محیط بان دنا را به گلوله بستند / محیط بان در بیمارستان سمیرم بستری شد

دستگاه قضایی سمیرم و دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی دستگاه‌های استانی در تلاش برای شناسایی ضاربان محیط‌بان دنا هستند.

به گزارش سادس به نقل از”جام نیوز”، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ضاربان محیط‌بان دنا را به قصد کشتن به گلوله بستند، گفت: محیط‌بان دنا هم‌اکنون در بیمارستان سیمرم استان اصفهان بستری است و فردا برای انجام عمل از بیمارستان ترخیص می‌شود.

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به زخمی شدن محیط‌بان دنا گفت: عصر روز شنبه تعدادی از سودجویان و شکارچیان غیرمجاز در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده دنا یکی از محیط‌بانان را به قصد کشتن به گلوله بستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این حادثه تعداد ضاربان چهار نفر بودند، گفت: سه نفر از محیط‌بان در منطقه حفاظت شده دنا بودند که یکی از این افراد توسط ضاربان به گلوله بسته شد و بلافاصله به بیمارستان سمیرم اعزام و در آنجا مورد مداوا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: محیط‌بان زخمی دنا فردا برای انجام عمل جراحی از بیمارستان سمیرم ترخیص و به شهر یاسوج منتقل می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: دستگاه قضایی سمیرم و دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با هماهنگی دستگاه‌های استانی در تلاش برای شناسایی ضاربان محیط‌بان دنا هستند.

وی در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات بیشتری به اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان شد و گفت: انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری برای خرید دوربین‌های الکترونیکی در اختیار محیط زیست قرار گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امنیت جانی محیط‌بانان در دستور کار محیط زیست استان است.

بر پایه این گزارش،جواد عمادی دومین محیط‌بان دنا و پنجمین محیط‌بان کشور است که طی یک ماه اخیر مورد اصابت تیر شکارچیان قرار گرفته و زخمی می‌شود، پیش از این علی آرامش محیط بان دنا شرقی در درگیری با ضاربان از ناحیه پا زخمی شد و هم‌اکنون تحت مداوا قرار دارد.

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *