دلیل بی حجابی و کم حجابی معرفت های ناقص است

استاد حوزه و دانشگاه دلیل بی حجابی و کم حجابی را معرفت های ناقص عنوان کرد و گفت: معرفت های ناقص کم حجابی و بی حجابی به دنبال دارد.

به گزارش سادس به نقل از مهر ،حجت الاسلام محمد باقر بابایی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی عفاف و حجاب در قرآن و نهج البلاغه، با اشاره به اینکه حجاب و عفاف یک مقوله اجتماعی است، افزود: عفت یک عمل دسته جمعی است که متأسفانه در جامعه کار دسته جمعی دیده نمی شود و دلیل آن خانواده است.

وی با تأکید براینکه خانواده ها نقش اساسی در این زمینه دارند، ادامه داد: خیابان ها مکان مناسبی برای بررسی وضعیت پیش آمده در حوزه عفاف و حجاب نبود و  باید در خانه ها این وضعیت بررسی شده و نسبت و رفع چالش ها در این حوزه اقدام شود.

حجت الاسلام بابایی خاطر نشان کرد: وقتی حریم ها در خانواده شکسته می شود به تبع آن، حریم ها درخیابان نیز شکسته می شود.

این استاد حوزه چالش اصلی در عفاف و حجاب را مشکل اقتصادی دانست و افزود: بحث ها و مشکلات اقتصادی در خانواده باعث شده تا پدر خانواده درگیر مسائل اقتصادی شود و تسلط کافی در تربیت فرزندخود نداشته باشد و این یک مشکل اساسی است.

وی با بیان اینکه فرزندان تربیت را از پدر خانواده می گیرند، اظهار داشت: مادر خانواده به تنهایی قادر به تربیت فرزندان نیست و اصل تربیت برای پدر خانواده است و با شرایط اقتصادی موجود این موضوع در خانواده ها کمرنگ شده که به تبع آن مشکلاتی را در بر دارد.

‌بابایی با بیان اینکه حجاب درجامعه ما هنجار است، اذعان داشت: در جامعه ما حجاب داشتن یک معروف و تحمیل قانونی است.

مدرس و استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت ظاهر، افزود:  ظاهر درست زمینه ای برای پاکی درون است و برای رسیدن به درون پاک ابتدا باید ظاهر را درست کرد که در گام های اول اجبار عملی لازم است.

بابایی افزود: دشمن برای شکستن حریم ها عده ای از خانم ها را با ظاهری خاص روانه خیابان ها می کند تا حریم ها شکسته شود و ظاهر آنها در ظاهر جامعه تأثیر بگذارد.

وی تاکید کرد: موجی که ظاهر و رفتار در جامعه ایجاد می کند به مراتب تأثیر گذار تر و قوی تر از موج سخن است.

بابایی دلیل بی حجابی و کم حجابی را معرفت های ناقص عنوان کرد و گفت: معرفت های ناقص کم حجابی و بی حجابی را به دنبال دارد و حرکت های ناقص ناشی از معرفت های ناقص است و در این زمینه نیاز به اطلاعات کامل ضروری است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بخش عمده مسائل مربوط به عفت فطری است، بیان کرد: علت عمده معصیت غفلت است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *