جواد شمقدری تصویر فیش حقوقی خود را منتشر کرد

جواد شمقدری گفت: به جهت روشن شدن ماجرا فیش حقوقی خود را اعلام می کنم و آقایان نیز بهتر است به جای این اظهارات کذب و پر از ابهام و کنایه، تصویر فیش حقوقی خود را منتشر کنند.

 به گزارش سادس  همین که با فشار رسانه ها و در فضای به حق مطالبه عمومی از مدیران دولتی مبنی بر انتشار فیش حقوقی در عرصه فرهنگ و هنر بالاخره در این عرصه مدیری پیشقدم شد و حجت الله ایوبی در مقام رئیس سازمان سینمایی طی نامه ای در رسانه ها به رقمی از فیش حقوقی خود اشاره کرد.البته اگر چه حرف و حدیث ها و نکات قابل تاملی در نامه رئیس سازمان سینمایی وجود دارد و انتقال مسائلی کلان در حوزه فرهنگ به مباحث سیاسی و انتخاباتی نیاز به تحلیل و بررسی های مجددی خواهد داشت.

از این رو براساس رسالت رسانه ای و براساس ارجاع اشارات رئیس فعلی سازمان سینمایی نسبت به مدیران گذشته سینما جواد شمقدری، معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم بار دیگر در گفتگو با خبرنگار «سراج24» در پاسخ به نامه منعکس شده توسط حجت الله ایوبی  گفت: با توجه به این که آقای ایوبی تصویری از فیش حقوقی خود را منعکس نکرده و تنها به ذکر پایه حقوق اکتفا کردند و ما هم که دسترسی به اسناد و مدارک و فیش حقوقی وی و مدیران دیگر سازمان سینمایی نداریم، نمی توانیم به طور روشن در این باره قضاوت کنیم.

وی افزود: از طرفی همه می دانند در فیش های حقوقی جدا از حقوق پایه، پرداختی های دیگری هم وجود دارد که جمع آنها در نهایت به خالص دریافتی افراد خواهد رسید و بعضا دیده شده که مبلغ دریافتی 4 ،3 برابر پایه حقوق است.

شمقدری با اشاره به مبهم بودن رقم دریافتی توسط رئیس سازمان سینمایی گفت: لازم است که جهت روشن شدن اذهان عمومی جامعه فرهنگی و دور شدن از حواشی رخ داده، آقای ایوبی اقدام به انتشار یکی از فیش های اخیر خود مانند فیش اردیبهشت یا ماه های آخر سال گذشته کند.

رئیس سابق سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور رئیس جمهور در دولت نهم در پاسخ به اشارات حجت الله ایوبی در نامه سرگشاده به رسانه ها اظهار داشت:  اینکه آقای ایوبی به جای پاسخگویی درست به دنبال مطرح کردن مسائل سیاسی و جناحی باشند، یک نوع فرافکنی است. البته آقای ایوبی درست می‌گوید که قطار سیاست به راه افتاده است اما ما نگران نیستیم و باید افرادی نگران باشند که در همه دولت ها خودشان را جا زده اند و دیگر باید نگران ایستگاه بعدی باشند که مبادا از این قطار مدیریت خارج شوند.

رئیس سازمان سینمایی دولت دهم با اشاره به نامه حجت الله ایوبی و در جواب اشاره رئیس سازمان سینمایی که «قطار سیاست ایستگاه‌های پرشماری در عرصه فرهنگ و هنر و بویژه سینما دارد. سینما گران اما هوشیارند. دست رقیبان سینما را خوانده ‌اند.» گفت: حقیر براساس ضرورت فرهنگی در دوره ای مسئولیتی داشتم و بعد از اتمام آن از این به اصطلاح قطارِعنوان شده آقای ایوبی پیاده شدم و به دور از مسائل سیاسی همچون گذشته به دنبال تحقیق و نگارش فیلمنامه و فعالیت هایی در زمینه سینما هستم و نگران ایستگاه ها نیستم. اما افرادی از قطار سیاست حرف می‌زنند که به دنبال رزرو صندلی و پست مدیریتی خود برای دوره های بعدی هستند و آنچه آقای ایوبی گفته به نظر می رسد حدیث نفس خودشان است!

شمقدری درباره برخی حواشی رخ داده پس از گفت و گوی هفته گذشته با «سراج24» و انعکاس مصاحبه فوق در رسانه های مختلف و در پاسخ به نامه حجت الله ایوبی تصریح کرد:اینکه گفته می‌شود یکی از مدیران سینمایی دوره مسئولیت بنده ماهیانه حقوق چند ده میلیونی داشته است، کذب محض است و همکاران بنده همچون من از حقوق های متعارف برخوردار بودند.

شمقدری در پاسخ به این که حقوق اعلام شده ی 3، 4 میلیونی توسط وی در گفتگوی هفته گذشته با «سراج24»، اختصاص به حقوق پایه داشته و یا خالص دریافتی وی در دوران مدیریتی اش بوده است و اینکه حاضر است فیش حقوقی خود را در اختیار ما قرار دهد، اظهار داشت: فیش حقوقی مدیران ما قابل انعکاس است و گفته های آقای ایوبی فرافکنی است. البته آقای در نامه خود جلوتر نرفته و به شکل زیرپوستی مسائلی را مطرح کردند و اگر می خواستند پیش بروند ادعاهایشان قابل پیگیری قضایی می شد و مصداق نشر اکاذیب بود. از این جهت در پرده سخن گفتند. من براساس فیشی که برای شما خواهم فرستاد و می توانید منعکس کنید مشخص خواهم کرد که چقدر دریافت کرده ام و اصولا قرار ما بر این بود که مدیران موسسات تابعه سازمان سینمایی بیش از 5 میلیون دریافتی در ماه نداشته باشند. از طرفی حقوق دریافتی ام در سازمان سینمایی تا پایان دوران مدیریت ام بوده و همه چیز شفاف و قابل استناد است. بنده به جهت روشن شدن ماجرا فیش حقوقی خود را اعلام می کنم و آقایان نیز بهتر است به جای این اظهارات کذب و پر از ابهام و کنایه، تصویر فیش حقوقی خود را منتشر کنند.

فیش حقوقی فروردین و اردیبهشت‌ماه 1392 جواد شمقدری، رئیس سازمان سینمایی دولت دهم

سراج 24

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *