وحدت فرماندهان و کارکنان ضامن نظم و اقتدار در نیروهای مسلح است

فرمانده انتظامی استان قم گفت: وحدت فرماندهان و کارکنان، ضامن نظم و اقتدار و انجام وظیفه صحیح در نیروهای مسلح است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار کاظم مجتبایی در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم اظهار داشت: در امتداد عید سعید فطر و همچنین پشت سرگذاشتن یک ماه عبادت و بندگی خداوند و انجام مناسبت توصیه شده در این ماه عظیم از خداوند رحمان طلب می‌کنم تمامی عبادت و بندگی ما را مورد قبول درگاه خودش قرار دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات صادقانه کارکنان این فرماندهی در ایام گذشته و بخصوص ماه مبارک رمضان، افزود: در دو ماهه گذشته شاهد تلاش‌های مدبرانه، خالصانه و مجاهدانه شما در ابعاد انتظامی، ترافیکی، اطلاعاتی و خدماتی بودیم که امیدوارم مورد رضای حق تعالی قرارگیرد.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: بحمدالله وحدتی که در بین مسئولان و کارکنان است، باعث شده یک مجموعه منظم و مقتدر برای تأمین نظم امنیت و اخذ رضایت شهروندان، مجاوران و زائران بوجود بیاید انشاء الله این روحیه تا یازده ماه آینده یعنی تا ماه مبارک رمضان بعدی ادامه داشته و استمرار پیدا کند.

وی اضافه کرد: یکی ازمؤلفه‌های مهم، گفتمان و مطالبات مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح، قدرت و اقتدار نظامی و انتظامی است که در سه سطح «قدرت فردی»، «قدرت اجتماعی» و «قدرت سازمانی» بروز و ظهور می‌یابد.

سردار مجتبایی تصریح کرد: قدرت فردی خود شامل «قدرت روحی، جسمی و عقلی» است، یعنی تمامی کسانی که در این لباس خدمت می‌کنند باید از مقاومت روحی، جسمی و عقلی برخوردار باشند، هیچگاه یک نظامی ضعیف و سست عنصر که توان جسمی، روحی و عقلی کافی نداشته باشد، قطعاً توان تأدیب و برخورد قاطعانه را نخواهد داشت و در مقابل دشمن کم خواهد آورد.

وی عنوان کرد: بایستی برنامه‌های عقیدتی، ورزشی و آموزشی ما به گونه‌ای باشد که کارکنان را از نظر مؤلفه‌های قدرت در شرایطی قرار دهند که مرعوب دشمن نشوند و در طراز جمهوری اسلامی خدمت کنند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: دومین مؤلفه «قدرت اجتماعی» است یعنی باید در اجتماع طوری باشیم که به ما اعتماد کنند و دارای پایگاه، جایگاه و قدرت اجتماعی باشیم تا بتوانیم مأموریت خود را بخوبی انجام دهیم، باید رفتارهای صحیح سازمانی را کسب کنیم و رفتاری صمیمانه و محترمانه با مردم داشته باشیم.

وی سومین مؤلفه را «قدرت سازمانی» دانست و ابراز داشت: اگر قدرت فردی و اجتماعی را داشته باشیم اما قدرت سازمانی که همانا قدرت اختیارات، امکانات، تجهیزات، عوامل انسانی، جنگ افزار و ملزومات مأموریتی را در اختیار نداشته باشیم، مأموریت‌ها بخوبی پیش نخواهند رفت.

مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: سیستم مدیریت انتظامی استان باید تلاش کنند که یکسری امتیازات و اختیارات را به دست آورد و متوازن عمل کرده و از بیش انگاری و کم انگاری پرهیز کنند، اگر می‌خواهیم مأموریت‌ها را درست و به هنگام انجام دهیم باید از این سه مؤلفه برخوردار باشیم و آن‌ها را بکار گیریم.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ما به دنبال قدرتی هستیم که ایشان مطالبه می‌کنند و ما نیز پیرو خط ولایت بوده و به دنبال تأمین امنیت مردم هستیم.

فرمانده انتظامی استان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: قساوت قلب، انفعال، خشونت و زورمداری دشمنان اقتدار هستند که باید از صفحه ذهن پلیس پاک شوند.

ضرورت گسترش عفاف و حجاب در شبکه‌های اجتماعی

سرهنگ احمد صادقی،‌ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در جمع مربیان جمعیت هلال احمر به مناسبت ۲۱ تیرماه «روز عفاف و حجاب» گفت: این که مرزهای عفاف و حجاب تخصصی تر شده موضوعی است که همگان به آن توجه ویژه‌ای ندارند، امروزه باید حفظ عفاف و حجاب را در شبکه‌های اجتماعی بسط و گسترش دهیم.

وی افزود: خط قرمز عفاف و حجاب از شبکه‌های اجتماعی شروع می‌شود و به دامان جامعه کشیده می‌شود، به همین خاطر تقوای الهی این است که انسان در نهان و آشکار مراقب خود باشد وحریم‌های دینی، اخلاقی، اسلامی و خانواده را در همه جا حفظ کند.

صادقی تأکید کرد: چنانچه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خوب کنترل نشوند پوسیدگی و تخریب از داخل شروع می‌شود، ابتدا خانواده و نزدیکان را از بین می‌برد و سپس آثار شوم آن اجتماع را فرا می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اعتیاد به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خیلی خطرناک است و اگر کسی دچار آن شود، فعالیت‌های اجتماعی‌اش خدشه دار شده و حتی به امورات شخصی خود نیز نمی‌رسد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ضمن تأکید بر استفاده صحیح از تکنولوژی روز، گفت: باید این فضا مدیریت شود و از آن بهره برداری‌های علمی، تخصصی و مثبت صورت بگیرد، هیچکس با تکنولوژی مخالف نیست اما چاله‌های انحطاط در این مسیر نباید ما و خانواده‌های ما را در خود فرو برد.

وی پلیس فتا را بهترین مشاور در این خصوص دانست و تصریح کرد: تمام کسانی که در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی دچار مشکل می‌شوند به پلیس فتا مراجعه کنند و مشکل خود را حل کنند.

سرهنگ صادقی در پایان توصیه کرد: هیچ وقت خودتان تصمیم نگیرید چون تصمیم اشتباه باعث مشکلات بعدی شده و همانند باتلاق انسان را بیشتر فرو می‌برد، اگر به چیزی مشکوک شدید یا به پلیس فتا اطلاع دهید و یا ارتباط را کاملاً قطع کنید و نگران تهدید نباشید.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *