همایش بزرگ عفاف وحجاب در قم برگزار شد

همایش عفاف و حجاب با حضور جمعی از مسئولان و بانوان استان قم برگزار شد و در پایان سه تن از همسران شهدای مدافع حرم تجلیل شدند.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم همایش عفاف و حجاب ظهر امروز در تالار معصومیه فرمانداری قم با حضور احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم؛ معصومه ظهیری، مدیرکل امور بانوان استانداری قم و جمعی از بانوان استان قم برگزار شد.

احد جمالی با بیان اینکه در طول تاریخ انسانهای زیادی در راستای دفاع از حریم عفاف و حجاب خون دادند و پشتیبانی از این مسئله کردند، اظهار داشت: براساس گفته معصومین عفت و پاکدامنی همچون سخره مستحکمی است که هیچ بادی را یارای تکان دادن آن نیست و حجاب پوشش برتر دین و آیین ما است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: داشتن حجاب سبب می‌شود که افرادی که تفکرات شیطانی دارند نتوانند به مقاصد خود برسند و شبکه‌های ماهواره‌ای که از سوی دشمنان پشتیبانی می‌شوند در جهت بی بندوباری حرکت می‌کنند و رعایت حجاب و عفاف یکی از راه‌های مقابله با این شبکه‌ها است.

وی با بیان اینکه باید نیروهای محقق و خواهران حوزه علمیه در شهر مقدس قم در سطح کشور و در عرصه بین الملل ترویج دهنده عفاف وحجاب باشند، گفت: در رابطه با اعمال و رفتاری که داریم و با توجه به اینکه خلیفه خداوند بر روی زمین هستیم از این رو باید به سمت توحید و خدامحوری حرکت کنیم و این میسر نیست مگر اینکه اخلاق را رعایت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) با اخلاق خود توانست دین اسلام را گسترش دهد، بیان کرد: با خودسازی و رعایت اخلاق موفقیت‌های بعدی حاصل می‌شود از این رو وظیفه دولت اینست که از ارزش‌های دینی حمایت کند و کمک‌های لازم را داشته باشند چرا که اگر جامعه‌ای عفاف و حجاب داشته باشد از هرگونه آلودگی مصون می‌شود.

در ابتدای جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر محسنی با اشاره به انواع حجاب در جامعه گفت: 37 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما مشاهده می‌شود در صحنه زندگی بعد از انقلاب با خطرات جدی مواجه هستیم هچنین آمار طلاق در سال 93 درحال رکورد زدن در جهان بود یا اینکه بیشترین وسایل آرایشی در دنیا وارد کشور ما می‌شود.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه دو مفهوم خوشبختی و بدبختی در حال جابجا شدن است، گفت: یکی از مفاهیم که در حال جابجا شدن است کیض بودن است اما از دیدگاه ائمه(ع) کلمه زیرک بودن برای انسانی که عفیفانه زندگی کند خطاب می‌شود.

حجت الاسلام محسنی با بیان اینکه اگر عفت را ده قسمت کنند 9 قسمت به خانم‌ها برمی‌گردد، خاطر نشان کرد: چرا جامعه ما دین گریز شده و فرزندان ما در انتخاب همسر اشتباه عمل می‌کنند دلیل عمده این اتفاق عدم ارائه استفاده استاندارد از دین است امروزه نوع رفتارهای دین مدارانه رفتاری کاملاً ناشیانه است گاهی دین به صورت تعبدی معرفی می‌شود گاهی نیز تنها با عقل پیش می‌رویم و این نیز اشتباه است دین نباید به صورت تیکه‌ای و فصلی مطرح شود.

وی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید کسی که خودش را خوب شناخته باشد عفت را بصورت دائم می‌تواند همراه خود داشته باشد و رسیدن به دین استاندارد از خودشناسی آغاز می‌شود و هر چیزی را که می‌خواهیم بشناسیم باید ضد آن را بشناسیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *