پاتک پلیس به قاچاقچیان کالا/ کشف «تخمه چینی» و لوازم یدکی قاچاق

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف میلیاردها تومان لوازم یدکی چینی، هزاران کپسول آتش نشانی، ۱۰۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی ، چندین تن تخمه‌آفتابگردان و صدها هزار لیتر اسید و سوخت قاچاق در ۲۴ ساعت اولیه عملیات مشترک ذوالفقار ۹۵ خبر داد.

 به گزارش سادس به نقل ازتسنیم سرهنگ عبدالرضا ناظری، با اعلام دومین مرحله از عملیات مشترک ذوالفقار ۹۵ که در شرق استان تهران و در شهرستان پاکدشت برگزار شد، با تشریح برخی از دستاوردهای این عملیات مشترک اظهار کرد: در جریان اجرای دومین مرحله از عملیات مشترک ذوالفقار ۹۵ که با پشتیبانی اطلاعاتی گسترده و با مشارکت تمامی یگان‌های پلیس اطلاعات، مواد مخدر، آگاهی، فتا و … در شهرستان پاکدشت برگزار شد، همکاران ما موفق شد تا در ۲۴ ساعته علاوه بر دستگیری تعداد زیادی از مجرمان فراری، میلیاردها تومان کالای قاچاق را کشف و ضبط کنند. این در حالی است که در کشفیات به دست آمده، مشروبات الکلی، سلاح و مهمات و مواد مخدر نیز وجود داشت.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران ادامه داد: در راستای تاکیدات رهبری مبنی بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و برنامه ریزی‌های نیروی انتظامی برای برخورد هدفمند با قاچاقچیان دانه‌درشت، همکاران ما پس از ماه‌ها اقدامات پلیسی و اطلاعاتی موفق شدند در جریان این عملیات، یک انبار بزرگ لوازم یدکی و بدنه خودرو را کشف کنند که به گفته کارشناسان، ارزش کالاهای این انبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین در ادامه اجرای این طرح، بیش از ۳ هزار کپسول آتش نشانی چینی کشف و ضبط شد و علاوه بر آن ماموران پلیس موفق شد محموله بزرگی مشتمل بر ۱۲ تن تخمه‌آفتابگردان قاچاق را شناسایی کنند. همچنین ۱۰۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی در این عملیات کشف و ضبط شد.

ناظری با اعلام خبر کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و ۱۰۰ کیلوگرم تریاک اضافه کرد: علاوه بر این موارد بیش از ۲۲۰ هزار لیتر اسید و «سود» قاچاق که در تولید شوینده‌ها استفاده می‌شود، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با تاکید بر ضرورت برخورد با قاچاقچیان کالا گفت: متاسفانه ورود کالای قاچاق لوازم یدکی که گفته می‌شود از مبدأ چین به کشور وارد شده است، در شرایطی به این شهرستان انجام شده است که در شهرستان پاکدشت، چند کارخانه ساخت لوازم یدکی با کیفیت بالاتر وجود دارد. البته نکته جالب توجه اینجا است که کشف تخمه‌های آفتابگردان در حالی انجام می‌شود که این شهرستان معدن تولید تخمه آفتابگردان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این عملیات تا رسیدن به اهداف از پیش شده آن ادامه دارد و پس از اتمام، گزارش کاملی از دستاوردهای آن ارائه خواهد شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *