مدیریت زمان بازگشت از سوی مسافران نوروز

جانشین فرمانده ناجا در سفر به استان مازندران از مسافران نوروزی خواست برای جلوگیری از سوانح احتمالی ضمن مدیریت سفر از شتاب و عجله در بازگشت پرهیز کنند .

به گزارش سادس ،” سردار اسکندر مومنی ” جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با حضور در آزاد راه چالوس – تهران در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی ، ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده و همیاری های همه دستگاه های اجرایی در تامین امنیت مردم و مسافران نوروزی گفت: نیروی انتظامی همانند همه ارگان ها با بسیج کلیه امکانات و توانمندی های خود در بخش های مختلف انتظامی و پلیس راه اقدامات بسیار موثری را در تامین امنیت مردم و کاهش ترافیک در محورهای مواصلاتی استان های کشور به اجرا در آورده است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به این که سفر های نوروزی مردم ایران در سطح دنیا بی نظیر است ، خاطر نشان کرد : حجم سفر های نوروزی و دید و بازدیدهای مردم در این ایام نیازمند عزم و اراده همه دستگاه های اجرایی است.

سردار مومنی همچنین خاطر نشان کرد: در بحث تصادفات و خسارت های وارده به اقتصاد کشور بدون در نظر گرفتن خسارت های معنوی به خانواده ها، بیش از دو هزار میلیارد تومان خسارت به بخش اقتصادی کشور وارد می شود که با ادامه این روند در طول سال  ۶ درصد تولید ناخالص ملی هدر خواهد رفت.

وی اصلاح زیر ساخت ها ، بهبود وضعیت راه ها ، رعایت مقررات و قانون مندی از سوی مردم را تنها راه جلوگیری از این وضعیت دانست و در ادامه اظهار داشت : معمولا سه روز باقیمانده ایام تعطیلات نوروز پرحادثه ترین زمان در طول ایام تعطیلات نوروزی است که خستگی سفر و شتاب برای بازگشت از سفر از عوامل بروز این حوادث است .

سردار مومنی تلاش برای رفع تمامی موانع ترافیکی ، باز نگه داشتن تمامی محورهای مواصلاتی ، رفع محدودیت ها در سریع ترین زمان ممکن با در نظر گرفتن شرایط جوی استان های شمالی کشور و همچنین مدیریت بازگشت از سفر از سوی مردم را مهمترین راه های کاهش سوانح در این ایام برشمرد .

جانشین نیروی انتظامی با تاکید برحضور فیزیکی همه مسئولان دستگاه های اجرایی به منظور مدیریت ترافیک و برخورد با سوانح و تخلفات از مسافران نوروزی خواست که بازگشت خود از سفر را از همین امروز آغاز کنند و روز طبیعت را در محیط اطراف خود سپری کنند و اگر بخواهند بازگشت از سفر را به روزهای پایانی موکول کنند ضمن افزایش خطرات سفر به دلیل شتاب برای بازگشت و حجم ترافیک سنگین زمان بازگشت به سه الی چهار برابر زمان عادی خواهد رسید .

وی با اشاره به این که جاده ها و محور های مواصلاتی ظرفیت های لحظه ای لازم را ندارند از مسئولان اجرایی خواست ضمن مدیریت ترافیک و برخورد با تخلفات حادثه ساز آمادگی لازم را برای شرایط غیر عادی داشته باشند .

مومنی افزود : متوسط سرعت خودروها نسبت به سال گذشته از ۸۳ کیلومتر در ساعت به ۸۱ کیلومتر در ساعت کاهش پیدا کرده که این کاهش دو کیلومتر در ساعت نشان دهنده دقت و توجه مردم به قوانین و دستورات پلیس است .

جانشین نیروی انتظامی ، استان های مازندران ، گیلان ، البزر، قم و فارس را از پرتردد ترین استان های کشور در طول ایام نوروز برشمرد و بر حضورگسترده همه نیروها و دستگاه های اجرایی با انگیزه و روحیه بالاتر علیرغم تلاش ها و خستگی هایی که در طول این مدت متحمل شده اند تاکید کرد .

سردار مومنی با اشاره به کاهش تلفات جاده ای در نوروز ۹۵ اظهار داشت: ۳۴۴ کشته در کل کشور بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که در این میان تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ مهمترین عامل بروز این تصادفات بوده اند .  

مومنی از کاهش چشمگیر سرقت ها در ایام نوروز خبرداد و افزود : به عشق امنیت مردم همچنان مانند روزهای اول نوروز در سه روز باقیمانده تعطیلات با انگیزه و جدیت پای کار هستیم تا مردم عزیز ایران به سلامت به مقصدهای خود برسند .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *