نجات جان يکي از هموطنان در حال غرق شدن در دريا توسط یگان ویژه

فرمانده يگان ويژه استان مازندران از نجات جان يکي از هموطنان در روز گذشته که در حال غرق شدن در دريا بود خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ،سرهنگ “سيد رمضان يحيايي”  در تشريح اين خبر بيان کرد: در حوالي ساعت 18:30 ديروز در منطقه پرخطر و شناء ممنوعه شهرستان چالوس و همچنين با توجه به شرايط جوي بد آب هوا يکي از هموطنان ، بدون توجه به شرايط جوي و اخطار هاي ماموران گشتي وارد آب شده و در خطر غرق شدن قرار گرفته بود که توسط يکي از مامورين وظيفه شناس يگان ويژه از مرگ حتمي نجات يافت.

وي اظهار داشت : با توجه به حضور گشت هاي يگان ويژه در سواحل شناء ممنوعه،با مشاهده اين فرد ، يکي از مامورين بلافاصله وارد عمل شده و اين هموطن عزيزمان را از مرگ حتمي نجات يافت.

فرمانده يگان ويژه استان مازندران ادامه داد : با اطلاع رساني به موقع تيم گشتي يگان ويژه ، امدادگران در محل حاضر و اقدامات اوليه درماني را براي احياي فرد نجات يافته انجام دادند ،که در حال حاضر وضعيت جسماني وي خوب گزارش شده است.

اين مقام انتظامي ، در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به مسافران عزيز تابستاني تاکيد کرد : بيشتر غرق شدگان دريا کساني هستند که يا به فنون شنا آشنا نيستند ، يا شنا در استخر و دريا را يکي فرض مي کنند و البته کساني که اقدام به شنا در نقاط کور و ممنوعه مي کنند.

سرهنگ يحيايي گفت : در طي سالهاي متمادي بارها وبارها توسط کارکنان يگان ويژه و همچنين کارشناسان وخبرنگاران واهل فن به مسافران وگردشگران توصيه و هشدار و اطلاع رساني شد که در نقاط ممنوعه و کور شنا نکنند ، زيرا در اين مناطق برابر با از دست دادن جانشان خواهد بود.

فرمانده يگان ويژه مازندران اظهار داشت :دلايل متعددي براي کساني که ريسک وخطر غرق شدن را به جان مي خرند و يا در اين مناطق تني به آب بزنند بيان شد ، اما بيشترين موارد خلوت بودن ودور بودن از جمعيت،تميز بودن آب ساحل ،بي احتياطي و … از جمله علت هايي است که مسافران و گردشگران را به شنا در اين مناطق سوق مي دهد، و البته شنا کردن در شرايط بد آب و هوايي نيز يکي از دلايل غرق شدن مسافران و گردشگران است .

سرهنگ يحيايي يادآور شد : مسافري که به شمال ايران سفر ميکند دوست دارد به هرطريقي که شده تني به آب زنند و از گرماي مطبوع آن لذت ببرد ، حال اگر شانس يارش باشد که هوا خوب باشد احتمال خطر کم مي شود ،اما اگر هوا خوب نباشد و دريا طوفاني باشد وسوسه شنا او را به دريا مي برد و خطر غرق شدن چند برابر مي شود.

وي اذعان داشت ، کارکنان يگان ويژه در ماموريت ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي سواحل دريا با حضور در 11 نقطه در استان مازندران که شامل شهرهاي: رامسر، تنکابن، عباس آباد، چالوس ، نوشهر، نور، محمود آباد، فريدونکنار، بابلسر، جويبار و ساري است ، با اکيپهاي گشتي، پياده و خودرويي در محل هاي مربوط جهت امنيت حال مسافرين در ايام تابستان به انجام وظيفه مي پردازند .

فرمانده يگان ويژه مازندران در پايان ياد آور شد: مردم عزيز با خادمان خود همکاري نمايند و با رعايت ملزومات فرهنگي و اجتماعي و تکاليف شهروندي و البته حفظ موازين شرعي و عرفي، ما را ياري نمايند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *