نداشتن مهارت هاي زندگي موجب بروز آسيب هاي اجتماعي مي شود

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان در نشست تخصصي بررسي وضعيت آسيب ها و جرايم در يزد ، گفت: بسياري از آسيب ها به خاطر نداشتن مهارت هاي زندگي حادث مي شود.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “محمد رضا مزيدي” در اين نشست که در خبرگزاري ايرنا در يزد برگزار شد ضمن اشاره به نقش مهم اين خبرگزاري در اطلاع رساني اخبار نيروي انتظامي، گفت: نيروي انتظامي بيش از يک دهه است که رويکرد جامعه محور را در پيش گرفته و جايگزين رويکرد تهديد محور کرده است چون اين رويکرد  داراي ثمرات بيشتري در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.

مزيدي رويکرد پليس را پيشگيري اجتماعي عنوان کرد و گفت: بر اساس اين رويکرد معاونت اجتماعي اقدام به راه اندازي مرکز مشاوره و مددکاري در کلانتري ها و اجراي طرح هاي شوراي معتمد پليس و همچنين طرح هما متشکل از همدلي، مشاوره و آموزش در خصوص پيشگيري از جرايم کرده است .

وي با اشاره به آسيب ها و تهديدات فضاي مجازي در دنياي امروز گفت: بسياري از کاربران بدون داشتن آگاهي  بسياري از اطلاعات شخصي  خود را در فضاي مجازي به اشتراک مي گذارند و از نا امني اين فضا آگاهي ندارند ؛ اين فضا همان گونه که مي تواند يک فرصت باشد مي تواند يک تهديد نيز باشد و در صورت غفلت، موجب آسيب شود.

سرهنگ مزيدي نداشتن اطلاعات و نا آگاهي از بسترهاي برور جرم، غفلت و نداشتن مهارت هاي زندگي را از عوامل بروز آسيب هاي اجتماعي در استان برشمرد و گفت: وارد شدن جوامع سنتي به فضاي مدرنيته باعث جهش سريع ناهنجاري ها در آنها مي شود لذا بسياري از آسيب ها به خاطر نداشتن مهارت هاي زندگي حادث مي شود که نقش مرکز مشاوره نيروي انتظامي در ارتقاء سطح مهارت هاي زندگي موثر است  و در دستور کار نيروي انتظامي به ويژه معاونت اجتماعي قرار دارد.

وي امنيت را يک پديده اجتماعي عنوان کرد و گفت :تک تک افراد هر جامعه در برقراري  امنيت نقش دارند و نيروي انتظامي نيز در حفظ امنيت نقش اساسي دارد.

اين مسئول انتظامي وضعيت حجاب در يزد را به خاطر سنت ،فرهنگ و خانواده دغدغه مردم دانست و اظهار کرد: بايد با برنامه ريزي درست جلوي شيوع سبک زندگي غربي که به دنبال جايگزيني در سبک ديني است گرفته شود که در اين زمينه بايد همواره با فرهنگ سازي و تعامل ديگر دستگاه ها اقدامات درست صورت گيرد.

 معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد در پايان تصريح کرد: بسياري از معضلات کنوني به خاطر نا آگاهي است و لذا بايد ضمن انعکاس اخبار نيروي انتظامي، تحليل و تفسير در اين زمينه بيش از گذشته مورد توجه جدي رسانه ها قرار گيرد و همه بايد با همکاري هم براي پيشگيري اجتماعي و آگاهي هرچه بيشتر همه اقشار بکوشيم.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *