افزایش دو رشته جدید در مرکزعلمی کاربردی انتظامی فارس

افزایش دو رشته جدید در مرکزعلمی کاربردی فرماندهی انتظامی فارس ، امکان ادامه تحصیل پلیسهای افتخاری از مهترین موضوعات مطرح شده از سوی رییس این مرکز علمی است.

به گزارش سادس به نقل از مهرسردار سیروس سجادیان صبح سه شنبه در نشستی خبری به تشریح جزئیات اقدامات این مرکز برای سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جدید دو رشته جدید مربی گری تربیت بدنی( آمادگی جسمانی) و کارشناسی حرفه ای حقوق با گرایش دستیاری در امور کیفری به رشته های این مرکز اضافه میشود.

وی ادامه داد: این مرکز از مهرماه سال ۹۳ در هفت رشته کاردانی حقوق با گرایش خدمات قضایی، کاردانی حقوق با گرایش امور ضابطین، کاردانی حقوق دستیاری قضایی، کاردانی فنی عمران با گرایش ترافیک شهری، آسیب‌شناسی اجتماعی با گرایش پیشگیری از اعتیاد و کارشناسی حقوق با گرایش امور کیفری دانشجو جذب کرده است.

جانشین مرکز مطالعات راهبردی ناجا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ دانشجو در این مرکز تحصیل می کنند، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید ظرفیت پذیرش در رشته های این مرکز افزایش یافته و به ۷۵ نفر در هر رشته رسیده در حالی که در گذشته ۳۰ دانشجو بوده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ دانشجو از کارکنان فرماندهای انتظامی استان فارس در این مرکز مشغول به تحصیلند که با افزایش ظرفیتهای پذیریش این تعداد افزایش قابل توجهی دارد.

سردار سجادیان در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: از زمان آغاز به کار این مرکز فقط شاغلین نیروی انتظامی می توانستند در مرکز علمی کاربردی انتظامی استان تحصیل کنند اما برای سال تحصیلی جدید با تدابیر ویژه ای که اتخاذ شده پلیس های افتخاری نیز می توانند در این مرکز تحصیل کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات پیگیری شده استفاده بیشتر از ظرفیت قضات استان فارس برای تدریس در این دانشگاه است که این امر می تواند تاثیر بیشتری در ارتقای سطح علمی کارکنان انتظامی داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم انتظامی امین با اشاره به اینکه امسال اولین دانشجویان این مرکز فارغ التحصیل می شوند، گفت: برای اولین بار تعدادی دانشجوی رشته های کاردانی از این مرکز فارغ التحصیل می شوند.

فرمانده سابق انتظامی استان فارس با بیان اینکه دانش‌افزایی پلیس به‌عنوان یک اولویت در دستور کار است، افزود: در این مرکز کارکنان با مباحث علم حقوق، دانش خانواده و جمعیت و… آشنا شده تا در اجرای مأموریت‌های خود با رعایت حقوق شهروندی از علم فراگرفته استفاده کنند.

مدرس دانشکده فرماندهی وستاد دانشگاه علوم انتظامی  اظهار کرد: پلیس به دنبال آن است که سطح علمی همکاران را برای خدمات‌رسانی به مردم افزایش دهد زیرا بر این باور است که افزایش سطح علمی بزرگ‌ترین سرمایه است.

سردار سجادیان از افزایش فضای فیزیکی این مرکز خبرداد و گفت: با همت و تدابیر سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فضای مناسب تری برای مرکز علمی کاربردی انتظامی فارس در نظر گرفته شده که این امر افزایش پذیرش دانشجو را همراه داشته است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *