پرتغال میزبان را در حسرت نگه داشتن جام در خانه گذاشت/ شاهکار مردان سانتوس بدون رونالدو کامل شد

به گزارشسادس  پرونده رقابت‌های یورو ۲۰۱۶، پانزدهمین دوره از جام ملت‌های اروپا یکشنبه شب با جدال دراماتیک تیم‌‌های ملی فرانسه و پرتغال بسته شد که این بازی پر اُفت و خیز را تیم ملی پرتغال برخلاف انتظار با نتیجه یک بر صفر برد و خروس‌‌ها را در حسرت نگه داشتن جام قهرمانی در خانه گذاشت.

تک گل این بازی را که پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول به وقت‌های اضافه کشیده شد، ادر، تعویض طلایی فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغالی‌ها در دقیقه ۱۰۹ به‌ثمر رساند تا در میان بهت و اندوه هواداران میزبان در ورزشگاه ملی فرانسوی، استاده فرانس، این ارغوانی‌پوشان شبه جزیره ایبریا باشند که فاتح پانزدهمین دوره از جام ملت‌های اروپا می‌شوند.

به این ترتیب تیم ملی پرتغال برای اولین بار قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را تجربه کرد و فرانسه را در حسرت کسب سومین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها گذاشت.

در نیمه نخست این بازی فرانسه میزبان بازی را هجومی‌تر آغاز کرد و یکی دو بار به‌خصوص توسط آنتوان گریزمان دروازه‌ پرتغال را تهدید کرد. این روند ادامه داشت تا مهم‌ترین اتفاق بازی در نیمه نخست رخ داد که آن مصدومیت کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال در دقیقه ۲۰ در برخوردش با دیمیتری پایت بود که چهار پنج دقیقه بعد او را مجبور به ترک میدان کرد.

با وجود تلاش فراوان کادر پزشکی تیم ملی پرتغال رونالدو نتوانست به بازی ادامه دهد و پس از چند دقیقه لنگان‌لنگان دویدن در میدان در نهایت در میان بهت و ناباوری اعضای کادر فنی تیم ملی پرتغال و هواداران این تیم در دقیقه ۲۴ میدان را سوار بر برانکارد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، ترک کرد و بازوبند کاپیتانی را به نانی سپرد.
پس از این اتفاق به‌نظر می‌رسید که دو تیم تحتِ‌تأثیر اتفاق تلخی که برای رونالدو رخ داد، قرار گرفته‌اند، اما پس از آن فرانسوی‌ها حملات‌شان را از سر گرفتند هرچند در نهایت هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در نیمه دوم با اینکه تصور می‌شود خروج رونالدو، سبب افزایش فشار حملات فرانسه شود، بازی متعادل‌تر از نیمه اول آغاز شد و ادامه پیدا کرد اگرچه موقعیت‌های فرانسه خطرناک‌تر بود. میزبان یورو از دقیقه ۶۰ به بعد رفته رفته بر بازی مسلط شد و فشاری را که در نیمه اول بر پرتغال می‌آورد، از سر گرفت. پرتغالی‌ها اما با دفاعی مستحکم برابر حملات خروس‌ها ایستادگی کردند و این روند تا دقیقه آخر ادامه داشت تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود و دو تیم ۳۰ دقیقه دیگر برای تصاحب جام قهرمانی با یکدیگر پیکار کنند.

به این ترتیب فینال یورو ۲۰۱۶ به اولین فینال بدون گل تاریخ جام ملت‌های اروپا در پایان ۹۰ دقیقه معمول بازی تبدیل شد. در وقت‌های اضافی هم ادری که در دقیقه ۷۹ جای رناتو سانچس را گرفته بود، تیر خلاص را به قلب میزبان شلیک کرد و جام را برای پرتغال به ارمغان آورد تا شاهکار و شگفتی‌سازی‌های یاران کریس رونالدو در جام پانزدهم کامل شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *