آموزش پارکور به درجه داران ناجا

معاون تربیت و آموزش ناجا از ارائه آموزش پارکور به درجه داران نیروی انتظامی خبر داد و گفت:‌ از امسال ورزش‌های حوزه دفاع شخصی همچون جودو، تکواندو، کاراته و … در دستورکار قرار دارد چرا که معتقدیم ورزش‌ها در نیروهای مسلح باید کاربردی بوده و به درد پلیس بخورد.

به گزارش سادس به نقل ازایسنا، سردار امیرحسین یاوری در حاشیه همایش سراسری تربیت و آموزش ناجا و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاری که پلیس انجام می‌دهد با اقدامات دیگر سازمان‌ها در کشور متفاوت است و در همین راستا باید پلیس هم راستا با تحولات و تغییرات خود را به روز کند که لازمه این امر آموزش مستمر در تمام یگان‌ها و رده‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه این تحولات ضرورت آموزش را برای پلیس بیشتر می‌کند گفت: آموزش ها در ناجا پایان ندارد و از پایین‌ترین رده‌ها تا بالاترین رده‌ها باید تحت آموزش قرار بگیرد.

آموزش پارکور به درجه داران ناجا

یاوری از آموزش پارکور به درجه داران نیروی انتظامی خبرداد و گفت: از حدود دو ماه قبل سه مرکز آموزش پارکور به درجه داران نیروی انتظامی را افتتاح کرده‌ایم تا آنان در ماموریت‌های خود مهارتهایی همچون عبور از موانع را کسب کرده و سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی درباره همکاری معاونت تربیت آموزش ناجا با سایر دانشگاه‌های  کشور نیز گفت: دانشگاه علوم انتظامی امین همانند دیگر دانشگاه‌های کشور است، از همین رو سرفصل‌ها و استانداردهای وزارت علوم را رعایت می‌کنیم و اقداماتمان را در هماهنگی با وزارت علوم انجام می‌دهیم. ضمن اینکه با توجه به نظامی بودن دانشگاه می‌بایست مجوزهای ستاد کل نیروهای مسلح را نیز داشته باشیم.

یاوری ادامه داد: ما با دانشگاه‌های دیگر نیز در ارتباط هستیم. وی درباره تجهیزات و نوآوری‌های ناجا به ایسنا گفت: برخی از تجهیزات و اختراعات ما همچون پهپادها در هماهنگی و ارتباط با دیگر دانشگاه‌ها تولید شده است.

وی با اشاره به رونمایی از سامانه آموزش استفاده از انواع سلاح گفت: امروز از سامانه‌ای رونمایی شد که بر اساس آن آموزش و استفاده از انواع سلاح با دقت بالا برای پرسنل فراهم شده است.

بیشترین فشنگ ناجا در آموزش خرج می‌شود

وی با اشاره به دستاوردهای این سامانه به ایسنا گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های نیروی انتظامی در حوزه آموزش است و اتفاقا بیشترین فشنگی که در نیروی انتظامی خرج می‌شود در همین حوزه است که ما با استفاده از این سامانه تا حد زیادی می‌توانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم و این در راستای اقتصاد مقاومتی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شده.

وی از برنامه ریزی ناجا برای راه اندازی موسسات دانش بنیان خبر داد و افزود: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با سرعت بیشتری در راستای تامین تجهیزات و امکانات گام برداریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ورزش‌های نیروی انتظامی اظهار کرد: از امسال ورزش‌های حوزه دفاع شخصی همچون جودو، تکواندو، کاراته و … را در دستور کار خود قرار داده و دیگر ورزش‌ها همچون فوتبال، فوتسال و … در اولویت قرار ندارد چرا که معتقدیم ورزش‌ها در نیروهای مسلح باید کاربردی بوده و به درد پلیس بخورد.

وی همچنین با اشاره به تکنولوژی سیمیلاتور که بر اساس آن موقعیت‌های مختلف برای ماموران پلیس شبیه سازی می‌شود اظهار کرد: این تکنولوژی را در کلانتری‌ها و دیگر یگان‌های نیروی انتظامی که امکان حضور مامورانشان در دوره‌های آموزشی وجود نداشته یا حضورشان در این دوره‌ها خدمت‌رسانی به مردم را با اخلال مواجه می‌کند استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا در این همایش از تمبر اختصاصی آموزش ناجا که با همکاری شرکت پست تهیه شده رونمایی شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *