیس پلیس راهور ناجا درباره میزان تلفات و تصادفات در نوروز امسال گفت: با تلاش نیروهای پلیس در سراسر کشور در زمینه تلفات ناشی از تصادفات چهار درصد کاهش داشتیم. تقی مهری افزود: با وجود اطلاع‌رسانی، متاسفانه تاکنون ۴۴ درصد تصادفات نوروزی امسال شامل واژگونی خودرو گزارش شده که منجر به صدمات جبران‌ناپذیری برای سرنشینان به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی به ویژه سرنشینان عقب شده است. به گزارش ایسنا، ‌او ۳۲ درصد از تصادفات را ناشی از عدم توجه به جلو، ۱۰ درصد از تلفات را موتورسواران و۱۲ درصد از آن را برخورد وسایل نقلیه با عابرین پیاده دانست و تاکید کرد: مسافرانی که قصد بازگشت از سفرهای نوروزی دارند، ضمن برنامه‌ریزی از عجله و شتاب پرهیز کنند. جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی کشور رعایت فاصله طولی، کاهش سرعت و تردد با سرعت مطمئنه را مورد تأکید قرار داد و گفت: طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. اسکندر مومنی با اشاره به کاهش کشته‌های تصادفات نوروزی درسرصحنه تاکنون گفت: توصیه می‌کنیم رانندگان سرعت و سبقت نگیرند و با خستگی و خواب آلودگی در روزهای پایانی تعطیلات نوروز تردد نکنند. جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه ۴۴ درصد از تصادفات نوروزی از نوع واژگونی بوده است، افزود: با وجود اینکه بارش برف و باران در بخشی از این حوادث نقش داشته است، اما خستگی و خواب آلودگی عامل اصلی بروز این حوادث دلخراش بوده است.

پراید پرتصادف ترین خودرو کشور

حوادث رانندگی، عدم ایمنی راه ها، عدم رعایت فرهنگ و اصول رانندگی از سوی برخی افراد، انجام حرکات نمایشی، عرضه خودروهای غیراستاندارد و… باعث شده تا هر ساله در کشور شاهد بروز تصادفات، مرگ و میر و معلولیت‌های فراوانی باشیم. مومنی خوردو پراید را پرتصادف ترین خودرو کشور در تعطیلات نوروز امسال دانست و گفت: امیدواریم ایمنی خودروها به صورت عملی و واقعی افزایش یابد نه روی برگه‌ها و کاغذها. نظارت‌ها افزایش یافته رقابت ایجاد شود و نظارت کنند با تولید‌کننده نیز یکی نباشد. در این صورت است که می‌توانیم شاهد افزایش ایمنی خودروهای تولیدی باشیم. جانشین رئیس پلیس کشور با تأکید بر اینکه راننده نباید تخلف کند، گفت: درعین حال اگر راننده تخلفی داشت باید ایمنی خودرو آنقدر مطلوب باشد که منجر به حادثه فوت نشود. او افزود: قطعا دانش فنی ارتقای ایمنی خودروها در کشور وجود دارد، اما مشکل به نظر ما ساختاری و نظارتی در این حوزه است. به گزارش مهر، مومنی به تصادفات واژگونی اشاره کرد و گفت: خستگی و خواب آلودگی که عامل اصلی آنها نیزعجله و شتاب است در کنار سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین عوامل تصادفات نوروزی بوده است که اگر عجله و شتاب کاهش می‌یافت قطعا حدود ۸۰ درصد تصادفات در نوروز امسال رخ نمی‌داد.

مسافران در بازگشت

با وجود بروز سیل، آبگرفتگی وضعیت فعلی جاده‌های کشور، به‌طور غالب پر حجم و ترافیک در بعضی از محورها، سنگین و نیمه سنگین است. مومنی گفت: با توجه به اینکه مردم می‌خواهند سریع تر به مبادی اولیه بازگردند متاسفانه شتاب و عجله دارند و همین امر موجب می‌شود تا استراحت لازم را نداشته باشند و با خستگی و خواب آلودگی وارد جاده شده و تصادفات را افزایش دهند، بنابراین توصیه می‌کنیم رانندگان پس از استراحت کافی وارد جاده شوند و برای رسیدن به مقاصد خود عجله و شتاب نداشته باشند.

۶ کشته‌ومجروح درسیل وآبگرفتگی ۱۴ استان

در تعطیلات نوروزی امسال استان‌های البرز، مازندران، قم و فارس پرترددترین استان‌های کشور در ایام نوروز بوده اند. در این روزها شاهد بازگشت و بروز ترافیک هستیم، آن هم این دلیل که در برخی از استان‌های کشور به دلیل بارندگی، وقوع سیل و آبگرفتگی و بروز خسارت‌های گوناگونی تردد هم‌مهینان را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان و امدادرسانی به چهار هزار و ۱۳۹ نفر از ۸ تا ۱۲ فروردین ماه خبر داد. مرتضوی در تشریح جزئیات عملیات امداد و نجات هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۴ استان گفت: از ۸ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴ استان شامل آذربایجان غربی، البرز، خراسان جنوبی، قزوین، ایلام، تهران، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و مازندران گرفتار سیل و آبگرفتگی شدند که به چهار هزار و ۱۳۹ نفر امدادرسانی شد. او افزود: امدادرسانی‌ها در ۵۱ شهر و روستا صورت گرفت که ۸۴ نفر به اماکن امن و ۳ تن به مراکز درمانی منتقل شدند. سخنگوی سازمان امداد و نجات در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در جریان این سیلاب و آبگرفتگی‌ها ۳ تن از هموطنانمان کشته شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ‌مرتضوی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۳ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و از ۷۹ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت.

دسته‌بندی نشده

یک دیدگاه در “پراید باز هم پرتصادف‌ترین خودرو”

  1. باز هم پراید
    آخه چقدر مردم باید تو این ماشین های داخلی (الکی مثلا ماشینه) کشته بشن تا بلاخره مسئولین فکری برای وضعیت خودروها بکنن
    اگر مردم خودشون هم بخوان کاری بکنن مثل تحریم خرید خودروی داخلی، میان تو تلویزیون میگن مردم دارن خیانت میکنن
    باید چشم باز کرد تا ببینیم خائن واقعی کیه
    مردم یا کسانی که از تولید این خودروها منتفع می شوند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *