نقش اثرگذار معاونت نيروي انساني در پيشبرد اهداف ناجا / لزوم اتخاذ تدابير مادي و معنوي در راستاي ارتقاء روحيه کارکنان

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش اثرگذار معاونت نيروي انساني ناجا در پيشبرد اهداف این نیرو، گفت: کارکنان مهم ترين سرمايه نيروي انتظامي هستند.

به گزارش سادس، سردار “حسين اشتري” در همايش معاونان نيروي انساني ناجا با تقدير از دست اندرکاران برگزاري اين همايش، اظهار کرد: نيروي انساني مهم ترين سرمايه ناجا است بنابراين در راستاي حفظ و صيانت از اين سرمايه بايستي اقدامات مطلوبي اتخاذ و اجرايي شود.

وي با بيان اينکه برخي از سازمانها تجهيزات محور هستند،افزود: هر چند اهميت تجهيزات در نيروي انتظامي بر کسي پوشيده نيست اما آنچه که نسبت به تجهيزات در اولويت است، نيروي انساني مي باشد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تنوع و گستردگي مأموريت ناجا، بيان کرد: در هيچ مجموعه اي اين حجم تنوع و گستردگي مأموريت نيست، از سوي ديگر در کنار اين دو مولفه، ” اختيار ” به نيروي انساني بر مبناي قانون و شرايط نيز واگذار شده که اين مهم بيانگر اهميت مأموريت کارکنان ناجا است.

وي تأکيد کرد: تنوع ، گستردگي و اثربخشي مأموريت هاي نيروي انتظامي در ميزان رضايت مندي شهروندان موثر است .

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه امنيت بستر ساز توسعه در ابعاد مختلف به شمار مي آيد، بالاترين مأموريت ناجا را حفظ و توسعه نظم و امنيت عنوان کرد.

سردار اشتري با طرح اين سوال که اجراي مأموريت هاي ناجا بر عهده چه کساني قرار مي گيرد، افزود: گزينش، محوري ترين مسئوليت معاونت نيروي انساني است، براي اين که در مأموريت ها و ميزان اثرگذاري مطلوب به نتيجه ايده آل برسيم بايد در روند جذب و گزينش افراد نهايت دقت را داشته باشيم .

وي تأکيد کرد: جذب و بکارگيري کارکناني متدين، متعهد، انقلابي و شايسته براي معاونت نيروي انساني يک تکليف است .

عالي ترين مقام انتظامي کشور اشاره کرد: شخصي که در اين سازمان جذب و بکارگيري مي شود بايد داراي ويژگي هاي مطلوب به لحاظ اعتقادي، عقيدتي، دانشي و مهارتي باشد.

وي بر لزوم بهره گيري از تجربه سازمان هاي انقلابي و کارآمد در روند جذب و بکارگيري افراد تأکيد کرد و گفت: روند گزينش نيازمند همت و توجه مضاعف معاونان نيروي انساني است .

فرمانده ناجا با اشاره به اهميت صيانت از کارکنان، مطرح کرد: بهبود و ارتقاء وضعيت معيشتي کارکنان در راستاي صيانت است و اين امر همچنان در دستور کار و از اولويت هاي اين نيرو به شمار مي آيد.

وي با بيان اينکه در راستاي ارتقاء وضعيت معيشتي کارکنان گام هايي برداشته شده است، افزود: برنامه هايي در اين راستا تعريف و تدوين شده و به فراخور شرايط اجرايي مي شود.

سردار اشتري اتخاذ اقدامات مادي و معنوي را در راستاي ارتقاء روحيه کارکنان موثر دانست و عنوان کرد: تکريم خانواده هاي کارکنان، تجليل از کارکنان ساعي و … از برنامه هاي است که معاونت نيروي انساني بايد آن را دنبال کند .

وي با بيان اينکه رسيدگي به خانواده شهداء، جانبازان نيز يک ضرورت است، افزود: شأن خانواده شهدا و جانبازان بايد حفظ شود و تکريم خانواده اين عزيزان از وظايف انساني و اخلاقي ما است زيرا مديون شهداء و جانبازان هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: اراده، اهتمام و رسيدگي به خانواده شهداء و جانبازان در ناجا وجود دارد و اين توجه بايد تقويت شود.

عالي ترين مقام انتظامي کشور، توجه به بازنشستگان و استفاده از تجربه و دانش پيشکسوتان را نيز حائز اهميت دانست.

وي در ادامه با بيان اينکه نظم و انضباط در نيروي انتظامي بسيار اهميت دارد، خاطر نشان کرد: رعايت آيين نامه انضباطي، ملاک عمل در نيروهاي مسلح است؛ با حاکم شدن نظم در هر مجموعه اي بسياري از مشکلات مرتفع مي شود .

سردار اشتري با بيان اينکه نيروي انساني متولي تحقق نظم و انضباط در سازمان است، گفت: خوشبختانه توجه به اين مولفه در ناجا وجود دارد .

فرمانده نيروي انتظامي با تأکيد بر اينکه نيروي انساني موتور محرکه و ستون فقرات نيروي انتظامي است، تأکيد کرد: نيروي انساني به خوبي وظايف محوله را انجام مي دهد و سازمان را در مسير پيشرفت همراهي مي کند .

وي به نقش اثرگذار معاونت نيروي انساني در پيشبرد اهداف و برنامه ها اشاره کرد و افزود: نيروي انساني بايد در اجراي نظم سازماني، عدالت و دوري از تبعيض الگو باشد.

سردار اشتري بيان کرد: ارتقاء روحيه انقلابي و فرهنگ ديني و اسلامي يک ضرورت است همچنان که بايد تعالي و ارتقاء مهارت هاي علمي، حرفه اي و تخصصي کارکنان نيز دنبال شود.

وي بر تعميق بصيرت و باورهاي ديني تلاش در راستاي تخلفات کارکنان و ارتقاء روحيه خدمتي و قانون گرايي تأکيد کرد و گفت: با لطف الهي و اقدامات مديران معاونت نيروي انساني، اين معاونت روند رو به رشدي دارد.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: حفاظت از ارزشها و دستاوردهاي انقلاب از مهم ترين وظايف همه ما به شمار مي آيد که بايد در اين راستا اهتمام ويژه اي داشته باشيم.

گفتني است، پيش از سخنان فرمانده نيروي انتظامي ، معاون نيروي انساني سردار “زارعي” ضمن تبيين و تشريح اهداف برگزاري اين همايش گزارشي از عملکرد اين معاونت ارائه کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *