افزايش 75 درصدي انهدام باندهاي سرقت در غرب استان تهران

فرمانده انتظامي استان از افزايش 75 درصدي انهدام باندهاي سرقت و 25درصدي انهدام باندهاي قاچاق مواد افيوني در 3 ماه و 20 روز گذشته خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “محسن خانچرلي” در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به انجام 112 مرحله طرح هاي مختلف امنيت محله محور در شهرستان هاي غرب استان تهران و افزايش 13 درصدي اجراي طرح نسبت به مدت مشابه در سال قبل به تشريح عملکرد نيروي انتظامي در 110 روز گذشته پرداخت و گفت: در راستاي افزايش رضايت مندي شهروندان از پليس، برابر تدبير در 10 ماه گذشته، کليه خدمات دهي مراکز 110 به صورت متمرکز مورد بررسي و کنترل قرار گرفت.

افزايش تماس شهروندان با مرکز فوريت هاي پليسي 110

سردار خانچرلي با اشاره به عملکرد مرکز فوريت هاي پليسي 110 گفت: در 110 روز گذشته، 157 هزار تماس مردمي با مرکز فوريت هاي پليسي 110 برقرار و از 10 ماه قبل برابر تدابير، اين مرکز به صورت متمرکز در مرکز استان مستقر شده است و همه ماموريت هاي پليسي 110 به صورت متمرکز و با هدايت و راهبردي استان صورت مي گيرد و اين عملکرد در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل 148 درصد افزايش را نشان مي دهد در حالي که سال گذشته 63 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي 110 انجام گرفته بود.اين مقام ارشد انتظامي، بيان داشت: متمرکز کردن مرکز فوريت هاي پليسي 110 در راستاي افزايش رضايتمندي شهروندان از پليس و تسريع در حضور ماموران انتظامي در صحنه هاي ماموريتي بوده است.

اين مقام ارشد انتظامي تقويت رده هاي انتظامي در شهرستان هاي تابعه و متمرکز کردن مرکز فوريت هاي پليسي 110 را جزو اولويت هاي پليس غرب استان تهران دانست که اين امر از آبان ماه سال گذشته در ستاد فرماندهي انتظامي استان به مرکزيت شهرستان شهريار انجام گرفت.

سردار خانچرلي، تصريح کرد: آموزش گشت هاي موتوري و خودرويي، اپراتورهاي مرکز پيام و نظارت بيشتر و رصد ماموريت ها باعث افزايش رضايتمندي شهروندان از عملکرد 110 شد و در همين راستا عملياتي کردن فوريت هاي 197 يکي از اقدامات مهم پليس غرب استان تهران در راستاي افزايش رضايت مردم بود.

رئيس پليس غرب استان تهران، بيان داشت: عملياتي کردن فوريت هاي 197 يکي از اقدامات مهم پليس غرب استان تهران در راستاي افزايش رضايت مردم  و افزايش 47 درصدي تماس هاي مردمي با اين سامانه نشان دهنده اعتماد عمومي مردم به پليس است و نيروي انتظامي با عملياتي کردن اين سامانه، کنترل خود را بر روي يگان هاي اجرايي و کلانتري ها افزايش داده است.

افزايش 34 درصدي پرونده هاي منجر به سازش

وي، همچنين به آمار مراجعان به مركز مشاوره اشاره کرد و گفت: در 3 ماه و 20 روز گذشته، 15 هزار پرونده قضائي در کلانتري ها و پاسگاه هاي انتظامي تشکيل که با افزايش 102 درصدي مواجه بوديم و از اين تعداد پرونده، يک هزار و 800 پرونده به مرکز مشاوره استان و مراکز مشاوره و مددکاري مستقر در کلانتري هاي شهرستان هاي غرب استان تهران ارجاع داده شد که در مجموع 34 درصد پرونده هاي ارجاعي منجر به مصالحه شده است.

سردار خانچرلي با اشاره به انواع خدمات ارائه شده در مراكز مشاوره نيروي انتظامي گفت: برابر سياست هاي تدويني ناجا به دنبال افزايش پرونده هاي ارجاعي به کارشناسان مشاوره و مددکاري هستيم که با استقرار کارشناسان مجرب در داخل کلانتري ها و فضاي تمرکزي شهرستان هاي غرب استان تهران، سعي بر افزايش پرونده هاي منجر به صلح و سازش خواهيم داشت.

رئيس پليس غرب استان تهران با اشاره به افزايش 66 درصدي دستگيري اوباش سطح يک، دو و سه در شهرستان هاي غرب استان تهران، گفت: در مجموع در 3 ماه و 20 گذشته با دستگيري دو هزار و 680 سارق، 40 باند سرقت بزرگ توسط پليس منهدم شده است .

افزايش 75 درصدي انهدام باندهاي سرقت

سردار خانچرلي، تصريح کرد: عملکرد دستگيري سارقان در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، 21 درصد افزايش دستگيري و 75 درصد افزايش انهدام باندهاي سرقت را نشان مي دهد و همچنين در مجموع در 110 روز گذشته،                     6 هزار و 366 فقره انواع سرقت توسط پليس کشف شده است.

سردار خانچرلي با اشاره به علت افزايش کشف خودرو در منطقه غرب استان تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن غرب استان تهران در حواشي شهر تهران، بيشتر خودروهاي مسروقه شهر تهران پس از سرقت قطعات آنها به صورت بلاصاحب در غرب استان تهران رها مي شوند و همين امر بر افزايش کشف خودرو در اين منطقه اثر مي گذارد.

اين مقام ارشد انتظامي، بيان داشت: در اين عرصه، پليس در مدت زمان گذشته، توفيقات افزايش 22 درصدي کشف خودروها و 20 درصدي کشف موتورسيکلت را بدست آورده است.

وي تصريح کرد: در 3 ماه و 20 ماه گذشته، 111 فقره پرونده در زمينه جرايم سايبري در پليس فتا در سطح غرب استان تهران تشکيل و منتج به نتيجه شده است و 68 مورد آموزش همگاني در مورد فضاي مجازي براي کاهش جرايم به شهروندان ارائه شده که در اين حوزه پليس با افزايش 122 درصدي کشف جرايم فضاي مجازي مواجه بوده است.

کشف 3 تن و 570 کيلوگرم انواع موادمخدر

سردار خانچرلي با اشاره به کشفيات موادمخدر در 110 روز گذشته گفت: در مجموع مدت زمان گذشته،  سه تن و 570 کيلوگرم انواع موادمخدر در عمليات هاي پليسي کشف شد و 30 باند در اين رابطه متلاشي و همچنين در اين رابطه سه هزار و 228 قاچاقچي، خرده فروش و توزيع کننده موادمخدر دستگير و 400 نفر معتاد پرخطر و متجاهر جمع آوري و تحويل کمپ هاي ترک اعتياد شدند.

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اشاره به مشکلات منطقه غرب استان تهران در خصوص ساماندهي معتادان جمع آوري شده، گفت: کمبود کمپ هاي ترک اعتياد يکي از مشکلات موجود در اين زمينه است که با رايزني هاي مختلف از ستاد مبارزه با موادمخدر سعي بر افزايش کمپ هاي ترک اعتياد داريم و در حال حاضر مرکز بازپروري اخوان با ظرفيت نگهداري 400 معتاد در منطقه ملارد فعال است.

اين مقام ارشد انتظامي، بيان داشت: در عرصه مبارزه با موادمخدر با افزايش 63 درصدي کشف انواع موادمخدر و 25 درصدي انهدام باند قاچاق و 39 درصدي دستگيري قاچاقچيان و توزيع کنندگان موادمخدر، پليس به توفيقات خوبي دست يافته است.

سردار خانچرلي، تصريح کرد: افزايش 43 درصدي توقيف خودرو و 23 درصدي توقيف موتورسيکلت از ديگر توفيقات پليس در اين عرصه بوده است.

افزايش 138 درصدي دستگيري قاچاقچيان کالاي قاچاق

فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران با اشاره به عملکرد پليس در 3 ماه و 20 گذشته گفت:  در مجموع مدت گذشته انواع کالاي قاچاق به ارزش 93 ميليارد ريال کشف شد و بررسي ها، افزايش 138 درصدي دستگيري قاچاقچيان کالاي قاچاق را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان مي دهد.

سردار خانچرلي با اشاره به تشکيل 285 پرونده در زمينه قاچاق کالا، تصريح کرد: در 110 روز گذشته در حوزه کالاي قاچاق، 315 قاچاقچي دستگير شدند و همچنين 160 دستگاه خودروي حامل کالاي قاچاق توقيف شد.

رئيس پليس غرب استان تهران، بيان داشت: با توجه به ويژگي هاي خاص مناطق غرب استان تهران و دارا بودن باغات و سوله هاي متعدد، جاذبه و زمينه براي دپوي سوخت قاچاق در اين منطقه وجود دارد که پليس غرب استان تهران برنامه ويژه اي براي مقابله با اين امر در نظر گرفته است.

رئيس پليس غرب استان تهران با اشاره به اجراي طرح کنترل صنوف توسط پليس و بازديد از 27 هزار واحد صنفي گفت: چهار هزار و 500 واحد صنفي متخلف در 110 روز گذشته از پليس اخطار دريافت کردند و دو هزار و 479 واحد صنفي نيز پلمپ شد و همچنين در اين عرصه، 396 قليان سرا از پليس اخطار گرفتند و 134 قليان سرا نيز پلمپ شد که در اين حوزه، افزايش 219 درصدي را نشان مي دهد.

سردار خانچرلي با اشاره به اجراي طرح هاي کنترلي باغ تالارها توسط پليس،                     گفت: اين طرح ها از آغاز با نظارت و حضور کليه معاونان ستادي و روساي پليس هاي تخصصي انجام گرفت و وضعيت بهتري نسبت به قبل در منطقه شاهد هستيم و اين طرح همچنان ادامه دارد.

رئيس پليس غرب استان تهران در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در خصوص نقش مردم در توفيقات پليس خاطر نشان کرد: بي شک بخش مهمي از توفيقات پليس مرهون همکاري اطلاعاتي و پشتيباني معنوي شهروندان بوده است و هر کجا موفقيتي براي پليس حاصل شده است، بي شک مردم در آن سهيم بودند و نقش داشتند.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *