برای اصلاح جامعه باید علما و مسئولان در کنار هم باشند

حضرت آیت الله العظمی”علوی گرگانی”در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، گفت: برای اصلاح جامعه باید علما و مسئولان در کنار هم باشند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، معظم له در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت مردم بر عهده علما و امراست، به روایتی از رسول اکرم(ص)اشاره کرد و اظهارداشت: ایشان می فرمایند عامه مردم اصلاح نمی شوند مگر خواص اصلاح شوند.

وی گفت:اینکه پلیس تذکرات علما را در جامعه عملی می کند خیلی ارزشمند است پیامبر(ص) می فرمایند،”جامعه را اصلاح کنید، جامعه ای که دین دارد همه متنعم می شوند”.

حضرت آیت الله”علوی گرگانی” با بیان اینکه اگر بی بند و باری زیاد شود دامن آن همه خانواده ها را فرا می گیرد، افزود:باید علما و امرا در کنار هم باشند تا جامعه اصلاح شود.

وی افزود: تعهد شما در دیدار با علما و مراجع برای ما قابل تشکر است و ان شاءالله در این مسئولیت توفیق بیشتری داشته باشید.

این استاد برجسته سپس به عملکرد پلیس قم در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: عملکرد پلیس در ماه مبارک رمضان خیلی موثر بود نباید قرق خدا شکسته می شد، از این بابت از شما قدردانی می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان ناامید کننده برخی مسئولین در رسانه ها، گفت:چرا برخی سخنان گفته می شود، اسلام غربت دارد نگذاریم غریب تر شود، پیامبر(ص) فرمود، اسلام غریب است و در آخرت نیز غریب تر خواهد شد و خوشا به حال کسانی که در غربت هستند.

فرمانده انتظامی استان قم سردار”کاظم مجتبایی” نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه علما محور معرفتی جامعه هستند و ما آن ها را ملجاء و تکیه گاه مان می دانیم، گفت: مبدا و مقصد مشخص است و مسیر حرکت که باید به چه شکلی باشد را علما به بشیریت یاد می دهند.

وی با بیان اینکه هر کجا نفس مراجع بوده مردم راهشان را به خوبی انتخاب کرده اند، گفت: هر جامعه ای که از وجود علما بی بهره بوده سردرگمی، شکست و ناکامی عاید آن شده است.

سردار مجتبایی تصریح کرد:خدمت در قم نعمت است و مجالست و ارتباط با علما و مراجع این افتخار را بیشتر می کند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در۳ ماهه گذشته پلیس قم در کسب رضایتمندی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که بخش عمده آن مرهون هدایت و دعای علما و مراجع بوده است.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *