شمارش معکوس برای رونمایی از نهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه

 نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با هدف معرفی پتانسیل های بازار سرمایه به سرمایه گذاران خارجی، گسترش فرهنگ سهامداری، ارتقاء آشنایی بنگاه های اقتصادی با بازار اوراق بدهی و فرآیند پذیرش در بورس تهران و آشنایی عموم هموطنان با بازار سرمایه فردا برگزار می شود.
به گزارش سادس به نقل از رویکرد، نمایشگاه نهم بورس، بانک و بیمه (ایران فاینکس ۲۰۱۶)، طی روزهای بیستم تا بیست و سوم تیرماه سال جاری از ساعت ۱۰ الی ۱۸ در ضلع غربی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. نمایشگاه نهم با وقفه ای یک ساله همراه بود و از این رو اهمیت برگزاری آن بیش از پیش است.

ایران فاینکس ۲۰۱۶ به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی بورس، بانک و بیمه کشور است که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت های توانمند داخلی و خارجی برپا می شود. ایران فاینکس طی هشت دوره برگزاری، بزرگترین نمایشگاه حوزه مالی داخل کشور بوده و از لحاظ وسعت جایگاه سوم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

مهمترین مشخصه وجه تمایز این دوره از نمایشگاه نسبت به هشت دوره گذشته، بعد بین المللی آن است. تاکنون تلاش های جدی برای حضور موسسات اقتصادی خارجی انجام شده و حاصل این کوشش، اعلام آمادگی شرکت های بین المللی برای حضور در این نمایشگاه است.

آیین افتتاحیه نمایشگاه امسال نیز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار،بانک مرکزی و بیمه مرکزی فردا صبح آغاز می شود.

همچنین سه همایش تخصصی بین المللی همزمان با برپاشدن نهمین نمایشگاه بورس ،بانک و بیمه برگزار می شود که این همایش ها با حضور نمایندگانی از کشورهای آمریکا، سوییس، سوئد، آلمان، ترکیه ،امارات، ژاپن،کره جنوبی و غیره طی سه روز کاری برگزار خواهد شد، طوری که همایش تخصصی بیمه در روز یکشنبه، همایش تخصصی بورس در روز دوشنبه و همایش تخصصی بانک در روز سه شنبه این هفته برگزار می شود.

در حوزه نمایشگاهی شرکت کنندگانی از کشور های یونان،کرواسی ،تایوان،چین،روسیه ،سوییس، آلمان،ایتالیا حضور دارند که در کنار ۳۴۶ شرکت کننده داخلی به معرفی دستاورد های خود به بازدید کنندگان از نمایشگاه امسال خواهند پرداخت.

نمایشگاه پیش رو در مساحتی بالغ بر ۱۶۰۰۰ متر مربع برگزار خواهد شد و تا کنون بیش از ۲۰۰ بنگاه اقتصادی برای حضور در این رویداد اقتصادی اعلام آمادگی کرده اند. در ایران فاینکس ۲۰۱۶ همه ارکان بازار سرمایه از جمله کارگزاری ها، شرکت های تامین سرمایه، شرکت های مشاور سرمایه گذاری، موسسات اعتباری، شرکت های خدمات بازار سرمایه و همچنین بانک ها، بیمه ها و شرکت هایی که در بورس پذیرفته شده اند حضور خواهند داشت.

حضور شرکت های دانش بنیان از مزیت های نمایشگاه امسال است و عموم مردم می توانند با حضور در نهمین نمایشگاه بین المللی بورس ، بانک و بیمه تهران برای نخستین بار از دستاوردهای جوانان کشور در زمینه تولید ۴۰ محصول نوآورانه و استارتاپ مالی بازدید و با ایده های نو در حوزه کارآفرینی آشنا شوند. علاوه بر این ۱۰ صندوق سرمایه گذاری جسورانه نیز در کنار این دستاوردها حضور دارند که از آنها بازدید می‌کنند.

از سوی دیگر حمید روح بخش، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران درباره برپایی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: برپایی نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه علاوه بر فراهم کردن زمینه آشنایی اقشار مختلف جامعه با بازار سرمایه، بزرگترین اجتماع بازیگران بازار سرمایه و پولی را رقم می زند و توانمندی ها، نوآوری ها و خدمات متنوع فعالان بازار سرمایه را در معرض مشاهده و بهره برداری عموم قرار می دهد.

روح بخش برنامه های بورس تهران را طی۴ روز برگزاری نمایشگاه تشریح کرد و گفت: محل غرفه بورس تهران واقع در سالن۳۵ (سالن ارکان بازار سرمایه) است و ۳۰ نفر از کارشناسان بورس تهران به سئوالات متنوع سهامداران، سرمایه گذاران، پژوهشگران و دانشجویان پاسخ خواهند داد. همچنین ۱۶ دوره آموزشی در محل غرفه برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران تصریح کرد: در این دوره ها عناوین مختلفی در خصوص فرآیند پذیرش شرکت ها، تامین مالی از طریق اوراق بدهی، فرآیند سرمایه گذاری در بورس تهران، مبانی تجزیه و تحلیل صورت های مالی، معرفی تارنمای بورس، صندوق های زمین و ساختمان و پروژه و معرفی نشریات جدید برای عموم برگزار می شود.

نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت های فعال داخلی و خارجی، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این عرصه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت ها و نوآوری های آتی خود را معرفی کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *