نداشتن مهارت های زندگی موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در نشست تخصصی بررسی وضعیت آسیب ها و جرایم در یزد ، گفت: بسیاری از آسیب ها به خاطر نداشتن مهارت های زندگی حادث می شود.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد رضا مزیدی” در این نشست که در خبرگزاری ایرنا در یزد برگزار شد ضمن اشاره به نقش مهم این خبرگزاری در اطلاع رسانی اخبار نیروی انتظامی، گفت: نیروی انتظامی بیش از یک دهه است که رویکرد جامعه محور را در پیش گرفته و جایگزین رویکرد تهدید محور کرده است چون این رویکرد  دارای ثمرات بیشتری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مزیدی رویکرد پلیس را پیشگیری اجتماعی عنوان کرد و گفت: بر اساس این رویکرد معاونت اجتماعی اقدام به راه اندازی مرکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و اجرای طرح های شورای معتمد پلیس و همچنین طرح هما متشکل از همدلی، مشاوره و آموزش در خصوص پیشگیری از جرایم کرده است .

وی با اشاره به آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی در دنیای امروز گفت: بسیاری از کاربران بدون داشتن آگاهی  بسیاری از اطلاعات شخصی  خود را در فضای مجازی به اشتراک می گذارند و از نا امنی این فضا آگاهی ندارند ؛ این فضا همان گونه که می تواند یک فرصت باشد می تواند یک تهدید نیز باشد و در صورت غفلت، موجب آسیب شود.

سرهنگ مزیدی نداشتن اطلاعات و نا آگاهی از بسترهای برور جرم، غفلت و نداشتن مهارت های زندگی را از عوامل بروز آسیب های اجتماعی در استان برشمرد و گفت: وارد شدن جوامع سنتی به فضای مدرنیته باعث جهش سریع ناهنجاری ها در آنها می شود لذا بسیاری از آسیب ها به خاطر نداشتن مهارت های زندگی حادث می شود که نقش مرکز مشاوره نیروی انتظامی در ارتقاء سطح مهارت های زندگی موثر است  و در دستور کار نیروی انتظامی به ویژه معاونت اجتماعی قرار دارد.

وی امنیت را یک پدیده اجتماعی عنوان کرد و گفت :تک تک افراد هر جامعه در برقراری  امنیت نقش دارند و نیروی انتظامی نیز در حفظ امنیت نقش اساسی دارد.

این مسئول انتظامی وضعیت حجاب در یزد را به خاطر سنت ،فرهنگ و خانواده دغدغه مردم دانست و اظهار کرد: باید با برنامه ریزی درست جلوی شیوع سبک زندگی غربی که به دنبال جایگزینی در سبک دینی است گرفته شود که در این زمینه باید همواره با فرهنگ سازی و تعامل دیگر دستگاه ها اقدامات درست صورت گیرد.

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در پایان تصریح کرد: بسیاری از معضلات کنونی به خاطر نا آگاهی است و لذا باید ضمن انعکاس اخبار نیروی انتظامی، تحلیل و تفسیر در این زمینه بیش از گذشته مورد توجه جدی رسانه ها قرار گیرد و همه باید با همکاری هم برای پیشگیری اجتماعی و آگاهی هرچه بیشتر همه اقشار بکوشیم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *