بانک‎های برتر آنلاین در سال ۲۰۱۶

 موسسه «گوبنکینگ ریتس» (GOBankingRates) به عنوان بخشی از مطالعه و پژوهش خود پیرامون بهترین و برترین بانک های سال ۲۰۱۶ میلادی، به تحلیل برترین بانک های آنلاین نیز پرداخته است.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد  بعد از ارزیابی دهها بانک آنلاین، این موسسه بر اساس معیارهایی چون کارمزد حساب جاری، سود حساب های پس انداز، نرخ بهره سپرده سالانه و نحوه خدمات رسانی به مشتریان و همچنین رتبه بندی مالی بائر که قدرت مالی کلی یک موسسه را نشان می دهد، ۱۰ بانک برتر را اعلام کرد. نکته قابل تامل در گزارش این موسسه، استفاده چشمگیر مشتریان از بانک های آنلاین و قرار گرفتن بانکداری فیزیکی در آستانه افول است.
۱۰ بانک برتر آنلاین در سال ۲۰۱۶ به انتخاب موسسه «گوبنکینگ ریتس» (GOBankingRates) از این قرارند:

Ally Bank (برترین بانک آنلاین)
برای دومین سال متوالی، Ally Bank به علت صفر بودن هزینه و کارمزد حساب جاری، نرخ بالای سود سالانه حساب های پس‌انداز و ارائه خدمات متنوع به مشتریان توانست در صدر بهترین بانک های آنلاین جا خوش کند. «الی بانک» نه‌تنها به حساب های پس‌انداز سود سالانه ۱ درصد و به حساب های سپرده یک ساله نرخ سود ۱.۰۵ درصد ارائه می کند بلکه حساب های سپرده گذاری جاری این بانک نیز دارای نرخ سود سالانه ۰.۱۰ درصد است که در حساب های ۱۵ هزار دلار و بیشتر، تا سقف ۰.۶۰ درصد نیز افزایش می یابد. همچنین نه در حساب های جاری و نه در حساب های سپرده از هزینه نگه داری ماهانه یا حداقل سپرده خبری نیست. «الی بانک» همچنین تنها بانکی در این فهرست است که تمام خدماتی که موسسه GOBankingRates برای یک بانک آنلاین در نظر گرفته را به مشتریان خود ارائه می دهد که از آن جمله می توان به مواردی چون پاسخ گویی تلفنی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، گفت و گوی آنلاین زنده (Liva Chat)، اپلیکیشن موبایلی و مانده گیری اشاره کرد. علاوه بر این، مشتریان این بانک اینترنتی می توانند از تمام دستگاه های خودپرداز Allpoint به صورت رایگان برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند. برای این که به جمع مشتریان این بانک بپیوندید، کافی است یک حساب در وب سایت Ally افتتاح کنید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید، آدرس محل سکونت، تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی و داشتن حداقل ۱۸ سال سن است.

Bank۵ Connect
این بانک نیز به خاطر نرخ سودهای رقابتی، فقدان هزینه برای حساب های جاری و خدمات متنوع برای دومین سال متوالی در فهرست ۱۰ بانک برتر اینترنتی قرار می گیرد. «بانک فایو کانِکت» با ۰.۷۶ درصد، یکی از بالاترین نرخ های سود را برای حساب های سپرده جاری عرضه می کند و هیچ هزینه ماهانه نیز به این حساب ها تعلق نمی گیرد. البته سود سالانه ۰.۹۰ درصدی این بانک برای حساب های سپرده نیز اندکی از میانگین دیگر بانک های حاضر در این فهرست کمتر است. علاوه بر این، برای این که سود به حساب تعلق گیرد به حداقل موجودی ۱۰۰ دلا نیاز است. همچنین این بانک به سپرده های تضمینی یک ساله، سود سالانه ۱ درصد ارائه می کند.
هرچند در این بانک از خدمات پاسخ گویی تلفنی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته خبری نیست ولی از امکاناتی چون گزینه گفت و گوی زنده (Live Chat)، اپلیکیشن موبایلی و امکان کنترل حساب از راه دور برخوردار است. از این گذشته، استفاده از دستگاه های خودپرداز، هزینه ای برای مشتریان این بانک به دنبال ندارد. این بانک همچنین از طرح UChooseRewArds بهره می گیرد. در این طرح وقتی مشتریان از کارت بانکی استفاده می کنند، امتیازهایی به دست می آورند که متعاقبا می توانند از این امتیازها برای دریافت کارت های هدیه، پکیج های مسافرتی و سایر موارد استفاده کنند.
شما در عرض ۱۰ دقیقه می توانید در این بانک یک حساب آنلاین افتتاح کنید. تنها چیزی که به آن احتیاج دارید، شماره تامین اجتماعی و یک کارت شناسایی معتبر است و البته اگر کمتر از دو سال قبل محل سکونت خود را تغییر داده اید، به آدرس محل سکونت قبلی خود نیاز پیدا خواهید کرد.

EverBank
«اِوِربانک» سودهای جذابی برای حساب های جاری، پس انداز و تضمیمی خود اراده می دهد اما به حداقل میزان سپرده گذاری ۱۵۰۰ دلاری نیاز دارد. با ۱.۱۱ درصد سود سالانه، «اوربانک» در میان بانک های حاضر در این فهرست، بالاترین سود سالانه را به حساب های پس انداز اختصاص می دهد. سود سالانه حساب های یک ساله در این بانک، در زمان انجام این بررسی ۰.۹۰ درصد بوده که اندکی از میانگین بانک های حاضر در این فهرست پائین تر است. با این حال، طبق آخرین اطلاعات واصله در ماه ژانویه ۲۰۱۶، این سود به رقم قابل توجه ۱.۳۰ درصد افزایش یافته است. همچنین در این بانک به حساب های جاری که موجودی شان کمتر از ۱۰ هزار دلار باشد، نرخ سود سالانه ۱.۳۰ درصد تعلق می گیرد.
هرچند «اور بانک» گزینه پاسخ گویی تلفنی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته را به مشتریان خود ارائه می دهد اما از گزینه گفت و گوی زنده (Live Caht) در این بانک خبری نیست. افتتاح حساب و همچنین استفاده از دستگاه های خودپرداز برای انجام امور بانکی در این بانک هیچ هزینه ماهانه ای در بر ندارد. همچنین شما می توانید با اراده شماره تامین اجتماعی یا شماره شناسایی مالیاتی و گواهی آدرس نسبت به افتتاح حساب در این بانک به صورت آنلاین اقدام کنید.

Discover Bank
در میان ۱۰ بانک برتر آنلاین، «دیسکاور بانک» یکی از بالاترین سودها را به حساب های یک ساله تضمینی اختصاص می دهد. علاوه بر این که داشتن حساب در این بانک هیچ هزینه ای را در برندارد، این بانک به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته مشتریان خود را به صورت تلفنی پشتیبانی می کند. این بانک همچنین به حساب های دارای موجودی حداقل ۵۰۰ دلار، سود سالانه ۰.۹۵ درصد ارائه می دهد. علاوه بر این که داشتن حساب جاری در این بانک هیچ هزینه ی ماهانه ای دربرندارد، در صورت خرید از طریق کارت بانکی و یا پرداخت صورت حساب آنلاین، امتیازهایی نیز به مشتریان در قالب بازپرداخت نقدی اختصاص می یابد. علاوه بر رایگان بودن برداشت پول از بیش از ۶۰ هزار دستگاه خودپرداز، «دیسکاور بانک» اپلیکیشن موبایلی خود را به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار داده است. برای افتتاح حساب در این بانک آنلاین فقط به شماره تامین اجتماعی و آدرس محل سکونت خود نیاز دارید.

Bank of Interest USA
به رغم پائین تر بودن سود سپرده گذاری در «بانک آو اینترست یواس­ای» نسبت به دیگر بانک های حاضر در این فهرست، پشتبانی تلفنی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته و رتبه ۵ مالی بائر و رایگان بودن حساب های جاری هم چنان «بانک آو اینترست» را در میان ۱۰ بانک برتر آنلاین نگه داشته است. حساب سپرده گذاری این بانک دارای سود سالانه ۰.۶۱ درصد و حساب یک ساله تضمینی آن نیز دارای سود سالانه ۰.۵۵ درصد است که هرچند پائین ترین نرخ در میان ۱۰ بانک برتر محسوب می شود ولی با این وجود هم چنان از نرخ سود بانک های سنتی بیشتر است. از جمله دیگر خدماتی که این بانک به مشتریان خود ارائه می کند، می توان به امکان بازپرداخت رایگان اقساط وام از طریق دستگاه های خودپرداز، اپلیکیشن موبایلی رایگان، اماکن مانده گیری و ارائه امتیاز و جوایز در قالب بازپرداخت نقدی اشاره کرد. برای افتتاح حساب در این بانک، به شماره تامین اجتماعی، کارت شناسایی معتبر و آدرس معتبر در ایالات متحده نیاز است.

FNBO Direct
گذشته از این که داشتن حساب جاری در بانک اینترنتی «اف­ان­بی­اُ دایرکت» هیچ هزینه و کارمزد ماهانه ای به مشتریان تحمیل نمی کند، این بانک پشتیبانی ۲۴ ساعته تلفنی در ۷ روز هفته را به مشتریان خود ارائه می دهد. علاوه بر این، رتبه این بانک در نظام رتبه­بندی مالی بائر ۵ است. FNBO Direct به روی حساب های پس انداز خود، سود سالانه بیشتری ارائه می دهد ولی سود سالانه حساب های یک ساله تضمینی آن، ۰.۳۱ درصد است. از زمان انجام این تحقیق توسط GOBankingRates، سود حساب های سپرده گذاری این بانک از ۰.۷۵ درصد به ۰.۹۵ درصد افزایش یافته که رقم قابل توجهی است. همچنین حساب های جاری این بانک هیچ هزینه ای دربرندارد. سود سالانه ارائه شده در حساب های جاری نیز ۰.۶۵ درصد بوده که با دیگر بانک ها قابل رقابت است. علاوه بر پشتبانی تلفنی ۲۴ ساعته، مشتریان می توانند از طریق «پاپ مانی» (Popmoney) برای یکدیگر پول واریز کنند. افتتاح حساب آنلاین در این بانک علاوه بر شماره تامین اجتماعی یا شماره شناسایی مالیاتی، نیازمند اطلاعات استخدامی و اطلاعاتی درباره وام هایی که تا کنون گرفته اید نیز می باشد.

State Farm Bank
«استیت فارم بانک» دارای پائین ترین نرخ سود در میان ۱۰ بانک برتر آنلاین برای هر دو نوع حساب پس انداز (با موجودی کمتر از ۲۵ هزار دلار) و حساب یک ساله تضمینی است. اما نسبت به دیگر بانک های حاضر در این فهرست، خدمات متنوع تر و بیشتری را به مشتریان ارائه می دهد. هرچند نرخ سود این بانک قابل رقابت با دیگر بانک ها نیست اما این بانک دو ویژگی دارد که برخی بانک ها آنلاین فاقد آن هستند: حساب جاری و اپلیکیشن موبایلی. علاوه بر این، پشتبانی تلفنی ۲۴ ساعته از جمله خدماتی است که این بانک به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می توانید ظرف ۵ تا ۱۰ دقیقه در این بانک آنلاین، حساب افتتاح کنید. برای این کار به شما تامین اجتماعی، تاریخ تولد و اطلاعات تماس خود نیاز دارید.

Synchrony Bank
در میان ۱۰ بانک برتر آنلاین، «سینکرونی بانک» در برخی حساب ها بیشترین نرخ سود را به مشتریان ارائه می کند که از آن جمله می توان به سود سالانه ۱.۰۵ درصد در حساب های پس انداز و ۱.۲۵ درصد در حساب های یک ساله تضمینی اشاره کرد. البته باید بدانید که حساب های پس‌انداز در صورتی که موجودی شان از ۳۰ دلار کمتر شود، هزینه ماهانه ۵ دلاری را دربر خواهد داشت. همچنین برای این که سود سالانه ۱.۲۵ درصدی به حساب های یک ساله تضمیمی اختصاص یابد، موجودی این حساب ها نباید کمتر از ۲ هزار دلار باشد. علاوه بر این، «سینکرونی بانک» حساب جاری و اپلیکیشن موبایلی به مشتریان خود ارائه نمی دهد. با این حال، حساب های پس‌انداز این بانک دارای کارت خودپرداز (ATM) بوده و مشتریان می توانند به آسانی به پول خود دسترسی داشته باشند. پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته از جمله دیگر خدماتی است که این بانک به مشتریان خود عرضه می کند. به مانند دیگر بانک هایی که در این لیست حضور دارند، شما می توانید در «سینکرونی بانک» هم به صورت آنلاین افتتاح حساب کنید. برای این کار به تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی، گواهی نامه رانندگی یا یک کارت شناسایی معتبر و همچنین یک حساب بانکی برای انتقال الکترونیکی وجوه به این بانک نیاز دارید.

First Internet Bank
هرچند حساب جاری در «فِرست اینترنت بانک» هزینه ای در برندارد ولی در صورتی که موجودی حساب جاری که دارای سود سالانه ۰.۵۵ درصدی اند از ۵۰۰ دلار کمتر شود، نگهداری حساب های جاری هزینه ماهانه ۱۰ دلار خواهد بود. با این حال، در حساب های پس اندازه این بانک که دارای سود سالانه ۰.۴۰ درصدی است از هزینه و کارمزد خبری نیست. البته حداقل موجودی برای حساب های پس انداز در این بانک، ۲۵ دلار است. علاوه بر این، حساب های پس انداز این بانک با یک کارت خودپرداز (ATM) به مشتریان عرضه می شوند. همچنین «فرست اینترنت بانک» دارای یک اپلیکیشن موبایلی، امکان مانده گیری ابزار «فایننس ورکس» (FinanceWorks) است که به مشتریان اجازه می‌دهد به دیگر حساب های مالی متصل شوند. شما به صورت آنلاین و با وارد کردن یک سری اطلاعات شخصی می توانید در این بانک افتتاح حساب کنید.

Nationwide Bank
سود سالانه «نِیشن واید بانک» برای حساب های یک ساله تضمینی (که موجودی شان کمتر از ۱۰۰ هزار دلار نباشد) ۱.۰۵ درصد است، این در حالی است که به حساب های سپرده گذاری این بانک تنها ۰.۳۰ درصد سود سالانه تعلق می گیرد. علاوه بر این، در صورتی که مشتریان برخی الزامات را رعایت نکنند، حساب های جاری می تواند برای مشتریان هزینه در بر داشته باشد. «نیشن واید» تنها بانکی در این فهرست است که برخی موانع از جمله استفاده از موجودی مستقیم و داشتن حداقل موجودی را از سر راه مشتریان برداشته است. البته حساب های پس انداز همچنین نیازمند حداقل موجودی ۳۰۰ دلار است تا مشمول هزینه نشود. علاوه بر این، مشتریان از طریق بیش از ۷۶ هزار دستگاه خودپرداز (ATM) می توانند به صورت رایگان به پول خود دسترسی داشته باشند. مشتریان علاوه بر این می توانند اپلیکیشن رایگان این بانک را برای بانکداری موبایلی استفاده کنند. «نیشن واید» همچنین به مشتریان خود خدمات پشتیبانی تلفنی ارائه می دهد ولی این خدمات ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته در دسترس مشتریان نیست. برای افتتاح آنلاین حساب در این بانک، به اطلاعات تماس، تاریخ تولد و شماره تامین اجتماعی نیاز است.
منبع: huffingtonpost

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *