رئیس هیأت نجات غریق استان مازندران؛

دو خواهر که شامگاه یکشنبه همراه دو دختر جوان دیگر برای شنا به ساحل «سرخرود» در مازندران رفته بودند گرفتار امواج خروشان شده و جان باختند.

به گزارش سادس به نقل از”جام نیوز”،  تقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق استان مازندران دیروز با اعلام این خبر گفت: غروب یکشنبه همزمان با اعلام خبر غرق شدگی چهار دختر جوان بلافاصله یگان امداد و نجات و ناجیان غریق راهی محل حادثه شدند. در این عملیات دو دختر جوان از مرگ حتمی نجات یافته اما متأسفانه دو خواهر 9 و 18 ساله که فرزندان سرایدار  شهرک ویلایی بودند، جان باختند.

وی با اشاره به استقرار ناجی غریق در مناطق آزاد و کور از سوی هلال احمر و هیأت نجات غریق گفت: متأسفانه با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته، وظیفه تأمین ناجی غریق در این مناطق به عهده مراکز اقامتی و شهرک‌های خصوصی است که کوتاهی شهرک خصوصی «سبزواری» در جذب و استقرار ناجی غریق موجب بروز این حادثه تلخ شده است.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی استان مازندران با اشاره به نجات جان یکهزار و 102غریق از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون در سواحل استان مازندران گفت: متأسفانه شنا در ساعات نامناسب بخصوص شب‌ها و شنا در مناطق آزاد و ممنوعه و ناآشنایی به فنون مربوطه موجب شده تا در این مدت 22 نفر از مسافران در استان مازندران در دریا غرق شوند.وی گفت: 351 نقطه حادثه خیز در ساحل مازندران از سوی کمیته غرق شدگان و نجات غریق شناسایی شده و امسال 860 ناجی غریق در سواحل مازندران مستقر هستند. به گفته کریمیان، به منظور کاهش آمار تلفات جانی و حفظ امنیت جانی مسافران در دریا و کاهش آمار تلفات غرق شدن در تابستان امسال، 94 طرح سالمسازی دریا در سواحل استان مازندران استقرار یافت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *