۱۰۱ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان بیرجند فعال است

فرمانده سابق بسیج سپاه شهرستان بیرجند با بیان اینکه ۹ گردان بیت المقدس، ۵ گردان کوثر و ۳ گردان امام حسین(ع) در این شهرستان راه‌اندازی شده است گفت: تاکنون ۶ رده و ۱۰۱ پایگاه مقاومت در این شهرستان فعالیت دارد.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم سرهنگ صفرعلی اسماعیلی شامگاه دوشنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده بسیج سپاه شهرستان بیرجند با اشاره به عملکرد این نهاد در سه سال گذشته اظهار داشت: سپاه شهرستان بیرجند در سال ۹۲ نخستین نیاز و اهداف پیشرو خود را ساماندهی وضعیت رده های مقاومت، پایگاه بسیج و حلقه‌های صالحین مدنظر قرار داده و آن را دنبال کرد.

وی افزود: نخست حوزه که باید در بسیج توجه شود پایگاه‌ها مقاومت بسیج است زیرا زمینه برای کار فرهنگی بسیج فراهم شود و در این راستا تاکنون ۶ رده و ۱۰۱ پایگاه مقاومت در شهرستان بیرجند تشکیل شده است.

فرمانده سابق بسیج سپاه شهرستان بیرجند تصریح کرد: پس از گذشته سه سال از این اولویت‌بندی و به دلیل مهاجرپذیر بوده شهرستان بیرجند سبب شده مجوز ۹ حوزه مقاومت دیگر که سه حوزه محلات و سه حوزه  قشری است تشکیل شود.

وی بیان کرد: با این تعداد حوزه‌های مقاومت شهرستان به ۲۵ حوزه افزایش یافته و در آینده دو ناحیه بسیج مقاومت در شهرستان بیرجند فعال خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: در حال حاضر ۹ گردان بیت المقدس، ۵ گردان کوثر و ۳ گردان امام حسین(ع) راه‌اندازی شده که رو به افزایش است.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد از فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرستان بیرجند از بین بسیجیان جوان، علاقه‌مند و متعهد انتخاب شده است.

فرمانده سابق بسیج سپاه شهرستان بیرجند تصریح کرد: در سال جاری در برگزاری جلسات پایگاه‌های بسیج با حضور بیش از ۱۰۷ درصد اعضای اصلی و اختیاری گردان‌های بسیج صورت گرفته است.

اسماعیلی بیان کرد: در بخش حلقه‌های صالحین نیز اقدامات ارزنده‌ای از قبیل همراهی با طرح‌های کشوری و مربی محور شدن پایگاه‌های بسیج در شهرستان بیرجند صورت گرفته است.

در پایان این مراسم نیز سرهنگ دوم پاسدار مرتضی فلاحی به عنوان فرمانده بسیج شهرستان بیرجند معرفی شد. وی فرمانده بسیج سپاه نهبندان و فردوس را در کارنامه دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *