نقش اثرگذار معاونت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف ناجا / لزوم اتخاذ تدابیر مادی و معنوی در راستای ارتقاء روحیه کارکنان

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش اثرگذار معاونت نیروی انسانی ناجا در پیشبرد اهداف این نیرو، گفت: کارکنان مهم ترین سرمایه نیروی انتظامی هستند.

به گزارش سادس، سردار “حسین اشتری” در همایش معاونان نیروی انسانی ناجا با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، اظهار کرد: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه ناجا است بنابراین در راستای حفظ و صیانت از این سرمایه بایستی اقدامات مطلوبی اتخاذ و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه برخی از سازمانها تجهیزات محور هستند،افزود: هر چند اهمیت تجهیزات در نیروی انتظامی بر کسی پوشیده نیست اما آنچه که نسبت به تجهیزات در اولویت است، نیروی انسانی می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت ناجا، بیان کرد: در هیچ مجموعه ای این حجم تنوع و گستردگی مأموریت نیست، از سوی دیگر در کنار این دو مولفه، ” اختیار ” به نیروی انسانی بر مبنای قانون و شرایط نیز واگذار شده که این مهم بیانگر اهمیت مأموریت کارکنان ناجا است.

وی تأکید کرد: تنوع ، گستردگی و اثربخشی مأموریت های نیروی انتظامی در میزان رضایت مندی شهروندان موثر است .

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت بستر ساز توسعه در ابعاد مختلف به شمار می آید، بالاترین مأموریت ناجا را حفظ و توسعه نظم و امنیت عنوان کرد.

سردار اشتری با طرح این سوال که اجرای مأموریت های ناجا بر عهده چه کسانی قرار می گیرد، افزود: گزینش، محوری ترین مسئولیت معاونت نیروی انسانی است، برای این که در مأموریت ها و میزان اثرگذاری مطلوب به نتیجه ایده آل برسیم باید در روند جذب و گزینش افراد نهایت دقت را داشته باشیم .

وی تأکید کرد: جذب و بکارگیری کارکنانی متدین، متعهد، انقلابی و شایسته برای معاونت نیروی انسانی یک تکلیف است .

عالی ترین مقام انتظامی کشور اشاره کرد: شخصی که در این سازمان جذب و بکارگیری می شود باید دارای ویژگی های مطلوب به لحاظ اعتقادی، عقیدتی، دانشی و مهارتی باشد.

وی بر لزوم بهره گیری از تجربه سازمان های انقلابی و کارآمد در روند جذب و بکارگیری افراد تأکید کرد و گفت: روند گزینش نیازمند همت و توجه مضاعف معاونان نیروی انسانی است .

فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت صیانت از کارکنان، مطرح کرد: بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان در راستای صیانت است و این امر همچنان در دستور کار و از اولویت های این نیرو به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقاء وضعیت معیشتی کارکنان گام هایی برداشته شده است، افزود: برنامه هایی در این راستا تعریف و تدوین شده و به فراخور شرایط اجرایی می شود.

سردار اشتری اتخاذ اقدامات مادی و معنوی را در راستای ارتقاء روحیه کارکنان موثر دانست و عنوان کرد: تکریم خانواده های کارکنان، تجلیل از کارکنان ساعی و … از برنامه های است که معاونت نیروی انسانی باید آن را دنبال کند .

وی با بیان اینکه رسیدگی به خانواده شهداء، جانبازان نیز یک ضرورت است، افزود: شأن خانواده شهدا و جانبازان باید حفظ شود و تکریم خانواده این عزیزان از وظایف انسانی و اخلاقی ما است زیرا مدیون شهداء و جانبازان هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اراده، اهتمام و رسیدگی به خانواده شهداء و جانبازان در ناجا وجود دارد و این توجه باید تقویت شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور، توجه به بازنشستگان و استفاده از تجربه و دانش پیشکسوتان را نیز حائز اهمیت دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه نظم و انضباط در نیروی انتظامی بسیار اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: رعایت آیین نامه انضباطی، ملاک عمل در نیروهای مسلح است؛ با حاکم شدن نظم در هر مجموعه ای بسیاری از مشکلات مرتفع می شود .

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انسانی متولی تحقق نظم و انضباط در سازمان است، گفت: خوشبختانه توجه به این مولفه در ناجا وجود دارد .

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی موتور محرکه و ستون فقرات نیروی انتظامی است، تأکید کرد: نیروی انسانی به خوبی وظایف محوله را انجام می دهد و سازمان را در مسیر پیشرفت همراهی می کند .

وی به نقش اثرگذار معاونت نیروی انسانی در پیشبرد اهداف و برنامه ها اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی باید در اجرای نظم سازمانی، عدالت و دوری از تبعیض الگو باشد.

سردار اشتری بیان کرد: ارتقاء روحیه انقلابی و فرهنگ دینی و اسلامی یک ضرورت است همچنان که باید تعالی و ارتقاء مهارت های علمی، حرفه ای و تخصصی کارکنان نیز دنبال شود.

وی بر تعمیق بصیرت و باورهای دینی تلاش در راستای تخلفات کارکنان و ارتقاء روحیه خدمتی و قانون گرایی تأکید کرد و گفت: با لطف الهی و اقدامات مدیران معاونت نیروی انسانی، این معاونت روند رو به رشدی دارد.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: حفاظت از ارزشها و دستاوردهای انقلاب از مهم ترین وظایف همه ما به شمار می آید که باید در این راستا اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

گفتنی است، پیش از سخنان فرمانده نیروی انتظامی ، معاون نیروی انسانی سردار “زارعی” ضمن تبیین و تشریح اهداف برگزاری این همایش گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *