رشد چشمگیر ناجا در شاخص های امنیتی کشور/ تمرکز ناجا بر روی باندهای بزرگ و سازمان یافته

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه سفر به استان از رشد چشمگیر ناجا در شاخص های امنیتی کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش سادس یه نفل از پایگاه خبری پلیس، سردار “اسکندر مومنی” در حاشیه کمیسیون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: امسال نیروی انتظامی براساس مأموریت های ویژه خود، قرارگاه های قاچاق کالا و ارز، سرقت، و مواد مخدر را تشکیل داده و از همه ظرفیت ها و توان خود برای کاهش جرایم در این حوزه ها بکارگیری می کند.

وی، اولویت اول نیروی انتظامی در سال ۹۵ را مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: در این زمینه، کلیه پلیس های تخصصی از مرزبانی تا امنیت عمومی، پیشگیری، واحدهای عملیاتی و اجرایی ماموریت های ویژه ای در دستور کار دارند تا انشاءالله شاهد کاهش ورود کالای قاچاق به کشور و کمک به تولید ات داخلی باشیم.

این مقام عالی انتظامی کشور با بیان اینکه از آنجا که انتظار مردم از پلیس مقابله با سرقت و کاهش آن است به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال علاوه بر کاهش در افزایش کشف سرقت، موفقیت های خوبی به دست آمده است؛ تلاش کردیم شهروندانی که ازآنها سرقت شده سریع تر به اموال مسروقه خود دست پیدا کنند.

سردار مومنی همچنین به تشکیل قرارگاه جهادی تربیت و آموزش از اواخر سال ۹۴ در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این قرارگاه، افزایش توان مأموریتی و مهارت های ویژه مأموران و ارتقاء رفتار حرفه ای کارکنان است که مسلما می تواند در بهبود عملکرد ناجا در سایر بخش ها مفید و موثر باشد.

رشد چشمگیر در شاخص های ا منیتی کشور

جانشین فرمانده ناجا از رشد چشمگیر و قابل ملاحظه نیروی انتظامی در شاخص های امنیتی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در حالیکه کشورهای اطراف ما را ناامنی فرا گرفته با تلاش کلیه مأموران زحمت کش ناجا و نیز همکاری سایر دستگاه های امنیتی، شاهد رشد قابل قبول و چشمگیری در تمام شاخص های امنیتی  بودیم.

کشف ۲۰۰ تن مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال

سردار مومنی با اشاره به رشد ۱۴درصدی کشف موادمخدر در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: طی این مدت، ۲۰۰ تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شد که البته ۷۵ درصد از کشفیات در مرزهای شرقی و ۵ استان حاشیه ای کشور است که نشان می دهد پلیس تمرکز خود را بر روی مرزها و مقابله با باندهای بزرگ و سازمان یافته قرار داده است.

کاهش دو درصدی جرایم خشن در کشور

این مقام عالی انتظامی کشور به کاهش ۹ درصدی قتل، ۱۰ درصدی سرقت مسلحانه و ۷ درصدی سرقت مغازه طی این مدت اشاره کرد و افزود: در مجموع جرایم خشن نیز در سه ماهه امسال، دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گفته سردار مومنی،ماه مبارک رمضان نیز با کاهش ۳۳ درصدی جرایم همراه بود.

در اجرای طرح امنیت اخلاقی هیچ تغییر ی در ناجا رخ نداده است

جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوال یکی ارخبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سیاست های نیروی انتظامی برای مقابله با بدپوششی در جامعه تغییر کرده است، گفت: مأموریت های ناجا در زمینه عفاف و حجاب ادامه دارد و در طول سال برنامه های خود را اجرا می کند؛ امسال نیز همچون سالهای گذشته این برنامه ها را ادامه می دهد.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح امنیت اخلاقی هیچ تغییری در درون ناجا رخ نداده و این موضوع همچنان در اولویت ناجا قرار دارد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: البته هر موضوعی که ناجا می خواهد انجام دهد همیشه با واکنش های در جامعه همراه بوده اما نیروی انتظامی براساس وظایفی که قانون بر عهده اش قرار داده، عمل می کند که یکی از این وظائف نیز تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی ا ست.

این مقام مسئول درباره برخورد با باندهای فساد و ترویج بی بندوباری، گفت: تمرکز اصلی نیروی انتظامی در همه جرایم نظیر قاچاق کالا، مواد مخدر، امنیت اجتماعی و اخلاقی بر روی باندهای بزرگ و سازمان یافته است؛ مهمترین اولویت ما، مقابله ریشه ای و علت های وقوع جرم خواهد بود.

مجلس و مردم تعطیلات را ساماندهی کنند

سردار مومنی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از ترافیک سنگین تعطیلات عید سعید فطر در جاده های شمالی پرسیده بود و اینکه یکطرفه کردن این جاده ها مشکلاتی برای ساکنان این جاده ایجاد می کند، اظهار داشت: جاده های شمال به ویژه جاده کندوان ظرفیت حجم این همه خودروها را ندارد و ما ناگزیریم که در ایام تعطیلات مانند تعطیلات اخیر این جاده را یکطرفه کنیم .

وی افزود: این جاده ۸۰ سال پیش راه اندازی شد که در آن زمان به تعداد انگشتان دست، خودرو تردد نمی کرد اما در حال حاضر، روزانه شاهد عبور ۵۰ هزار وسیله نقلیه هستیم که جاده کندوان ظرفیت این تعداد خودرو را ندارد که این امر باعث بروز ترافیک سنگین و همچنین مشکلاتی برای مردم ساکن در این منطقه شده است .

جانشین فرمانده ناجا خواستار تسریع در روند ساخت آزاد راه تهران – شمال شد و اظهار داشت: از طرف دیگر معترض هستیم که باید تعطیلات مردم ساماندهی شود و مجلس به این موضوع ورود پیدا کند زیرا اگر مردم هر هفته امکان سفر داشته باشند، تعطیلات خود را برنامه ریزی می کنند و شاهد این حجم بالای مسافرت در چند روز تعطیلی در کشور نخواهیم بود.

وضعیت مطلوب امنیت در اصفهان

سردار مومنی با بیان اینکه شاخص های امنیتی در استان اصفهان از وضعیت مطلوبی برخودار است، گفت: این استان با وجود اینکه یکی از استان های پرجمعیت و پرتردد است اما طی این مدت، تصادفات آن ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این استان همچنین در رشد کشفیات کالای قاچاق نیز موفقیت های خوبی دارد؛ در مجموع شاخص های امنتیتی استان اصفهان از وضعیت مطلوبی برخوردار بود که این موفقیت ها نتیجه همکاری و مشارکت خوب مردم دستگاه ها و رسانه ها با پلیس استان است.

جانشین فرمانده ناجا، هدف از سفر به استان اصفهان را بررسی عملکرد فرماندهی انتظامی استان در ۵ مأموریت اصلی ناجا در سالجاری عنوان کرد و گفت: در جلسه ای با حضور فرماندهان انتظامی شهرستان ها، پلیس های تخصصی و معاونان ناجا، ماموریت های مهم این نیرو شامل قاچاق کالا، سرقت، امنیت اجتماعی و اخلاقی ، مواد مخدر و تصادفات و در کنار آنها عملکرد قرارگاه جهادی تربیت و آموزش بررسی و تدابیر لازم در ابعاد مختلف آن ارائه می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *