انضباط ترافيکي و کاهش تصادفات در گرو آموزش و فرهنگ سازي مناسب

فرمانده انتظامي استان، فرهنگ سازي و آموزش در کاهش تصادفات را بسيار مهم و تاثيرگذار ارزيابي کرد و گفت: با در اولويت قراردادن اين دو مقوله مي توانيم شاهد انضباط ترافيکي در سطح شهر باشيم.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سردار “ايرج کاکاوند” در کميسيون تحول راهور ، گفت: خوشبختانه با اقداماتي که توسط پليس راهور استان صورت گرفته است شاهد کاهش تصادفات فوتي و جرحي در حوزه درون شهري هستيم.

وي افزود: اصلاحات هندسي معابر، اقدامات عملياتي، اطلاع رساني، آموزش و آگاهسازي مردم در خصوص موضوع ترافيک و رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي در اين زمينه موثر بوده است.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به رفتارهاي پرخطر برخي از رانندگان و به ويژه راکبان موتورسيکلت در سطح شهر افزود: نقش فرهنگ سازي و آموزش در اين خصوص بسيار مهم و تاثيرگذار است و با در اولويت قرار دادن اين دو مقوله مي توانيم شاهد انضباط ترافيکي در سطح شهر باشيم.

وي، با تاکيد بر برخورد پليس با تخلفات حادثه ساز گفت: پليس با افرادي که امنيت جاني مردم را به مخاطره مي اندازند بدون هيچ اغماض و برابر قانون به شدت برخورد خواهد کرد.

کاکاوند تصريح کرد: بررسي هاي به عمل آمده توسط کارشناسان پليس راهور نشانگر اين است که در بيش از نيمي از تصادفات درون شهري استان، موتورسيکلت سواران در به وجود آمدن حادثه دخيل هستند که در اين خصوص نيز بايد برنامه ريزي کامل و جامعي  در بحث کنترل تخلفات و تصادفات تنظيم و اجرايي شود.

اين مقام ارشد انتظامي، در ادامه ضمن اشاره به رصد تخلفات رانندگي در سطح استان گفت: معمولا دو تخلف عمده بيشترين تصادفات و حوادث رانندگي را در يزد شکل داده که اولين موضوع آن؛ خواب آلودگي راننده ها و تخلف بعدي هم، سرعت مي باشد.

سردار کاکاوند کاهش تصادفات فوتي را از دغدغه­هاي پليس و مسئولان دخيل در اين امر برشمرد و افزود: با بررسي­هاي فني انجام شده مشخص شد که يکي از مهم ترين راه­هاي برون رفت از اين موضوع توجه به زير ساخت­ها است.

فرمانده انتظامي استان يزد در پايان از همکاري و همراهي خوب مردم با پليس به ويژه در حوزه ترافيک قدرداني و خاطرنشان کرد: اميدواريم با رعايت بيش از پيش قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از جمله؛ سرعت مجاز و مطمئنه، حرکت بين خطوط، استفاده از کلاه و کمربند ايمني و … شاهد کاهش تصادفات و افزايش انضباط ترافيکي در سطح استان باشيم

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *