جرایم خشن در سال ۹۴ کاهش یافت

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از برنامه‌هایی که برای سال ۹۵ در نظر داریم پلیس افتخاری و گسترش آن است که در سالهای اخیر نیز صورت گرفته است و در سال ۹۵ نیز از این ظرفیت بزرگ بیشتر استفاده می‌کنیم.

به گزارش سادس به نقل از تسینم، سردار حسین اشتری صبح امروز در نشستی خبری در محل فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی اظهار داشت: با اقدامات خوب صورت گرفته از 25 اسفندماه تا 15 فروردین تحت عنوان قرارگاه‌ای نوروزی، شاهد کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال قبل بودیم و امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات ادامه یابد.

وی گفت: 5 تا 10درصد کاهش تلفات داشتیم که رقم قابل ملاحظه‌ای بود و در سرقت‌ها و جرایم نیز 10درصد کاهش داشتیم و در برخی استانها نیز با کاهش 30 درصدی روبرو بودیم اما میانگین کشوری 10 درصد است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه با آمادگی خوب نیروی انتظامی سال خوبی را در بحث کاهش جرایم خواهیم داشت افزود: با توجه به توصیه پلیس به مردم و هماهنگی با دستگاه قضایی، توانسته‌ایم در کاهش جرایم اثرگذار باشیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: تا دستیابی به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید هنوز کار کنیم، در سال 94 جرایم خشن کاهش یافت و دلیل آن نیز عکس العمل سریع و به موقع پلیس از سویی و آموزش مردم و واحدهای صنفی و تجهیزات هوشمند بانکها از سوی دیگر موثر بود، قوه قضائیه نیز برخورد جدی داشته است.

وی تاکید کرد: در سال 95، طرح نگهبان محله را ارتقا می‌دهیم زیرا تاثیر مستقیمی در کاهش جرایم داشته است، در بحث کاهش جرایم، استان خراسان رضوی نسبت به سایر استانها رتبه مناسبی داشته است، با همت فرمانده نیروی انتظامی و کار جهادی و پیشگیری امیدواریم این کاهش ادامه یابد.

سردار اشتری عنوان کرد: مسافران بازگشت خود را مدیریت کنند و از امروز برای بازگشت برنامه ریزی کنند و سفر را به پایان هفته موکول نکنند و به دلیل تراکم جاده‌ا با صبر رانندگی کنند و عجله و شتاب نکنند و به توصیه نیروهای انتظامی توجه داشته باشند.

وی گفت: از برنامه‌هایی که برای سال 95 در نظر داریم پلیس افتخاری و گسترش آن است که در سالهای اخیر نیز صورت گرفته است و در سال 95 نیز از این ظرفیت بزرگ بیشتر استفاده می‌کنیم و برای کاهش جرایم نیز با تمامی دستگاه‌ها همکاری خواهیم داشت. در بحث کاهش جرایم صرفاً وظیفه برعهده نیروی انتظامی نیست و تمامی دستگاه‌ها باید کمک کنند.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: امنیت امروز در کشور مثال زدنی است و ما این امنیت را مرهون شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری هستیم. همدلی و همزبانی میان مردم و دستگاه‌ها توانسته امنیت را شکل دهد. در کشورهای اروپایی و همسایه ما امروز شاهد امنیت نیستیم اما به برکت انقلاب اسلامی شاهد امنیت خوبی در کشور هستیم و امیدواریم افزایش یابد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *