توقیف محموله ۲ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق در استان مرکزی

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از توقیف محموله ۲ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق در شهرستان ساوه در استان خبر داد.

سرهنگ یوسف سپهوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک٬ با اشاره به ضرورت مقابله با پیده قاچاق اظهار داشت: یکی از مضرات قاچاق، لطمه به اقتصاد کشور و ممانعت از تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید همه مسئولان با همه قوا با این پدیده مقابله کنند.

وی افزود: اقدامات فرهنگی و آگاه‌سازی عمومی در پیشگیری از وقوع و رشد پدیده شوم قاچاق بسیار موثر است که استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه به‌منظور آشنایی مردم با مضرات قاچاق در اقتصاد و اشتغال می‌تواند در جلب مشارکت مردم و عدم استفاده از کالاهای قاچاق موثر باشد.

سرهنگ بر افزایش قدرت و اشرافیت اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی کشور را در مبارزه با شیوع و گسترش قاچاق تاکید کرد و ادامه داد: افزایش نظارت‌های فنی با استفاده از سامانه‌های هوشمند، نظارت بر عملکرد کمیته‌های مقابله و توجه به رویکرد اطلاعاتی در کنار رویکرد نظامی می‌تواند به دستگیری قاچاقچیان و باندهای اصلی قاچاق منجر شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی بااشاره به کشف و ضبط محموله قاچاق در شهرستان ساوه استان مرکزی گفت: در 24ساعت گذشته ماموران انتظامی شهرستان ساوه در سطح محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند که  پس از متوقف کردن و بازرسی از آن موفق به کشف تعداد 860کارتن انواع لوازم خانگی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی شدند.

وی افزود: با کشف این محموله قاچاق و دستگیری متهم در این مورد٬ وی پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

سرهنگ سپهوند خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت طلب و سود جو، موضوع را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت با هنجارشکنان برخورد قاطع وقانونی را داشته باشد.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *