نقطه آغاز ماموریت‌های نیروی انتظامی توکل به خدا و خدمت به مردم است

فرمانده انتظامی استان، ایمان به خدا و ولایت مداری را ویژگی پلیس ایران اسلامی دانست و گفت: نقطه شروع ماموریت پلیس با توکل به خدا و با هدف خدمت به مردم است.

به گزارش سادس به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی‌اکبر جاویدان” در مراسم صبحگاه عمومی ستاد انتظامی استان بر توجه به اعتقادات و باورهای دینی و ارتقاء سطح آموزش در مجموعه انتظامی استان تاکید کرد.

وی با بیان این که نقطه آغاز هر ماموریت نیروی انتظامی با توکل به خدا و با هدف خدمت به مردم است، ابراز داشت: توفیق خدمت به مردم در نیروی انتظامی افتخاری است که نصیب کارکنان انتظامی شده است.

این مقام ارشد انتظامی، حرکت در چارچوب قانون را ملاک ماموریت‌های انتظامی عنوان کرد و گفت: قانون، تکلیف نوع ماموریت‌های نیروی انتظامی را مشخص کرده و هر حرکت در خلاف جهت قانون، بی‌قانونی است.

وی، ادامه داد: نیروی انتظامی ضابط دستگاه قضائی و متولی برقراری نظم و امنیت در جامعه است و در این رسالت خطیر نیازمند همکاری و تعامل همه سازمان‌ها و نهادها است.

سرهنگ جاویدان، توجه به انسجام درونی و تعامل با سازمان‌های برون سازمانی را در تحقق اهداف و ماموریت‌های نیروی انتظامی بسیار مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: تولید امنیت یک مقوله چند وجهی است؛ بنابراین تک تک افراد جامعه باید با رعایت قانون، سهم خود را در تولید امنیت  به خوبی ایفا کنند.

وی به مطالبات به حق مردم درحوزه امنیت اخلاقی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مبارزه با جرایم سازمان یافته، اولویت پلیس در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان، امنیت اخلاقی را مقدمه امنیت اجتماعی در جامعه بیان کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های پلیس در سال جاری، ارتقاء امنیت اخلاقی در جامعه است.

وی، تاکید کرد: امنیت در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری و سواحل دریا از نکات مهمی است که در طرح تابستانه پلیس به آن پرداخته می شود.

رئیس پلیس گلستان، مبارزه با سرقت به‌خصوص سرقت های خشن را یکی دیگر از ماموریت های پلیس در سال جاری عنوان کرد و گفت: جرایم خشن باید در نطفه خنثی شود.

وی با بیان این که وقوع جرایم به‌خصوص جرایم خشن، احساس امنیت را در جامعه کاهش می‌دهد، به اراذل و اوباش و سارقان هشدار داد: گلستان، جولانگاه سارقان خشن و اراذل و اوباش نخواهد بود.

سرهنگ جاویدان در پایان توجه به آموزش و دستورالعمل های انضباطی را اساس و شالوده ماموریت‌های نیروهای مسلح عنوان و خاطرنشان کرد: انضباط در مجموعه نیروهای مسلح یک مطالبه است و نیروهای مسلح باید، الگوی نظم و انضباط در جامعه باشد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *