آموزش، پايه و اساس نظامي گري در تمامي ارگان هاي نيروهاي مسلح/اهتمام به فرآيند آموزش در مرزباني

جانشين ستاد کل نيروهاي مسلح درجمع شور فرماندهي مرزباني ناجا، آموزش را پايه و اساس نظامي گري دانست و گفت: بايد در تمامي ارگان هاي نيروهاي مسلح به اين امر توجه ويژه داشت.

به گزارش سادس ، امير سرتيپ”موسوي” در اولين بازديد خود از مرزباني ناجا پس از انتصاب به اين سمت، گفت: خوشحال و خرسندم در اولين بازديد از مراکز نظامي، جهت اداي احترام به شهداي مرزباني و همرزمان خودم در ستاد فرماندهي مرزباني در جمع شما عزيزان حضور پيدا کرده ام.

وي با اشاره به اهميت حفظ و مراقبت از حريم مرزهاي کشور و حساسيت ماموريت هاي مرزباني، افزود:بايد به اهميت کار مرزباني از جنبه هاي مختلف نگاه کرد که مهمترين آن، دعاي امام سجاد (ع) در حق مرزبانان است که اين اهميت مرزداري از بلاد اسلامي را مي رساند که ان شاءالله همه پرسنل مرزباني مشمول اين دعا باشند.

وي با تاکيد بر اهميت و حساسيت ماموريت هاي مرزباني به فرمايشات مقام معظم رهبري در اين خصوص اشاره کرد و ادامه داد: حضرت آقا مي فرمايند “مرز هرکشور به منزله ناموس آن کشور است” که اين جمله بار معنايي وافري دارد؛ ماموريت هاي مرزباني در حراست از کيان و ناموس کشور از اهميت به سزايي برخوردار است و بايد براي حفظ آن با جان و دل تلاش ايثارگونه کرد.

امير “موسوي” با اشاره به اقدامات شايسته و عملکرد چند سال اخير فرمانده مرزباني در اهتمام به فرآيند آموزش و اقدام به علمي کردن ماموريت هاي تخصصي، بيان کرد: جمعي از صاحب نظران و اساتيد نظامي، آموزش محوري را اصل و اساس کار نظامي مي دانند و برخي نيز روحيه محوري را از اهميت بالاتر مي دانند که هردو لازمه اصول نظامي گري است که بايد توجه ويژه به آن داشت.

جانشين ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري، بيان داشت: آموزش براي نيروهاي مسلح يک فريضه و اصل مهم است که مي تواند براي يک فرد نظامي در کنار ديگر واجبات ديني قرار گيرد، مي توان گفت آموزش پايه و اساس نظامي گري است و بايد در تمامي ارگانهاي نيروهاي مسلح به آن توجه ويژه داشت.

اين مقام ارشد نظامي در ستاد کل نيروهاي مسلح در تشريح ديدگاه مقام معظم رهبري در خصوص نيروهاي مسلح کشورمان و تفاوت عمده آن با ساير نيروهاي نظامي ديگر کشورها، تصريح کرد: حضرت آقا به عنوان يک صاحب نظر “معنويت محوري” را عامل مهم انسجام، اقتدار و تفاوت عمده نيروهاي مسلح ما با ديگر کشورها بيان مي دارند و معتقدند نيروي نظامي ما نسبت به ديگر نيروهاي نظامي منطقه برترند و اين امتياز آنها در بحث معنويت است که به آن خيلي تأکيد دارند و پيروزي و اقتدار نيروهاي مسلح كشور را حاصل اين معنويت مي دانند که بر امور نظامي ما حاکم است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *