اعتیاد ، ریشه اصلی ناهنجاری های جامعه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه اعتیاد ریشه اصلی بسیاری از ناهنجاری های جامعه است گفت: موضوع مقابله با اعتیاد نباید هیچ گاه از اولویت دستگاه های فرهنگی خارج شود.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “جهانگیر کریمی” ، در نشست هم افزایی ارتقای سلامت اجتماعی ،گفت: براساس تحقیقات و مطالعاتی که در زمینه ناهنجاری های استان اصفهان در معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان انجام گرفته نشان می دهد که ۷۰ درصد از سرقت ها ، توسط افراد معتاد صورت می گیرد و عامل ۲۸ درصد طلاق ها و ۳۵ درصد خشونت های خانگی نیز اعتیاد است.

وی افزود: امروز وقتی ریشه خیلی از مسائل و مشکلاتی که در زمینه بی عفتی ها و فساد های جامعه وجود دارد را بررسی می کنیم به اعتیاد بر می خوریم و باید اذعان کرد ریشه اصلی تمام بزهکاری های جامعه را این موضوع تشکیل می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی قادر به مقابله با این معضل بزرگ جامعه نیست، گفت: پلیس مدت ها است که طرح پاکسازی نقاط آلوده، پارک ها و تفرجگاه ها را دردستور کار خود قرار داده اما در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی بیشتر از سوی دستگاه های مسئول به خصوص معاونت های فرهنگی شهرداری است.

کریمی در پایان پیشنهاد تهیه پیوست فرهنگی اجتماعی برای تفرجگاه ها و ایجاد نشاط اجتماعی را مطرح کرد و اظهار داشت: انسان یک موجود اجتماعی است و انسان اجتماع محور نیز نیاز به فرهنگ دارد و این فرهنگسازی باید در پارک ها و تفرجگاه ها که این روزها محل استراحت و گذران اوقات فراغت بسیاری از شهروندان است انجام شود و باید برای مقابله با مزاحمت ها، برخورد با مصرف قلیان و انجام تفریحات سالم و… برنامه داشته باشیم تا از ورود افراد به عرصه های آسیب زا جلوگیری کنیم. #

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *