نقش اثرگذار معاونت نيروي انساني در پيشبرد اهداف ناجا/ لزوم اتخاذ تدابير مادي و معنوي در راستاي ارتقاء روحيه کارکنان

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به نقش اثرگذار معاونت نيروي انساني ناجا در پيشبرد اهداف این نیرو، گفت: کارکنان مهم ترين سرمايه نيروي انتظامي هستند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار “حسين اشتري” در همايش معاونان نيروي انساني ناجا با تقدير از دست اندرکاران برگزاري اين همايش، اظهار کرد: نيروي انساني مهم ترين سرمايه ناجا است بنابراين در راستاي حفظ و صيانت از اين سرمايه بايستي اقدامات مطلوبي اتخاذ و اجرايي شود.

وي با بيان اينکه برخي از سازمانها تجهيزات محور هستند،افزود: هر چند اهميت تجهيزات در نيروي انتظامي بر کسي پوشيده نيست اما آنچه که نسبت به تجهيزات در اولويت است، نيروي انساني مي باشد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تنوع و گستردگي مأموريت ناجا، بيان کرد: در هيچ مجموعه اي اين حجم تنوع و گستردگي مأموريت نيست، از سوي ديگر در کنار اين دو مولفه، ” اختيار ” به نيروي انساني بر مبناي قانون و شرايط نيز واگذار شده که اين مهم بيانگر اهميت مأموريت کارکنان ناجا است.

وي تأکيد کرد: تنوع ، گستردگي و اثربخشي مأموريت هاي نيروي انتظامي در ميزان رضايت مندي شهروندان موثر است .

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اينکه امنيت بستر ساز توسعه در ابعاد مختلف به شمار مي آيد، بالاترين مأموريت ناجا را حفظ و توسعه نظم و امنيت عنوان کرد.

سردار اشتري با طرح اين سوال که اجراي مأموريت هاي ناجا بر عهده چه کساني قرار مي گيرد، افزود: گزينش، محوري ترين مسئوليت معاونت نيروي انساني است، براي اين که در مأموريت ها و ميزان اثرگذاري مطلوب به نتيجه ايده آل برسيم بايد در روند جذب و گزينش افراد نهايت دقت را داشته باشيم .

وي تأکيد کرد: جذب و بکارگيري کارکناني متدين، متعهد، انقلابي و شايسته براي معاونت نيروي انساني يک تکليف است .

عالي ترين مقام انتظامي کشور اشاره کرد: شخصي که در اين سازمان جذب و بکارگيري مي شود بايد داراي ويژگي هاي مطلوب به لحاظ اعتقادي، عقيدتي، دانشي و مهارتي باشد.

وي بر لزوم بهره گيري از تجربه سازمان هاي انقلابي و کارآمد در روند جذب و بکارگيري افراد تأکيد کرد و گفت: روند گزينش نيازمند همت و توجه مضاعف معاونان نيروي انساني است .

فرمانده ناجا با اشاره به اهميت صيانت از کارکنان، مطرح کرد: بهبود و ارتقاء وضعيت معيشتي کارکنان در راستاي صيانت است و اين امر همچنان در دستور کار و از اولويت هاي اين نيرو به شمار مي آيد.

وي با بيان اينکه در راستاي ارتقاء وضعيت معيشتي کارکنان گام هايي برداشته شده است، افزود: برنامه هايي در اين راستا تعريف و تدوين شده و به فراخور شرايط اجرايي مي شود.

سردار اشتري اتخاذ اقدامات مادي و معنوي را در راستاي ارتقاء روحيه کارکنان موثر دانست و عنوان کرد: تکريم خانواده هاي کارکنان، تجليل از کارکنان ساعي و … از برنامه هاي است که معاونت نيروي انساني بايد آن را دنبال کند .

وي با بيان اينکه رسيدگي به خانواده شهداء، جانبازان نيز يک ضرورت است، افزود: شأن خانواده شهدا و جانبازان بايد حفظ شود و تکريم خانواده اين عزيزان از وظايف انساني و اخلاقي ما است زيرا مديون شهداء و جانبازان هستيم.

فرمانده نيروي انتظامي تصريح کرد: اراده و اهتمام توجه و رسيدگي به خانواده شهداء و جانبازان در ناجا وجود دارد و اين توجه بايد تقويت شود.

عالي ترين مقام انتظامي کشور، توجه به بازنشستگان و استفاده از تجربه و دانش پيشکسوتان را نيز حائز اهميت دانست.

وي در ادامه با بيان اينکه نظم و انضباط در نيروي انتظامي بسيار اهميت دارد، خاطر نشان کرد: رعايت آيين نامه انضباطي، ملاک عمل در نيروهاي مسلح است؛ با حاکم شدن نظم در هر مجموعه اي بسياري از مشکلات مرتفع مي شود .

سردار اشتري با بيان اينکه نيروي انساني متولي تحقق نظم و انضباط در سازمان است، گفت: خوشبختانه توجه به اين مولفه در ناجا وجود دارد .

فرمانده نيروي انتظامي با تأکيد بر اينکه نيروي انساني موتور محرکه و ستون فقرات نيروي انتظامي است، تأکيد کرد: نيروي انساني به خوبي وظايف محوله را انجام مي دهد و سازمان را در مسير پيشرفت همراهي مي کند .

وي به نقش اثرگذار معاونت نيروي انساني در پيشبرد اهداف و برنامه ها اشاره کرد و افزود: نيروي انساني بايد در اجراي نظم سازماني، عدالت و دوري از تبعيض الگو باشد.

سردار اشتري بيان کرد: ارتقاء روحيه انقلابي و فرهنگ ديني و اسلامي يک ضرورت است همچنان که بايد تعالي و ارتقاء مهارت هاي علمي، حرفه اي و تخصصي کارکنان نيز دنبال شود.

وي بر تعميق بصيرت و باورهاي ديني تلاش در راستاي تخلفات کارکنان و ارتقاء روحيه خدمتي و قانون گرايي تأکيد کرد و گفت: با لطف الهي و اقدامات مديران معاونت نيروي انساني، اين معاونت روند رو به رشدي دارد.

فرمانده ناجا در خاتمه گفت: حفاظت از ارزشها و دستاوردهاي انقلاب از مهم ترين وظايف همه ما به شمار مي آيد که بايد در اين راستا اهتمام ويژه اي داشته باشيم.

گفتني است، پيش از سخنان فرمانده نيروي انتظامي ، معاون نيروي انساني سردار “زارعي” ضمن تبيين و تشريح اهداف برگزاري اين همايش گزارشي از عملکرد اين معاونت ارائه کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *