رشد چشمگير ناجا در شاخص هاي امنيتي کشور/ تمرکز ناجا بر روي باندهاي بزرگ و سازمان يافته

جانشين فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه سفر به استان از رشد چشمگير ناجا در شاخص هاي امنيتي کشور در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش سادس یه نفل از پايگاه خبري پليس، سردار “اسکندر مومني” در حاشيه کميسيون عمليات فرماندهي انتظامي استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: امسال نيروي انتظامي براساس مأموريت هاي ويژه خود، قرارگاه هاي قاچاق کالا و ارز، سرقت، و مواد مخدر را تشکيل داده و از همه ظرفيت ها و توان خود براي کاهش جرايم در اين حوزه ها بکارگيري مي کند.

وي، اولويت اول نيروي انتظامي در سال 95 را مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: در اين زمينه، کليه پليس هاي تخصصي از مرزباني تا امنيت عمومي، پيشگيري، واحدهاي عملياتي و اجرايي ماموريت هاي ويژه اي در دستور کار دارند تا انشاءالله شاهد کاهش ورود کالاي قاچاق به کشور و کمک به توليد ات داخلي باشيم.

اين مقام عالي انتظامي کشور با بيان اينکه از آنجا که انتظار مردم از پليس مقابله با سرقت و کاهش آن است به تشکيل قرارگاه مبارزه با سرقت اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال علاوه بر کاهش در افزايش کشف سرقت، موفقيت هاي خوبي به دست آمده است؛ تلاش کرديم شهرونداني که ازآنها سرقت شده سريع تر به اموال مسروقه خود دست پيدا کنند.

سردار مومني همچنين به تشکيل قرارگاه جهادي تربيت و آموزش از اواخر سال 94 در نيروي انتظامي اشاره کرد و گفت: هدف از تشکيل اين قرارگاه، افزايش توان مأموريتي و مهارت هاي ويژه مأموران و ارتقاء رفتار حرفه اي کارکنان است که مسلما مي تواند در بهبود عملکرد ناجا در ساير بخش ها مفيد و موثر باشد.

رشد چشمگير در شاخص هاي ا منيتي کشور

جانشين فرمانده ناجا از رشد چشمگير و قابل ملاحظه نيروي انتظامي در شاخص هاي امنيتي در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در حاليکه کشورهاي اطراف ما را ناامني فرا گرفته با تلاش کليه مأموران زحمت کش ناجا و نيز همکاري ساير دستگاه هاي امنيتي، شاهد رشد قابل قبول و چشمگيري در تمام شاخص هاي امنيتي  بوديم.

کشف 200 تن مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال

سردار مومني با اشاره به رشد 14درصدي کشف موادمخدر در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: طي اين مدت، 200 تن انواع مواد مخدر در سطح کشور کشف شد که البته 75 درصد از کشفيات در مرزهاي شرقي و 5 استان حاشيه اي کشور است که نشان مي دهد پليس تمرکز خود را بر روي مرزها و مقابله با باندهاي بزرگ و سازمان يافته قرار داده است.

کاهش دو درصدي جرايم خشن در کشور

اين مقام عالي انتظامي کشور به کاهش 9 درصدي قتل، 10 درصدي سرقت مسلحانه و 7 درصدي سرقت مغازه طي اين مدت اشاره کرد و افزود: در مجموع جرايم خشن نيز در سه ماهه امسال، دو درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گفته سردار مومني،ماه مبارک رمضان نيز با کاهش 33 درصدي جرايم همراه بود.

در اجراي طرح امنيت اخلاقي هيچ تغيير ي در ناجا رخ نداده است

جانشين فرمانده ناجا در پاسخ به سوال يکي ارخبرنگاران مبني بر اينکه آيا سياست هاي نيروي انتظامي براي مقابله با بدپوششي در جامعه تغيير کرده است، گفت: مأموريت هاي ناجا در زمينه عفاف و حجاب ادامه دارد و در طول سال برنامه هاي خود را اجرا مي کند؛ امسال نيز همچون سالهاي گذشته اين برنامه ها را ادامه مي دهد.

وي تصريح کرد: در اجراي طرح امنيت اخلاقي هيچ تغييري در درون ناجا رخ نداده و اين موضوع همچنان در اولويت ناجا قرار دارد.

جانشين فرمانده ناجا افزود: البته هر موضوعي که ناجا مي خواهد انجام دهد هميشه با واکنش هاي در جامعه همراه بوده اما نيروي انتظامي براساس وظايفي که قانون بر عهده اش قرار داده، عمل مي کند که يکي از اين وظائف نيز تأمين امنيت اجتماعي و اخلاقي ا ست.

اين مقام مسئول درباره برخورد با باندهاي فساد و ترويج بي بندوباري، گفت: تمرکز اصلي نيروي انتظامي در همه جرايم نظير قاچاق کالا، مواد مخدر، امنيت اجتماعي و اخلاقي بر روي باندهاي بزرگ و سازمان يافته است؛ مهمترين اولويت ما، مقابله ريشه اي و علت هاي وقوع جرم خواهد بود.

مجلس و مردم تعطيلات را ساماندهي کنند

سردار مومني در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران که از ترافيک سنگين تعطيلات عيد سعيد فطر در جاده هاي شمالي پرسيده بود و اينکه يکطرفه کردن اين جاده ها مشکلاتي براي ساکنان اين جاده ايجاد مي کند، اظهار داشت: جاده هاي شمال به ويژه جاده کندوان ظرفيت حجم اين همه خودروها را ندارد و ما ناگزيريم که در ايام تعطيلات مانند تعطيلات اخير اين جاده را يکطرفه کنيم .

وي افزود: اين جاده 80 سال پيش راه اندازي شد که در آن زمان به تعداد انگشتان دست، خودرو تردد نمي کرد اما در حال حاضر، روزانه شاهد عبور 50 هزار وسيله نقليه هستيم که جاده کندوان ظرفيت اين تعداد خودرو را ندارد که اين امر باعث بروز ترافيک سنگين و همچنين مشکلاتي براي مردم ساکن در اين منطقه شده است .

جانشين فرمانده ناجا خواستار تسريع در روند ساخت آزاد راه تهران – شمال شد و اظهار داشت: از طرف ديگر معترض هستيم که بايد تعطيلات مردم ساماندهي شود و مجلس به اين موضوع ورود پيدا کند زيرا اگر مردم هر هفته امکان سفر داشته باشند، تعطيلات خود را برنامه ريزي مي کنند و شاهد اين حجم بالاي مسافرت در چند روز تعطيلي در کشور نخواهيم بود.

وضعيت مطلوب امنيت در اصفهان

سردار مومني با بيان اينکه شاخص هاي امنيتي در استان اصفهان از وضعيت مطلوبي برخودار است، گفت: اين استان با وجود اينکه يکي از استان هاي پرجمعيت و پرتردد است اما طي اين مدت، تصادفات آن 10 درصد کاهش داشته است.

وي ادامه داد: اين استان همچنين در رشد کشفيات کالاي قاچاق نيز موفقيت هاي خوبي دارد؛ در مجموع شاخص هاي امنتيتي استان اصفهان از وضعيت مطلوبي برخوردار بود که اين موفقيت ها نتيجه همکاري و مشارکت خوب مردم دستگاه ها و رسانه ها با پليس استان است.

جانشين فرمانده ناجا، هدف از سفر به استان اصفهان را بررسي عملکرد فرماندهي انتظامي استان در 5 مأموريت اصلي ناجا در سالجاري عنوان کرد و گفت: در جلسه اي با حضور فرماندهان انتظامي شهرستان ها، پليس هاي تخصصي و معاونان ناجا، ماموريت هاي مهم اين نيرو شامل قاچاق کالا، سرقت، امنيت اجتماعي و اخلاقي ، مواد مخدر و تصادفات و در کنار آنها عملکرد قرارگاه جهادي تربيت و آموزش بررسي و تدابير لازم در ابعاد مختلف آن ارائه مي شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *