كشف 87 ميليارد كالاي قاچاق در چهارمحال و بختياري

فرمانده انتظامي استان گفت: درسه ماهه اول سال جاري، 87 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق در محورهاي مواصلاتي استان، كشف شد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار “غلامعباس غلامزاده” اظهار كرد: كشفيات كالاي قاچاق در سه ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش داشته است.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري، افزود: با تلاش مستمر در حوزه هاي مختلف انتظامي، در سطح استان سرقت مسلحانه نداشتيم و در موضوع سرقت به عنف و مواد مخدر به ترتيب12 و 50 درصد افزايش كشف داشته ايم.

وي با اشاره به اين كه در راستاي حمايت از اقتصاد مقاومتي، مبارزه با كالاي قاچاق و تأمين امنيت سرمايه گذاران براي رونق كسب و كار در سرلوحه برنامه هاي ناجا قرار دارد، بيان كرد: از آنجايي كه استان ما در مسير ترانزيت كالاي قاچاق است، برنامه ريزي خوبي براي كنترل محورهاي مواصلاتي استان و برخورد قاطع با باندهاي قاچاق كالا تدوين و به مرحله اجرا در آمده است.

اين مقام ارشد انتظامي، افزود: اولويت ديگر كار نيروي انتظامي، پاسخگويي به مطالبات مردمي است كه در اين رابطه حضور مقتدرانه و هدفمند پليس در صحنه براي تأمين امنيت فيزيكي و رواني شهروندان و همچنين پيشگيري از جرايم از جمله سرقت و مبارزه قاطع با مواد مخدر به ويژه برخورد با باندها و خرده‌فروشان مواد افيوني در دستور كار قرار دارد.

غلامزاده در بخش ديگري ازسخنان خود به پيگيري جدي نصب سامانه پايش كنترل تصويري در محورهاي استان اشاره و اظهار كرد: نظر به اين كه عامل انساني، بالاترين نقش را در وقوع تصادفات دارد، نصب اين سامانه در جاده ها كمك شاياني به پليس جهت كنترل عبور و مرور و كاهش تصادفات مي كند.

اين مقام ارشد انتظامي، افزود: تصادفات علاوه بر تلفات جبران‌ناپذير انساني، ساليانه خسارات سنگيني نيز بر اقتصاد كشور وارد مي كند از اين رو در سال “اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل” ضروري است رسانه ها در فرهنگ سازي و آموزش مستمر مردم براي رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي نقش مهم و انكار‌ناپذير خود را ايفا كنند.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري در پايان با اشاره به تلاش نيروي انتظامي براي حفظ عرصه هاي منابع طبيعي و پيشگيري از قطع درختان جنگلي گفت: پليس علاوه بر پشتيباني همه جانبه از نهادهاي متولي در اين حوزه به ويژه اداره منابع طبيعي در سه ماهه اول سال جاري، 38 تن چوب و زغال قاچاق كشف كرده كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 60 درصد افزايش داشته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *