کاهش ۶ درصدی سرقت منزل در ایام نوروز

رئیس پلیس آگاهی ناجا، از کاهش ۶ درصدی سرقت منزل در ایام نوروز خبر داد و گفت: پلیس در این ایام به منظور کاهش سرقت، اکیپ های گشتی آشکار و پنهان را برای شناسایی و دستگیری سارقان، بکارگیری کرد.

به گزارش سادس سردار محمدرضا مقیمی گفت: در روز طبیعت مردم عزیزمان همراه با خانواده به پارک ها و تفرجگاه ها می روند تا آخرین روز تعطیلات نوروز را به خوبی سپری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این روز سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو، بیشترین سرقت ها است، به شهروندان هشدار داد تا خودروهای خود را در معرض دید خود قرار دهند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: خانواده همچنین مراقب فرزندان خود باشند و آنها را با زیورآلات در پارک ها رها نکنند.

وی همچنین از افزایش گشت های پلیس در حوالی پارک ها و تفرجگاه ها خبر داد و بیان داشت: از ابتدای تعطیلات تا دیروز، آمار وقوع جرایم نزدیک به ۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش داشته است.

وی، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروز، سرقت منزل، بیش از ۶ درصد و سرقت خودرو و لوازم داخل آن نیز ۴.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است؛ ضمن اینکه تمرکز ما در این ایام بر روی این دو سرقت بوده است.

مقیمی از کنترل مجرمان سابقه دار در این ایام خبر داد و گفت: ضمن هماهنگی با دادستان کل کشور، مانع از اعطای مرخصی به مجرمان سابقه دار و حرفه ای در این ایام شدیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا، رصد روزانه وضعیت جغرافیایی جرم، کنترل سارقان و خریداران اموال مسروقه، راه اندازی اکیپ های گشتی آشکار و پنهان برای شناسایی و دستگیری سارقان، بکارگیری نیروهای یگان امداد، یگان ویژه، پلیس افتخاری و نگهبان محله را از دیگر اقدامات برای مقابله با سرقت در این ایام برشمرد.

وی همچنین از تقویت گشت های خودرویی و پیاده در اماکن تجاری، طلافروشی ها ، صرافی ها و مناطق آلوده و جرم خیز با کمک پلیس پیشگیری ناجا در این ایام خبر داد

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *