تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی بانک دی برای تولید فرآورده‌های پلاسمایی

 بانک دی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به یکی از شرکت‌های تولید کننده فرآورده‌های پلاسمایی و بیولوژیک مورد نیاز بیماران ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرد.
به گزارش سادس  به نقل از اداره کل روابط عمومی بانک دی، معاونت اعتبارات و بازاریابی بانک دی با هدف کمک به تولید ملی و ارتقاء صنایع داخلی، اعطای تسهیلات به بخش‌های تولیدی و حیاتی کشور را در اولویت برنامه‌های سال ۹۵ خود قرار داده و در این زمینه در سه ماهه اول سال جاری به یک شرکت تولید کننده محصولات پزشکی تسهیلات ارائه کرد.

تولید دارو از پلاسمای خون برای بیماران خاص از جمله پروژه‌های علمی روز دنیا در زمینه داروسازی است و اغلب کشورهایی که از اهداء کنندگان خون قابل توجهی برخوردارند، گام در مسیر تولید این داروها می‌گذارند.

پلاسمای خون یا آب خون مایعی است که ۹۱ درصد آن را آب، یک درصد املاح و یون‌های معدنی، هفت درصد پروتئین و یک درصد باقی‌ مانده را ویتامین‌ها، مواد قندی و لیپیدی، هورمون‌ها، اسیدهای آمینه، گلوکز و چربی و مواد دفعی تشکیل می‌دهند. با این وجود پلاسما عنصر تشکیل دهنده ۵۵ درصد خون و یکی از عناصر حیاتی در طبیعت است که مطابق پژوهش‌های علمی می تواند مواد اولیه برخی داروهای بیولوژیک را تشکیل دهد.

بانک دی پیش از این سبد تسهیلاتی ویژه‌ای برای جامعه پزشکان و تولیدکنندگان صنایع پزشکی در نظر گرفته و تسهیلات متنوعی را پرداخت کرده بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *