سردار میراحمدی: مصوبه دولت برای عدم استعلام از نیروی انتظامی در کنسرت‌ها نافی مأموریت‌های ذاتی ناجا نیست

سردار میراحمدی تأکید کرد: مصوبه دولت مبنی بر عدم استعلام از نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌ها نافی مأموریت‌های نیروی انتظامی نیست و ناجا ضمن احترام به مصوبه دولت، باید کما فی‌السابق این مأموریت مهم را دنبال کند.

به گزارش سادس ، سردار سیدمجید میراحمدی رئیس تیم نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گلستان اظهار داشت: ملاک مأموریت‌های نیروی انتظامی، قانون است و مصوبه هیئت دولت مبنی بر عدم استعلام از نیروی انتظامی در خصوص برگزاری کنسرت‌ها در کشور، نافی مأموریت‌های پلیس نیست.

وی در جلسه جمع‌بندی نهایی نظارت و ارزیابی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) و در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان گلستان گفت: نیروی انتظامی متولی برقراری نظم و امنیت در جامعه بوده و دارای مأموریت‌های مهم و وسیعی در ابعاد مختلف امنیتی است و حتی در بخش‌هایی از امنیت ملی نیز مسئولیت دارد.

سردار میراحمدی بیان داشت: هرچند نوع عملکرد نیروی انتظامی از سوی جریانات و سلایق مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، اما ملاک مأموریت‌های پلیس قانون است و پلیس بر اساس ضوابط، مقررات، تکالیف و فرامین ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا انجام وظیفه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه محیط، محدودکننده مأموریت‌ها و وظایف ذاتی ناجا نیست، اظهار داشت: وظیفه ذاتی پلیس، تأمین و برقراری نظم و امنیت و برخورد با جرایم و مفاسد علنی و آشکار در جامعه است.

رئیس تیم اعزامی قرارگاه خاتم‌الانبیاء درباره مصوبه اخیر هیئت دولت مبنی بر عدم استعلام از نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌ها در کشور و اکتفا کردن این نیرو صرفاً به مسائل ترافیکی و انتظامی، اظهار داشت: مصوبه دولت نافی مأموریت‌های ذاتی و قانونی نیروی انتظامی نیست و تأثیر چندانی در اجرای دقیق مأموریت‌های پلیس ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ضمن احترام به مصوبه هیئت دولت، می‌بایست کما فی‌السابق این مأموریت مهم را دنبال کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *