مأموریت پلیس درباره کنسرت‌ها تغییری نمی‌کند

سخنگوی ناجا با تأکید بر اینکه هیچ تغییری در مأموریت پلیس در موضوع برگزاری کنسرت‌ها ایجاد نشده است، گفت: مأموریت‌های نیروی انتظامی در این حوزه کمافی‌السابق انجام خواهد شد.

به گزارش سادس سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر کاهش وظایف پلیس در موضوع کنسرت‌ها، اظهار داشت: باید توجه داشت که انجام و فرجام تمام مأموریت‌های پلیس بر مدار قانون است و لاجرم هر کنش و اقدامی که از سوی نیروی انتظامی انجام می‌گیرد در این راستا خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ تغییری در مأموریت پلیس در موضوع کنسرت‌ها ایجاد نخواهد شد، گفت: نیروی انتظامی هیچ‌گاه بر انجام اقدامات فراتر از قانون پافشاری نداشته و ندارد و از این رو هیچ تغییری در مأموریت‌های پلیس صورت نخواهد گرفت و نیروی انتظامی کمافی‌السابق مأموریت‌های خود در این حوزه را انجام خواهد داد.

سخنگوی ناجا ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که باید دید در این سال‌ها چه‌تعداد کنسرت با دخالت نیروی انتظامی کنسل شده است، چرا که بررسی این موضوع نشان می‌دهد که لغو کنسرت‌ها با دخالت نیروی انتظامی عدد قابل توجهی نبوده است.

منتظرالمهدی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی و پلیس همواره تعامل بسیار خوبی با هنرمندان و اصحاب رسانه داشته است، گفت: نیروی انتظامی در تلاش است تا اقدامات خود را در راستای تسریع و تسهیل فعالیت هنرمندان تنظیم کند و امروز نیز شاهدیم که بیشترین تعامل از سوی نیروی انتظامی با هنرمندان صورت می‌پذیرد و حتی برای تسریع در انجام امور هنری، پلیس اقدام به تأسیس یک مؤسسه مجزا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس و نیروی انتظامی به هیچ وجه در محتوا و مضامین کنسرت‌ها دخالت نکرده و مضامین کنسرت‌ها در حیطه وظیفه وزارت ارشاد است ولی وقتی قرار است یک اثر هنری در جامعه و در جمع اجرا شود لاجرم پلیس به‌واسطه مسئولیت ذاتی خود به‌عنوان تأمین‌کننده نظم و امنیت جامعه دخالت می‌کند.

سخنگوی ناجا در پایان گفت: نیروی انتظامی به‌دنبال وظیفه خود در تأمین امنیت وظیفه دارد امنیت آحاد جامعه را در ابعاد مختلف از جمله مالی، جانی، روانی و اخلاقی و همچنین موضوعات امنیت اجتماعی تأمین کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *