در مجمع عمومی فوق العاده تصویب شد؛ افزایش سرمایه بانک ملت به ۵۰.۰۰۰ میلیارد ریال

 با تصویب مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک ملت، سرمایه این بانک بورسی از ۴۰ هزار میلیارد ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
به گزارش سادس به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این مجمع که به ریاست محمد بیگدلی رییس هیات مدیره این بانک، عسگری مارانی و رجبیان به عنوان ناظر و نورمحمدحسینی مدیر حقوقی بانک ملت به عنوان منشی برگزار شد، سرمایه این بانک با ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش از محل اندوخته کفایت سرمایه، به ۵۰ هزار میلیارد ریال رسید.
بر اساس گزارش توجیهی هیات مدیره بانک ملت به سهامداران، افزایش سرمایه پایه، بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار، افزایش سقف مجاز دارایی های ثابت و ایجاد بستر برای حضور در بازارهای جهانی از دلایل این بانک برای افزایش سرمایه اعلام شده است.
بر این اساس، با افزایش سرمایه بانک ملت به ۵۰ هزار میلیارد ریال، سرمایه پایه این بانک به ۱۱۶ هزار میلیارد و ۸۰۱ ریال، نسبت کفایت سرمایه به ۷.۵۷ درصد، سقف تعهدات و تسهیلات اعطایی به یک میلیون و ۴۶۰ هزار میلیارد ریال، سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار به ۴۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال و سقف مجاز دارایی های ثابت در این بانک بزرگ بورسی به ۵۵ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال، افزایش خواهد یافت.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *